Wintersport week 51 (15 dec e.v.) waar er sneeuw ligt

Hallo allemaal,

De weergoden zijn ons heel slecht gezind. De meer dan 70 cm neusnee in Les Trois Vallées is gekrompen naar 48 cm . Het ziet er dus niet goed uit. Heeft er iemand nog een idee waar er genoeg sneeuw ligt of eventueel nog kan vallen ? Ik weet dat de meeste sneeuw nu in voor Zwitserse gebieden voorspeld word. Maar niet voor Zermatt of saas fee. Andere grote gebieden???

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

Ik vind het allemaal somber… Willingen 20 cm at the base is beter dan wat in de Alps… {zucht}

Hallo allemaal,

De weergoden zijn ons heel slecht gezind. De meer dan 70 cm neusnee in Les Trois Vallées is gekrompen naar 48 cm . Het ziet er dus niet goed uit. Heeft er iemand nog een idee waar er genoeg sneeuw ligt of eventueel nog kan vallen ? Ik weet dat de meeste sneeuw nu voor Zwitserse gebieden voorspeld word. Maar niet voor Zermatt of saas fee. Andere grote gebieden???

Grts,
Peter

Peter007 op 7 dec 2014 17:04
Peter Hertegonne

Hallo,

Gaat deze groep het aandurven en zo ja, waar gaat de reis heen…? Zelf zwaar aan het twijfelen wel/niet te gaan en groepje valt beetje uit elkaar. Ik had voor 70% zeker vanwege de matige sneeuwsituatie besloten maar te passen en uit te stellen. Maar nu zie ik op oostenrijkse website dat er voor aanstaande zondag toch wel een soort van dump wordt verwacht, dus ik ga toch weer twijfelen. Was even benieuwd wat jullie groep doet en ook…of de groep reeds compleet is so to speak. Groet, marcel

Ik was op Snowheads te lezen wat hun allemaal zeggen. Het blijkt overal dramatische te zijn, alleen maar bovenaan is open, en daar kan het ook best druk zijn omdat er niet veel open is. Cervinia blijkt het best condities te hebben op dit moment.

Ja @HeidiInTheAlps het is inderdaad “huilen met de pet op”. Waar nu sneeuw aan het vallen is lag was nog groen. Dus die sneeuw is de volgende dag opnieuw weg. Zojuist op Meteo Montagne het weerbericht beluistert. Daar geven ze koud en zware sneeuwval in de Franse Alpen deze week. Raar want op wintersporters geven ze maar 10 cm. Heb ik donderdag geen duidelijkheid dan wordt een No-Go. Valt er nog een halve meter bij in les Trois Vallées , dan ben ik weg. En @Marcel74 Oostenrijk is een volledige ramp. De meeste gebieden krijgen wel wat sneeuw,maar zeker niet voldoende. Nu moet je hoog kunnen gaan , naar gebieden waarvan de meeste km pistes boven de 1800 tot 1900 m. In Tignes ligt bijv. 90% van de pistes boven de 2000 meter en In Les Trois Vallées 85% boven de 1800m.

Peter Hertegonne

Cervinia blijkt in een redelijk status te zijn… dus ik ga daar kijken wat ik kan nog boeken

Ik blijf erin geloven dat het goed komt voor Monte Rosa.
In worst case scenario ga ik gewoon gaan skieën in Cervinia.
Met een 4 dagen pas Monte Rosa mag ik daar zowiezo al 1 dag naartoe.

Hebben jullie al gekeken naar Les Deux Alpes of Kitzsteinhorn(kaprun)? Daar ligt toch genoeg sneeuw?

Ik weet het…drama in Oostenrijk. Plaatjes op webcam ogen wit, maar ik het idee dat op een beetje steile piste de steentjes er heel snel doorheen komen. Ik durf het toch maar niet aan (en dan heb ik het niet alleen over oostenrijk), tenzij er uiterlijk donderdag totaal onverwacht toch ergens een halve meter dump valt.

@Marcel74,

Oostenrijk die hard en niets anders ?

