De toekomst van wintersport ?

Nooit meer je board hoeven slijpen ;)

Ik denk dat in de toekomst sneeuw meer en meer een attractie word. Men er meer geld voor over zal moeten hebben. Maar we ook steeds grotere en goedkopere indoor hallen krijgen.

En wellicht ook outdoor waarbij met wat goede tech de grond koel word gehouden zodat kunst sneeuw tot ver boven het vriespunt blijft liggen.

Ik verwacht ook nieuwe hoger gelegen dorpen met snellere soort gondels (x2).

Het moeten slijpen van boards en skis behoord tot het verleden. En bindingen worden steeds eenvoudigere instappers.

Daarnaast verwacht ik meer en … langere , betere tour mogelijkheden. Wat niet meer qua afstand in hoogte kan word steeds meer de breedte in.
Ook daar mee gepaard meer gebieden die samensmelten tot een enkel gebied.

Daarnaast verwacht ik ook dat het sauna/spa gedeelte van de wintersport meer gemeen goed word en ook veel prominenter aanwezig dan het nu is vooral voor kleinere gebieden.

De apres ski / party scene / en de ontspanning zal in veel gebieden ook meer en sterker naar voren komen. Daar verwacht ik heel veel van… alles x factor 3 of 4 zeg maar.

Exclusievere wintersport locaties zal ook wel meer geneen goed worden. Vliegen is steeds goedkoper… en scandinavie zal de komende 15 jaar ook wel een flinke groei zien qua winter/sport touristen.

Denk dat het een beetje is waar ik tot nu toe op kom.

Plaats een reactie