Skigezelschap Januari

Dag beste wintersporters,

Er is volop sneeuw aan het vallen, zowel in de Franse als in de Oostenrijkse Alpen. Komende dagen 60 cm in Tignes en Les Trois Vallées en 40 cm in Sint-Anton en omstreken. Bij mij begint het serieus te kriebelen. De 1ste en 2de week van Januari kan ik mij vrijmaken. Ik wil zelfs gerust voor een paar dagen naar de Alpen trekken de week voor de kerstvakantie als er genoeg sneeuw ligt en er nog andere kandidaten zijn. De prijzen in die periode vallen heel goed mee. Ik kom alles naar beneden en ga soms ook buiten piste, al ben ik daar zeker nog geen expert in. Ik stel voor om nog een beetje te wachten om te boeken en uit te kijken waar de omstandigheden het best zijn.
Ps: Ik ben wel voorstander van een grote gebieden, waarvan de meeste km boven de 1300 tot 1400m liggen in Oostenrijk en in Frankrijk boven de 1700m

Groeten,
Peter(Alias jalabert007)

Peter Hertegonne

Ja, nog iets vergeten. Ik ben 53 jaar maar nog heel fit en jong van hart en ziel. Dus leeftijd speelt heel rol, wel liefst gevordere skiërs, snowborders.

Peter Hertegonne

Ik had het topic van G - Ski ook gevolgd en inderdaad zo schiet het niet op. Ik hou me opnieuw aanbevolen voor een groepje al heb ik wel de ervaring dat dat niet meevalt . In januari vind ik perfect . Mvg. Jan

Hier nog iemand, ik had ook op het andere topic gereageerd, maar die is helemaal dood gevallen.

Dag Peter,

Ook ik heb interesse. Het hangt een beetje af van het concrete voorstel. Heb ervaring in verschillenden gebieden. De rest kun je lezen in mijn profiel. We kunnen misschien eens live samenzitten om te plannen en mekaar wat beter te leren kennen.

Frans

Frans Debackere

Hallo heren,

@ Peter Jan Ronald en Frans

@ allereerst Peter je hebt al gereageerd op mijn oproep van vrijdag 9 januari heen tot zondag 18 januari terug.

Ik ga graag naar Skiwelt Brixental ivm groot en leuk gebied, maar snap dat wanneer je een oproep doet je flexibel moet zijn. Dit wil ik ook wel, maar aangezien ik maar 1 keer op vakantie kan gaan is de data voor mij wel vaststaand om toch zoveel mogelijk te skien.
Echter stel ik eens voor om samen te zitten voor die dat wil en dan concretiseren als dat kan. Boeken kan last minute is mijn ervaring dus aub reageer als je dit wil. Dan wacht ik dat af en kunnen we evt emailadres/telnr uitwisselen om af te spreken. Ik woon in Maastricht…dus zal wel ergens naartoe rijden voor af te spreken ☺

Ps: Ik ben geen echte buiten de piste skier…maar denk niet dat je absurd veel op me hoeft te wachten…en af en toe je eigen ding doen lijkt me ook geen probleem als je daar behoefte aan hebt.
Maurice

@MauriceH , Prima, de week past me wel, evenals het gebied.
Heb je meer mensen voor het vormen van een groep?
Samenkomen is inderdaad beter, voor het maken van afspraken, alleen je woont wel aardig ver bij mij vandaan.

Hallo Wintersporters,

Vertrekken op 10 januari en terug 17 of eventueel 18/01/2015 past mij het best. Beter dan de week ervoor. Ik heb Frans58 een Pm gestuurd om eens met hem af te spreken. Hij woont niet zo ver van mijn vriendin waar ik om de 2 weken enkele dagen verblijf. Tot op heden heb ik nog geen antwoord van Frans, maar ik denk dat hij nu al op skireis is. Ook Michael-Dsm heb ik een pm gestuurd. Ik wacht dus nog eventjes op hun antwoord. Daarna kunnen we eventueel eens afspreken (Landgraaf ?). Ik vertrek zeker in die periode, ik weet alleen nog niet naar waar en met wie. :-).

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

@Peter007 en andere sneeuwfanaten,

Ik zie het wel zitten om voor het seizoen enkele dagen te gaan glijden, als er al voldoende sneeuw ligt. Ik ski nu 20 jaar, maar buiten piste ben ik nog een groentje. Ben wel leergierig hoor. Jullie geplande reis hou ik ook in de gaten. Bij voldoende serieuze kandidaten en als jullie reis naar les Trois Vallées of Tignes zou gaan, overweeg ik om ook mee te gaan. Als ik mag natuurlijk.

