route Val Thorens

Ik weet niet waar u de megadump vandaan haalt. Ik zie hem niet op de weersvoorspellingen.
Hoe het zij de genoemde route via La Bresse is uiterst rustig. Ik kom zelf uit Hulst, vlakbij
Antwerpen. Ben 17 januari naar Les Menuires gereden. Heb voorbij La Bresse wel de route
National naar Moutiers genomen. Die weg was erg rustig maat wel beperkt in snelheid.
Hoe het zij ik ben om 6.00 uur vertr okken en om 16.35 aangekomen. Enkel de 27 km.
naar naar boven in file. Ondanks flinke sneeuwval in de voorgaande nacht en ook nog
op zaterdag was de weg volkomen vrij gemaakt. Ook de 10km. extra naar Val Thorens was,
hoorde ik, sneeuwvrij. In de afgelopen 7 jaar heb ik nog nooit sneeuwkettingen moeten
gebruiken naar Les Menuires. Heb wel 4wiel aandruiving. Via de genoemde route was de
afstand minder dan 1000 km. Vanuit Antwerpen dus nog 30 minder. Ondanks voorspellingen
hebben we hier de hele week nog geen volk sneeuw gezien. Wel goede pistes, met name in
Val Thorens. Voor vrijdag (morgen) wordt hier een prachtige dag voorspeld. Ik zou me zeker
geen zorgen maken. De Fransen zijn hier meer dan berekend op hun taak. Het is uiteindelijk
In hun grootste belang.

Hen48

@Hulst :

Het gaat over het weekend van 31/1

Net het weerbericht gezien: eerste sneeuw van betekenis valt in de 2e helft van volgende week.
Wij rijden al sinds 1985 naar Les Menuires, da laatste keer dat winterbanden niet voldoende waren was kerst 1987 (toen nog met de caravan)

bon ski

Matt83. Sorry wat de datum betreft. Lezen is ook een kunst. Toch alvast goede reis.

Hen48

Plaats een reactie