Evolutie van deze site

Laatste jaar zijn er enkele veranderingen geweest op de site. De site zelf heeft een nieuw uiterlijk gekregen, altijd eventjes aanpassen, maar heel geslaagd :) Er zijn meer (live) verslagen over de skigebieden, wat super is! Ook zijn (misschien iets minder opvallend) meer skigebieden toegevoegd.
Toch zijn er enkele dingetjes die iets minder zijn geëvolueerd naar mijn mening.

Hetgene wat me een beetje ergert is het feit dat de informatie over de skigebieden op de site verouderd is, de cijfertjes niet altijd meer kloppen of er vaak zelfs geen info staat. Dit is naar mijn mening toch één van de fundamenten van de site. Daarom snap ik niet zo goed dat restaurants ook beoordelingen gaan krijgen, terwijl sommige gebieden zelfs geen info bevatten.

Wat verminderd is laatste tijd, is de kritische ingesteldheid van de site. Enkele jaren geleden werd er soms kritisch, maar objectief geoordeeld over skigebieden, dat zie ik nu iets minder. Het feit dat advertorials (die erg gelijken op verslagen) ook op de site staan draagt hier aan bij. Ik heb ook het gevoel dat skigebieden die voorbij komen in advertorials niet meer kritisch beoordeeld mogen worden (hiermee bedoel ik, gewoon objectief de mindere punten aanvinken).

Het hoogtepunt van het karakter van de site was voor mij het wintersportboekje dat jullie uitgaven, iemand die dat nog herinnert of thuis heeft liggen? Hier werd de vreugde over het skiën prachtig overgebracht en objectief zowel de positieve als sommige negatieve puntjes van de skigebieden naar voren gebracht.

Vorig seizoen hebben twee bloggers op kosten van wintersporters een heel seizoen een chalet mogen bewonen in Tirol om verslag uit te brengen van allerlei skigebieden in Oostenrijk. Dit was een goed initiatief, we zagen heel wat skigebieden, die weg nog niet echt in beeld hebben gezien op wintersporters. De twee bloggers deden zeker hun best, maar soms had ik het gevoel dat mijn skiatlas werd voorgelezen (‘geschikt voor families’, ‘iets te klein voor gevorderden’, ‘enkele leuke pistes’, ‘goede restaurantjes’,…). Dit wil ik niet aan hen wijten, het was naar mijn mening ingefluisterd hoe ze juist hun verslag moesten opbouwen en welke puntjes telkens aan bod moesten komen. De eigenheid van sommige skigebieden werd zo niet echt overgebracht en ook werden vele skigebieden afgedaan als ideaal.

Zijn er nog anders mensen die dit zo ervaren of stoort het jullie totaal niet? Graag jullie mening :)

Even verhuisd naar de Stube. Gaat u vooral door ;)

MAND!

Het onderstaande gedeelte van je stukje, het niet kloppen of onvolledig zijn van de gegevens, ben ik het wel mee eens. Het schijnt iets te maken te hebben met de nieuwe site. De restaurantbeoordelingen hoeven van mij ook niet.

Ik vind het dan weer storend dat de App niet goed werkt maar dat is gemeld en men zou er eens naar gaan kijken.


Hetgene wat me een beetje ergert is het feit dat de informatie over de skigebieden op de site verouderd is, de cijfertjes niet altijd meer kloppen of er vaak zelfs geen info staat. Dit is naar mijn mening toch één van de fundamenten van de site. Daarom snap ik niet zo goed dat restaurants ook beoordelingen gaan krijgen, terwijl sommige gebieden zelfs geen info bevatten.


Mathijs! op 17 nov 2014 15:37

Het hele review idee (beoordelen), heeft een preventief kenmerk: je maakt je keuze op basis van een beoordeling. Dat werkt alleen bij zaken die je niet impulsief beslist, zoals het boeken van een vakantie.
Echter, het kiezen van een restaurant op de piste is mijn inziens geen voorin gecalculeerde beslissing, maar een impulsieve beslissing op het moment dat je trek krijgt. Laat duidelijk zijn, een iens.nl werkt wel, omdat het mijn inziens een hele andere beslissing is (thuis/op de piste).