Groeten,
Mark of kilowatt52
Ps. Peter007 ik heb je een PM gestuurd

Hallo Iedereen,

Ondertussen Frans en Michael aan de lijn gehad. Beide heren hebben interesse om mee te gaan en kunnen zich ook vrijmaken voor deze periode. Mark valt waarschijnlijk af, omdat hij maar 3 dagen wil gaan. Ik stel voor om een centraal punt te zoeken om eens af te spreken en onze plannen concreet te maken. Zeker de periode dat we vertrekken zou moeten vastgelegd worden, voor zover dit nog niet gebeurd is. Ook kunnen we overleggen waar we eventueel naar toe zullen gaan. Natuurlijk moeten we de locatie nog niet vastleggen, daar we buiten seizoen gaan. Voor mij is de sneeuwhoogte en kwaliteit het belangrijkste. Als we met genoeg mensen zijn zal er wel ambiance genoeg zijn.

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

Dag Peter,
Volg dit onderwerp al een tijdje ben ook opzoek voor een aantal gelijk gestemde in januari.
Om welke week zou het bij jullie gaan en hoe concreet is het dat het ook door gaat?
Ben me aan het Oriënteren op een huttentocht in de Dolomieten, maar ook daarvan is het vertrek afhankelijk van het aantal deelnemers.
Gr, FJ

Hallo ieder , ik hou er rekening mee om de week van 10 januari 2015 te kunnen gaan skiën en wacht wel op een oproep om eens bij elkaar te komen.
Mvg. Jan

@FJH70, Vertrek op 10 januari. Huttentocht zal aan deze groep niet besteed zijn. Wel had ik graag nog enkele vergevorderde skiërs mee, zodat we misschien eens een dagje buiten piste kunnen (met gids). Ik heb dat 1 maal gedaan en vond dat een heel leuke ervaring. Ik vertrek zeker op 10 januari. Ronald en Maurice en misschien janF ook. Met 2 anderen heb ik nog contact en ook zij zouden meegaan. Dus heb je interesse, laat het mij zeker weten. Ik ben alvast vragende partij.
Ps: Waar woon jij ergens ?

Grts,
Peter
jalabert@telenet.be

Peter Hertegonne

@FJH70,

Ik heb je al enkele berichtjes verstuurd. Heb je die wel ontvangen of heb je geen interersse ?

Grts,
Peter
Ps: Verlof genomen van 10 tot 18 januari :-)

Peter Hertegonne

Hallo iedereen, ik zou me ook wel kunnen vrijmaken de week van 10 tot 18 januari. En heb zeker interesse om mee te gaan.

Dag Peter,

ER is duidelijk iets mis gegaan, zondag had ik naar je gereageerd. Maar ik had problemen met mijn verbinding en niet gecheckt of het bericht ook geplaatst is.
De laatste week van januari komt mij beter uit heb daarom een huttentocht geboekt voor deze laatste week.
Veel plezier in jullie week, sorry dat ik niet eerder naar je gereageerd heb.
Gr, FJ

Hey everybody,

Ik heb zojuist besloten om vanavond niet te vertrekken op mijn 1ste wintertrip van het seizoen. De slechte sneeuwcondities hebben roet in het eten gegooid. Jammer mijn weekje verlof zal ik anders moeten besteden. Hopelijk beterschap tegen 10 januari. Nu is het echter nog koffiedik kijken waar onze trip naar toe zal gaan. Het is wachten op de eerste serieuze sneeuw om iets deftig te beslissen. Wie wil ondertussen eens afspreken om onze gedachten eens bijeen te plaatsen ?

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

Hoy Peter,

Afspreken kan altijd. Wat het moment van te gaan skiën betreft, het zal dan voor mij achter de krokus moeten zijn. Misschien zelfs de Paasvakantie.

Groetjes

Frans

Frans Debackere

Ik dacht dat het moment van 10 januari vast stond!

Jan

Vertrek 10 januari staat voor mij ook al een tijdje vast hoor. Natuurlijk moeten de sneeuwcondities serieus verbeteren, zodat ik mijn 2de ski-trip ook niet moet annuleren. Maar tijd zal nu wel onze bondgenoot zijn, want die sneeuw moet toch eens gaan vallen. Wie gaat nu nog mee ???

