Mayerhofen dat nooit meer ..

Zeker weten voor ieder wat wils ben er niet voor niks gaan wonen in dit mooie dal

Jeroen @als je leuk wilt skieen en gezeligheid zoekt zou ik me niet vast pinnen aan het Zillertal dan zijn er veel meer gebieden in Oostenrijk die leuker en beter zijn .
Maar wat de 1 goed vind hoef jij niet goed te vinden.
Dus onder vind het zelf…

Zillertal is een prima gebied vooral Kaltenbach-Hochfügen bieden voldoende mogelijkheden en uitdaging. Ben het met de mensen eens die zeggen dat er betere gebieden zijn, maar het is verre van een slecht gebied. Ben er zelf denk ik een tiental keer geweest en zou er graag nog terugkomen.

Ondanks dat ik ook velerlei andere gebieden heb gezien in de afgelopen jaren.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Amusante, edoch slecht beargumenteerde discussie vanuit het con-camp (=“peter”). zillertal is geweldig, mayrhofen is top! Een rijke variatie aan pistes, snelle liften en ‘keine wartezeit’ buiten de vakantieperiodes.

idd, volgens mij is Peter gewoon een grote zeikerd.
Met weinig sneeuw valt er gewoon geen goede pistes te prepareren. En aangezien de Penken om een bochtje ligt in het dal pakt het niet veel mee van de sneeuwdumps. Hochfugen daarentegen wel. Ben afgelopen jaar in de 3e week van januari voor de 3e keer geweest in het Zillertal, alle gebieden gedaan, en moet zeggen dat Gerlos/Konigsleiten/Krimml wel het lekkerste gevoel van skien heeft (sfeer is ook wel lekker daar) maar absoluut niet het hoogste niveau heeft. Ahorn is idd leuk voor kindertjes, opa’s en oma’s en om ff in te komen, Hintertuxer gletscher heeft brede pistes en toch wel serieus lange afdalingen (komen veel Polen maar dat zijn rustige lui), Penken is vooral druk en veel Russen (drank!). Het meest leef ik me uit in Ski Optimal/Kaltenbach. Vooral de skiroute links in het gebied, die start bij die spin, vind ik lekker.

Dus, ik snap niet hoe Peter erbij komt dat het Zillertal ku* is… ik heb iig minder fijne herinneringen aan Sölden…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Als je in het Zillertal goede afdalingen wil maken moet je echt in Kaltenbach of hoch fugen zijn daar zijn de pistes tot eind APRIL in zeer goede staat zelfs afgelopen drama winter zeer goede afdalingen gemaakt… voor mij niets meer dan lof voor de pistepreparateurs ter plekke!

Zo wij gaan komend weekend weer een weekje zillertal boeken. Het is ons vorig jaar zeer goed bevallen. Want ondanks de beroerde omstandigheden was er op de pistes geen bruin plekje te bekken, chapeau voor iedereen die hieraan gewerkt heeft.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Fijn om te lezen dat het Zillertal goed skien is. Ook wij gaan een weekje naar het Zillertal (Kaltenbach) na jaren geskied te hebben in de Dolomieten even wat anders.Ik ben dus zeer benieuwd.

Ben nu 2x in Konigsleiten geweest en daar heerlijke vakanties gehad! Goed geprepareerd en heerlijk volle bak kunnen skien.
1x dag naar Mayrhofen maar viel mij ook erg tegen, Kaltenbach ook dag geweest en dat was toen ondanks het mindere weer wel mooi skien.

Is het al bijna januari?

Plaats een reactie