Ik denk niet dat ook maar iemand hier eerst reviews van tentjes gaat opzoeken, alvorens men besluit er naar binnen te gaan. Compleet kansloos dus naar mijn mening.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

om eerlijk te zijn niet echt heel erg bij stil gestaan, maar ik deel zeker je mening.

Wat van mijn ook mag veranderen is dat we veelal dezelfde bloggers zien ( niet dat ik de blogs van rogier en roel niet leuk vind ik vind ze zelfs heel leuk) , terwijl er veel meer bloggers zijn. Ik wil ook hun verhalen lezen en zien op de website, iets vaker dan nu het geval is.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Er is toen een tijdje gewerkt met die skigebied ambassadeurs, daar is men helaas weer mee gestopt. Had wel potentie denk ik wanneer dat uitgebreid zou zijn ipv. afgeschaft. Zo hadden de ambassadeurs de info up-to-date kunnen houden, fotos toevoegen, evt. filmpjes etc; waarom als webredactie het wiel opnieuw uitvinden terwijl je mensen hebt die al decennia naar bepaalde gebieden gaan, en dus precies de ins en outs weten!

Het steeds minder objectief lijkende karakter van skigebiedreviews stoort mij ook wel een beetje, maar dat vind ik al wat langer.

Ambassadeurs van gebieden of regio’s kunnen de boel ook mooi up to date houden lijkt me. Dan heb je een heel andere redactiestructuur, maar is de output uiteindelijk misschien wel beter.

Hé Mathijs je leeft nog daar in Gent :)

Het uiterlijk van de site is veel verbeterd. Er mag inderdaad wat meer kritiek gegeven worden bij de skigebied reviews. Bovendien verdienen sommige skigebied wat meer uitleg vind ik (L3V etc)

Even een korte reactie van ons.

Skigebieden en hun informatie

We zijn ons er zeker van bewust dat we hier en daar nog flink achterlopen met het aanvullen en verbeteren van skigebied informatie. Dat wil niet zeggen dat er niet aan gewerkt wordt. Afgelopen zomer hebben meerdere mensen keihard gewerkt om gebieden te verbeteren en nog steeds word er aangewerkt. Er is alleen aan een site als deze nog veel meer te doen en dus is het een proces waar we wat langer voor nodig zullen hebben. En al vinden sommigen van jullie de restaurant reviews niet interessant. We hebben van een hoop andere bezoekers juist het tegenovergestelde gehoord. Het blijft lastig iedereen tevreden te houden.

Waarom zijn jullie dan met die “Ambassadeurs” gestopt?

Nou, omdat het ons alleen maar meer werk opleverde. Typfouten en feiten controleren. Veel communicatie en dus veel tijd voor de redactie. En zelfs ambassadeurs die niets meer van zich lieten horen. Al met al een leuk idee maar totaal niet houdbaar.

Advertorials

Iedereen wil 's avonds eten. Wij ook. En omdat we de site voor jullie gratis willen houden zal het geld ergens anders vandaan moeten komen. Daarom zijn er advertenties (bedankt lieve NIET-Adblock gebruikers) en Advertorials. Kost jullie niets en zorgt dat wij de hosting van deze site weer kunnen betalen.

Jullie zijn niet meer objectief!

Daar zijn we ons absoluut niet van bewust. Het format groeit en evolueert zeker. Elkaar jaar leren we weer en proberen we een groter publiek aan te spreken. Wat de een niet leuk vind, vind de ander fantastisch. Daarom zoeken we naar een middenweg en ook daarin blijven ons zelf steeds verbeteren.

De toekomst

Bij elke beslissing worden elke keer een hele hoop opties overwogen. En laat duidelijk zijn dat hierin altijd de bezoeker voorop komt. We hebben al heel wat gekke dingen NIET gedaan omdat we simpelweg het gevoel hadden dat jullie het niet leuk zouden gaan vinden. We blijven werken aan een steeds mooiere en completere site. Maar de alpen zijn ook niet in een weekend ontstaan dus gun ons de tijd om te verbeteren. In de tussentijd luisteren we uiteraard altijd naar jullie inbreng. En als het kan doen we er zelfs iets mee ;)

MAND!

jullie hebben toch niet zoveel tijd nodig als de alpen hoop ik?? die zijn namelijk al 110 miljoen jaar bezig met ‘ontstaan’… :-|
Just kidding natuurlijk ;-)

Logisch dat je nooit iedereen tevreden kan houden en het onderhouden van informatie van al die skigebieden erg tijdrovend is!
Van de advertorials heb ik sowieso geen last en zijn zoals je schetst ook logisch voor een gratis site mét crew.

