Webcambeeld als achtergrond smartphone: how to!

@EricH ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe 4.1 versie. Alvast bedankt voor alle moeite!
Ik heb overigens ook nog wat promotie gemaakt voor de app/widget via Twitter en op het MacRumors.com forum in het widget topic.

Erg leuk! Zeer handig.
Dit jaar staat Kaprun op de lijst van bestemmingen, helaas werkt geen een van de te kiezen webcams in de widget :(
Ik deel de app iig ook nog even hier en daar!

Erg leuk! Zeer handig.
Dit jaar staat Kaprun op de lijst van bestemmingen, helaas werkt geen een van de te kiezen webcams in de widget :(
Ik deel de app iig ook nog even hier en daar!

engineerd op 14 dec 2015 09:29

Het zal denk ik te maken hebben met de grootte (formaat en data) van de webcam afbeeldingen waardoor deze het niet doen. Ze tonen namelijk wel in de app ook die van Kaprun. Ik krijg in de widget ook een melding dat het niet lukt bij sommige webcams.

EricH heeft eerder ook aangegeven dat de 4.1 update een iets kleiner webcam afbeelding zal tonen zodat ze sowieso wel werken als widget. Deze komt hopelijk deze week beschikbaar.

@EricH ik ben erg benieuwd naar de 4.1 versie. Ik kan niet wachten tot ie beschikbaar komt in de App Store.

De update is er helaas nog niet doorheen bij Apple zo lijkt het. We wachten geduldig af :)

In het gebied Sankt Anton am Arlberg zijn er veel webcams die het niet doen in de widget, klopt dit?
De webcams zijn wel zichtbaar in de app zelf overigens.

@EricH top! gedownload.

In het gebied Sankt Anton am Arlberg zijn er veel webcams die het niet doen in de widget, klopt dit?
De webcams zijn wel zichtbaar in de app zelf overigens.

degrr op 13 jan 2016 16:05

Dit geldt helaas voor meerdere webcams van allerlei gebieden. Ik begrep eerder van Eric dat dit met de grootte van de de webcams te maken heeft en dat net Notificatie Centrum hier de beperkende factor is. Versie 4.1 zou dit moeten verhelpen echter deze is er helaas tot op heden nog niet.

Ik ben zeer benieuwd of Eric deze nu al had aangeboden en of we deze spoedig kunnen verwachten?

Het is bijzonder stil… de widget bevalt al toont ie soms (zoals bekend) de webcams niet. Hopelijk komt de update snel in de App Store. Eric heb je de update al ingediend?

Mooie update, maar helaas zijn er toch nog de webcams die niet willen tonen in de widget helaas (zowel op iPhone als iPad). Ik krijg ook het idee dat als je eenmaal zo’n grotere webcam afbeelding hebt gekozen en je gaat terug naar de oorspronkelijke webcam die wel altijd werkte dat die ineens het ook niet meer doet. De enige manier is dan om de volledig widget weg te halen uit het notificatie centrum en dan vervolgens weer toe te voegen. Dan werkt het weer met de kleine webcam afbeeldingen. Ik begreep al in een prive gesprek van Eric dat er al het een en ander is gewijzigd, maar dat het inderdaad kon dan sommige afbeeldingen het niet doen.

Complimenten aan Eric dat hij de laatste tijd de AlpenCams widget nog verder heeft verbeterd en uitgebreid.

Overigens zag ik ook dat er inmiddels ook een eerste andere optie in de iOS App Store te vinden is echter alleen specifiek voor de Zwitserse gebieden. De app is ‘Swiss Snow’: https://itunes.apple.com/us/app/swiss-snow/id341755817?mt=8… Ze hebben zowel een webcam als een overzicht van weer en sneeuwhoogte/aantal pistes geïntegreerd in de app zodat je twee widgets kunt gebruiken.

Plaats een reactie