Peter Hertegonne

Haha, nee hoor…het heeft in alles (aanrijden, sfeer, kwaliteit v/h verblijf) sterk mijn voorkeur, maar het gaat me toch echt om de sneeuw :)

Nou, het blijkt dat in Monterosa, alles boven 1800 meter is super, maar ik weet niet hoe dat zou je beperken…

Cervinia doet het goed. En voor de liefhebber, er zijn appartments genoeg beschikbaar volgende week.

Ik zoek een half pension accomodatie…

Komen dan jullie ook? Of is het Oostenrijk of Frankrijk of niets?

Folks…I’m going.

Cervinia is in great shape, the rest is marginal to crap. I can expect it to be busy on Sunday, but the rest of the week shouldn’t be an issue. Sunshine is forecasted and not below - 10.

Getting myself a cozy half board hotel across from the lift, not the cheapest. 460 EUR for a week half board, but hell, it’s a holiday after all, and I want to be a little spoiled.

For others, I saw plenty of appartments less than 250 meters from the lift with 2 and 3 bedrooms for under 150 EUR a night. That sounds cheap and cheerful. They are also running pay for 6, get one day free of everything…

Very curious to what you all have decided. I’ve started packing!

Hee Heidi!

Spannend! Ik zit ook met een schuin oog naar een aantal gebieden te kijken. Sölden leek tot gistermiddag goed in de voorspellingen (40cm sneeuw komend weekend), maar inmiddels is dat aangepast naar ongeveer 0cm verse sneeuw :-(

We zitten met een paar man naar Sölden, Ischgl, VT/LM & Tignes te kijken maar niets is nog écht goed. Nog niets geboekt, een aantal mensen hebben inmiddels uit onzekerheid ook de wintersport uitgesteld en gaan komende week niet mee. Ik blijf hopen en denk dat ik uiterlijk morgenmiddag moet besluiten.

Veel veel plezier in Italië. Ik ga 'm vandaag en morgen goed in de gaten houden. 't Is verder rijden dan Oostenrijk maar je slaat wel mooi de tolwegen over in Frankrijk omdat je zo te zien alleen door Zwitserland hoeft. Als daar de sneeuw flink beter is dan wat ik hierboven schrijf wil ik die gok ook nog wel nemen!

@Wouter1981 -

Die vlucht naar Turijn vanuit Eindhoven is nog steeds goedkoop. 104 EUR retour (ex koffers). Je kan niet rijden voor die prijs. Mocht je beslissen om toch naar Cervinia te gaan, kunnen wij misschein een auto delen of een transfer. Ik kijk naar transfers, or misschein een transfer met een mini bus, dat heb ik inmiddels allemaal uitgezocht. Ik vlieg 13 december en retour om 20 december.

Er is cheap and cheerful accomodatie genoeg daar. Ik ben door de lijst heen van trip advisor. zelves als trip advisor aangeeft dat het niet beschikbaar is, is dat niet altijd zo. AirBnB had ook wat aardig appartementen. Was nooit zo toegetrokken naar Cervinia, al wil ik wel naar Zermaat skiien, dat lijkt mij geinig, maar met het sneeuw, was ik over de streep getrokken.

Ik weet niet waar je woont, maar wij wonen in Amsterdam, en mijn man brengt ons naar de luchthaven toe. Mocht iemand wonen langs de A2, dan hebben wij ook ruimte om nog twee mensen te oppikken. Auto is een groot amerikaanse mini van.

@wouter1981

Hallo Wouter, wie heeft er al afgemeld en hoeveel willen er nog eventueel vertrekken ?
@heidiInTheAlps

Hallo Heidi, Cervinia oogt op papier wel mooi, maar de laatste sneeuw is daar een maand geleden gevallen. Dus dat betekent harde en ijzige pistes. Natuurlijk beter dan groene weides hé. En veel sneeuw ligt er ook niet meer als ik de webcams bekijk. Boven de 3000 meter ligt het wel nog goed, maar daar zijn de km piste heel beperkt. Toch wens ik je een heel goede vakantie en hopelijk heb klopt mijn informatie over het gebied niet, zodat je een weekje lekker kan glijden.

Peter Hertegonne

@peter007

Ik las trip reports van Snowheads. Dat gaf mij de moed om het te doorzetten. Cervinia begint pas op 2000 meter, dus veel om te skieen…

@wouter1981

Hallo Wouter, wie heeft er al afgemeld en hoeveel willen er nog eventueel vertrekken ?