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

In principe ga ik mee maar ik hoop wel dat er een groepje gevormd wordt van minimaal vier personen , met twee is het gevaar wanneer iemand uitvalt de ander alleen overblijft. Dus kom op mensen die dit topic volgen .

Mvg. Jan

Hallo,

Ik heb al verschillende oproepen gedaan, maar buiten JanF en Johanvg heeft nog niemand gereageerd. Dus nogmaals, WIE HEEFT ER NOG INTERESSE OM MEE TE GAAN VAN DE VOORZIENE BENDE!!!

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

Hey Peter,

Mijn naam is Guy, 51 jr een zeer gevorderde on- en off-piste skiër. Kom na lang verblijf in Panama terug nr B en wil zo snel mogelijk gaan skiën. Waar gaat de reis heen op 10jan ? Is er nog plaats?

Groeten Guy

Hallo Guy,

Content dat zich een ver gevorderde skiër zich hier aanmeld. We hebben nog niets beslist omdat we buiten seizoen gaan en ook de slechte sneeuwcondities maken het moeilijk om nu een gebied uit te kiezen. Plaats is er dus nog zeker voor jou. Ik ben 53 jaar, jong van hart en ziel, fysiek tip, top in orde en kom ook bijna alles naar beneden. Ook naast de piste gaan schrikt mij niet af, al ben ik daar zeker geen expert in. Ik heb vandaag eens naar accommodaties nabij Ischgl gekeken en ben wel verwonderd dat daar niet veel meer vrij is. In kappl wel nog appartementen gevonden van 200 tot 250 euro per persoon per week. Ik woon in Zottegem (België), waar woon jij Guy ?

Peter Hertegonne

Hi Peter, zal in Geraardsbergen verblijven. In Val Thorens, Les Trois Vallées, zijn nog voldoende Last Minutes.
Sneeuw zeker, gezien de hoogte en ski in-out accomodaties. Prijzen van 300 tot 450/pers vr 4personen, skipass inbegrepen.(skipass waarde 228€) Gebied met mooie off-piste mogelijkheden.
Grtn Guy

Hallo Peter,

Ik ben Patrick 47 jaar oud en een gevorderde snowboarder. Ik ben gewend om samen met skiërs te toeren. Ik ga al heel wat jaartjes naar de " 3 vallees". Ik lees dat jullie plannen hebben voor ValTho in januari daarover ben ik zeer geïnteresseerd. Is de bestemming vast?

Groeten,

Patrick.

Hallo Patrick,

Bestemming staat nog niet vast wegen de slechte sneeuwcondities. Van waar woon jij Patrick ?

Groet,
Peter

Peter Hertegonne

Peter,

ik woon in de buurt van Rotterdam. ValTho heeft prima sneeuw condities vandaar dat ik altijd die kant op reist.

Groet,

Patrick.

Hi Peter en Patrick,

Inderdaad in Valtho steeds de beste condities, momenteel 60 cm op 2300 dal en +100cm op 3200 top en over het algemeen altijd koud en zonnig in Januari met goede sneeuw kwaliteit.
Peter, heb je al eens kunnen kijken vr de last minutes in Valtho.
Vanaf woensdag 24 ben ik terug in B, misschien kunnen we ergens eens afspreken om de plannen concreet uit te werken en eventuele booking te maken, of wachten tot enkele dagen ervoor en een Last, last minute booking maken, maar dan dien je enkele opties te hebben qua skigebied opdat je keuzes zou hebben betreft beschikbaarheid.

Groeten Guy

Hallo Iedereen,

Ik doe nog eens een oproep aan iedereen buiten Janf, Johan, Patrick en Guy , wie nog interersse heeft om te vertrekken de week van 10 januari. Zoals guy ook aangeeft zou graag eens ergens afspreken. Dus reactie A.U.B

Peter

Peter Hertegonne

Aan allen,

stel vr om zaterdag 27 of zondag 28 af te spreken en ergens in Antwerpen misschien om Patrick ook de gelegenheid te geven erbij te zijn. Kunnen ergens leuk eethuis of praatcafé uitzoeken met wifi, dan kunnen we desnoods gezamenlijk verder opzoeken of eventueel booken, want 10 jan is dan kortbij.
Hoe willen jullie trouwens nr bestemming reizen?
Peter misschien kn we gezamenlijk nr Antwerpen gn gezien we in dezelfde streek wonen.

groeten Guy

Plaats een reactie