actiecamera

Gezien er met enige regelmaat discussies zijn over action cams en welke de beste is. The Verge heeft een mooi artikel en goede video gemaakt met de huidige actioncams op de markt:

http://www.theverge.com/2014/11/26/7290751/best-action-camer…

Geen enkel merk wordt wereldwijd zo goed ondersteund met zo veel accessoires als gopro… mijn ervaringen ermee zijn top en als je kijkt naar alle aftermarket meuk die te koop is hiervoor…

don't eat the yellow snow

Heb zelf een paar weken geleden een sj4000 aangeschaft. Ik had geen zin om 300 euro neer te leggen voor een camera die ik misschien een paar keer per jaar gebruik. Heb dit weekend de eerste snowboard beelden geschoten in Kaprun en was echt heel tevreden met de kwaliteit van de opnames. Beelden die voor de gemiddelde Nederlandse wintersporter volgens mij echt meer dan prima zijn. En dat voor 90 euro inclusief alle accessoires. Zal binnenkort nog wel een filmpje posten.

Hoe is de batterij van die nieuwe GoPro. Want omdat ie niet uit de casing kan, kan er geen BacPac op.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Hoe is de batterij van die nieuwe GoPro. Want omdat ie niet uit de casing kan, kan er geen BacPac op.

FrankW op 6 dec 2014 23:38

@FrabkW

Ik neek aan dat je de GoPro Hero bedoelt? Het “instap model”?

Denk dat je er minimaal een 1.5 uur mee moet kunnen filmen net als de andere gopro’s

@FrankW gevoelsmatig presteerde hij stukken beter dan de GPBlack 3 waar ik zelf altijd mee schiet. Maar daar moet ik ook wel rekening mee houden dat ik daar in een hogere framerate en resolutie schiet.

Heb zelf een paar weken geleden een sj4000 aangeschaft. Ik had geen zin om 300 euro neer te leggen voor een camera die ik misschien een paar keer per jaar gebruik. Heb dit weekend de eerste snowboard beelden geschoten in Kaprun en was echt heel tevreden met de kwaliteit van de opnames. Beelden die voor de gemiddelde Nederlandse wintersporter volgens mij echt meer dan prima zijn. En dat voor 90 euro inclusief alle accessoires. Zal binnenkort nog wel een filmpje posten.

Otter op 2 dec 2014 17:53

Waar heb je deze aangeschaft als ik vragen mag?

Ik heb de SJCAM SJ4000 WiFi via dx.com besteld. 80 euro, gratis verzending. In die prijscategorie is het verreweg de beste camera. Ik heb eerder via dx.com besteld en nooit problemen gehad, ook niet met douane (met 21% nog altijd stuk goedkoper). In Nederland kan ik de SJ4000 WiFi voor 109 + 7 euro verzendkosten bestellen. Levering duurt wel een paar weken, die tijd heb ik gelukkig, ik vertrek 17 jan richting Zwitserland.

King of the hill

@AustriaFreak. Ik heb besteld bij dashcammagazijn.nl had hem binnen een dag in huis.

Ik ga debk ik voor de denver ac-5000w

Ik ga debk ik voor de denver ac-5000w

AustriaFreak op 8 dec 2014 13:10

die heb ik dus ook al een tijdje, bevalt erg goed.

is nu overigens in de reclame bij de makro.

don't count the days, make the days count !

Heeuj dan is ie morgen van mij

Als iemand een Denver ac 5000w wil dan mag je hem voor een klein prijsje ophalen bij me. Hij is echt niet te vergelijken met de go-pro. Beeld is niet om over naar huis te schrijven, en de batterij gaat snel leeg.

Hoe is de batterij van die nieuwe GoPro. Want omdat ie niet uit de casing kan, kan er geen BacPac op.

FrankW op 6 dec 2014 23:38

Vind hem snel leeg gaan, 30 min met wifi aan en hij is wel bijna leeg.

Nog even en we mogen weer!

Als iemand een Denver ac 5000w wil dan mag je hem voor een klein prijsje ophalen bij me. Hij is echt niet te vergelijken met de go-pro. Beeld is niet om over naar huis te schrijven, en de batterij gaat snel leeg.

Hoe is de batterij van die nieuwe GoPro. Want omdat ie niet uit de casing kan, kan er geen BacPac op.

FrankW op 6 dec 2014 23:38

Vind hem snel leeg gaan, 30 min met wifi aan en hij is wel bijna leeg.