@heidiInTheAlps

Hallo Heidi, Cervinia oogt op papier wel mooi, maar de laatste sneeuw is daar een maand geleden gevallen. Dus dat betekent harde en ijzige pistes. Natuurlijk beter dan groene weides hé. En veel sneeuw ligt er ook niet meer als ik de webcams bekijk. Boven de 3000 meter ligt het wel nog goed, maar daar zijn de km piste heel beperkt. Toch wens ik je een heel goede vakantie en hopelijk heb klopt mijn informatie over het gebied niet, zodat je een weekje lekker kan glijden.

Peter007 op 10 dec 2014 16:18

Hier van Snowheads van iemand van afgelopen weekend:

I skied in cervinia on saturday and sunday. Snow was absolutely excellent. On the Italian side the lowest I got was around 2000m and there was just a little bit of ice on the last part, but nothing too bad. Above 2500m it was just brilliant. The snow line on the Swiss side is a little bit higher and you can ski back to around 2500m there. It’s not just the pistes, next to them there’s also plenty of snow to complete the scenery. Regarding the busy-question: On saturday it felt like the early season weekend it was. Not busy, practically no waiting. Sunday however the meteo had been announcing great weather and there were a huge amount of people on the slopes, waits at the lifts with pistes in the sun up untill 15 minutes or so. Especially the Cervinia side seemed busy that day. Cars were parked everywhere. The open area was iirc about 200km pistes, so a really nice amount. If I were you and that would be the week that suited me best, I would definitely go.

Thanks voor de info Heidi

Peter Hertegonne

Hallo Iedereen,

In Les trois vallées gaan Zaterdag 85% van de pistes open. Bij skiworld staat deze reis nu 545 euro pp voor een 3 persoonskamer all -in, bij bezetting van 2 personen. Ik wil wel nog eens bellen om een extra last minute prijs te krijgen, maar dan moet ik wel zeker 1 reisgezel hebben. Iemand nog interesse ???

Greetings,
Peter

Peter Hertegonne

@Peter007 - you know where I am… vlucht naar Turijn nu 114 retour…

Ik heb een transfer voor 165 EUR naar Cervinia, dat kunnen in 4 delen, dus 41.25 voor de transfer.

Well, this thread ended in fairly anti dramatic fashion… wonder if anyone else actually went skiing

Ik in ieder geval niet, ik wacht mijn beurt wel af tot er een bak verse sneeuw is gevallen. Dat ik tenminste met een vakantie gevoel in de auto stap wetende dat alle liften en pistes open zijn in een gebied naar keuze. Dus hopelijk ergens begin januari die kant op… :)

@Marcel74 bedankt !!! je bent de 1ste die afmeld, ik trouwens ook. No-Go, want de vooruitzichten zijn ronduit slecht. Van de anderen heb ik niets gehoord. Hopelijk beterschap in januari. Ik heb trouwens al een tijdje een topic geopend onder mijn naam om te gaan skiën de 10de januari. Mochten mensen zich geroepen voelen, mogen ze altijd reactie plaatsen op mijn topic " Skigezelschap januari " of reageren via een berichtje. Ik vind het trouwens jammer dat de oprichter van dit Topic niet verteld heeft dat hij naar Les Trois Vallées vertrokken is. Ik heb dat gelezen op het forum van Skifan. @HeidiInTheAlps, ik wens je een heel goede reis en veel skiplezier. Have fun !!!

Grts,
Peter

Peter Hertegonne

Just a post from Cervinia. Snow is abundant and soft. No regrets. Sun shines on and off, and not ‘too’ cold.

You should have choose for Cervinia. Until now it’s been a top week. @peter007 @wouter1981

Twee uur geleden aangekomen in champoluc monterosa en het ligt hier mooi wit. Ik dacht dat ik eerst ging moeten uitwijken naar cervinia maar dat zal onnodig zijn. Yey

Super @taman ! veel plezier

Ik was benut hoe het daar ligt. Er viel 10 cm afgelopen week in Cervinia. Wij vonden het daar super. Niet genoeg om stijl pistes, maar ach, was toch leuk, en dat gaat het om.

Plaats een reactie