Snocontrol op 8 dec 2014 19:46

Een camera Van onder de hindert euro is ook echt niet te vergelijken met een dure gopro anders zou niemand meer een gopro kopen

Als iemand een Denver ac 5000w wil dan mag je hem voor een klein prijsje ophalen bij me. Hij is echt niet te vergelijken met de go-pro. Beeld is niet om over naar huis te schrijven, en de batterij gaat snel leeg.

Hoe is de batterij van die nieuwe GoPro. Want omdat ie niet uit de casing kan, kan er geen BacPac op.

FrankW op 6 dec 2014 23:38

Vind hem snel leeg gaan, 30 min met wifi aan en hij is wel bijna leeg.

Snocontrol op 8 dec 2014 19:46

Een camera Van onder de hindert euro is ook echt niet te vergelijken met een dure gopro anders zou niemand meer een gopro kopen

AustriaFreak op 8 dec 2014 19:52

Klopt zeer zeker, maar een half uurtje is wel zeer mager. Ik heb nu wat zitten testen met mijn SJ4000; anderhalf uur zonder wifi en ruim een uur met WiFi. En ook deze camera zit onder de 100€. Nog steeds niet super, maar goed; ik heb gewoon twee extra accu’s besteld; die dingen kosten nog geen 4€. Dan kom ik de dag wel door.

Edit; ah, crap, ik zit echt scheef te lezen… :( Excuses, ik ga me eens een extra kop koffie scoren… :P

A programmer is a machine that turns code into coffee..

Ik heb 10 dagen geleden de JS4000 wifi besteld bij Foxoffer voor $100 wat dus ook neerkomt op ongeveer €80. Ik heb gekeken voor de Gopro maar uiteindelijk toch besloten voor de goedkopere variant te gaan. Kwaliteit van zowel het beeld als het apparaat zelf is wellicht minder, maar het argument om voor SJ4000 te kiezen is omdat ik niet weet hoe leuk ik het echt vind om hiermee te “spelen”. Mocht mij dit echt bevallen dan koop ik over 2 jaar een betere action cam. Voor nu is dit voor mij prima, ben benieuwd!

net de denver ac5000w besteld bij de kijkshop ook in de aanbieding met een extra accu en een sd kaart van 32 gb, misschien nog zon mount voor op de borst erbij bestellen maar dat zie ik later wel, deze past toch op alle gopro mounts?

oja, is zon ‘selfiestick’ handiger dan hem op de skistok te bevestigen?

net de denver ac5000w besteld bij de kijkshop ook in de aanbieding met een extra accu en een sd kaart van 32 gb, misschien nog zon mount voor op de borst erbij bestellen maar dat zie ik later wel, deze past toch op alle gopro mounts?

oja, is zon ‘selfiestick’ handiger dan hem op de skistok te bevestigen?

AustriaFreak op 9 dec 2014 18:49

Als je op ski’s staat zou ik geen selfiestick nemen, dan ben je met je stok aan het kloten als je met je stick bezig bent. :P

Ik board en heb zo’n stick, een maat van mij skiet en heeft 'm gewoon aan z’n skistok vast zitten.

Je zou dit ding kunnen gebruiken: http://www.denver-electronics.com/denver-aca-10/

A programmer is a machine that turns code into coffee..

@Rowdy die zit er als het goed is bij

Heeft er iemand tips voor de beste instellingen voor een sjcam sj4000 voor de mooiste actiebeelden tijdens het skien?

@Rowdy die zit er als het goed is bij

AustriaFreak op 10 dec 2014 10:31

Dat was de enige plek waar ik 'm vond, bedoelde dat je die kunt gebruiken, mooi dattie meegeleverd wordt. Zit bij de SJ4000 idd ook bij, en dat vergelijkbare onderdeel kun je aan je skistok monteren. Misschien even iets meer opvulling gebruiken omdat je stok dunner is dan een gemiddeld fietsstuur… :)

A programmer is a machine that turns code into coffee..

null

Past prima ;)

Welke camera is beter, Gopro Hero (instapmodel) voor 125euro of de Sony AS20 voor 150euro?

Overige modellen heb ik inmiddels al uitgesloten.

Sony: 1080P 60FPS / 720P 120FPS en wifi, geen LCD
Hero: 1080P 30FPS / 720P 60FPS geen wifi, wel LCD

Iemand al ervaring met Denver Actioncam - ACT-8030W?
Camera van ongeveer 120€ met wifi en 1080p 60fps.

http://kamerix.de/epages/90b10224-e68b-43a9-8687-574b2c380d8…

Plaats een reactie