Kun je geen vast forum of postvak openen voor update tips? Ik heb er alvast eentje: de pistekaart van Fendels is een verouderde versie. De nieuwste is er al en hebben jullie al bij de Kaunertalerpiste staan.

Verder: dit is naar mijn mening gewoon een heel goede website. Gewoon doorgaan zo, ik heb hem hard nodig voor de nodige voorpret ;)

Stap 1: naamsbekendheid, userbase en bezoekersaantallen opbouwen.

Stap 2: er commercieel gebruik van maken.

Stap 3: commercieel uitbuiten en eraan kapotgaan.

Stap 1 en 2 zijn gelukt, pas op voor stap 3.

Kun je geen vast forum of postvak openen voor update tips? Ik heb er alvast eentje: de pistekaart van Fendels is een verouderde versie. De nieuwste is er al en hebben jullie al bij de Kaunertalerpiste staan.

Verder: dit is naar mijn mening gewoon een heel goede website. Gewoon doorgaan zo, ik heb hem hard nodig voor de nodige voorpret ;)

Anki op 17 nov 2014 17:53

Hier ben ik het mee eens. Pistekaarten zijn soms verouderd, wat erg jammer is. Misschien is het een idee om leden die enthousiast zijn in een functie in skigebieden-watcher ‘aan te nemen’.

Voor de rest ben ik het met @Mathijs! eens, niets aan toe te voegen.

Carnas on Tour

@Yo-han , duidelijke uitleg maar even een puntje over de advertorials, ik denk niet dat de meeste zich niet zozeer storen aan de advertorials op zichzelf want we weten allemaal dat iedereen die leven wil geld nodig heeft. De ergenis zit hem meer in de inhoud en manier van opstellen van de advertenties,
https://www.wintersport.nl/skigebieden/europasportregion/for…
dit topic en nog iig 1 zijn er afgelopen maand geweest naar aanleiding van de inhoud van advertenties, de advertenties lijken te veel op de blogs van o.a. rogier, ook ik heb wel eens een advertentie gelezen waarna ik er pas op het eind bedacht dat het geen blog maar een advertentie is. Met al dan niet juiste informatie.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Is het mogelijk dat gebruikers zelf informatie van skigebieden uploaden? Een soort “wikipedia” constructie?
Voor wat betreft pistekaarten en gebiedsinformatie zou dat wellicht een mogelijkheid zijn. @Yo-han Ik vind het super dat je snel en uitgebreid reageert, je verklaringen zijn duidelijk en de keuzes die jullie maken begrijpelijk. Je zal altijd mensen hebben die het graag anders zouden zien, maar je moet nu eenmaal beslissingen nemen om verder te komen, en volgens mij wordt de site alleen maar populairder de laatste jaren.

Is het een idee om een set objectieve criteria met elkaar te verzamelen die gebruikt kunnen worden bij skigebied-reviews? Als je dan terugkomt van je skitrip(s) deze winter kan iedereen aangeven hoe de vlag ervoor hangt in het bezochte gebied.

Op de piste komt mijn 9 tot 5 mentaliteit wel tot zijn recht!

@Birdheart Boven elke advertorial staat duidelijk en eerlijk vermeld dat het om een reclame uiting gaat.

MAND!

@Svennoo @Teuntje Alle updates voor de skigebieden kan je het best in het daarvoor bestemde topic posten. Zodra er nieuwe piste kaarten zijn proberen we die altijd te updaten. Maar meer dan 1000 gebieden en dorpen elke dag checken gaat natuurlijk niet. @Rogier houd het topic in de gaten en zorgt dat ze zo snel mogelijk (als de info klopt) geüpdatet worden.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/121184

MAND!

@Yo-han dat weet ik, maar vaak kijk ik naar de titel van een artikel en dan let ik niet op het balkje advertorial, ik bedoelde ook niet dat dat op zich het probleem is. Ik doelde meer op de manier waarop de advertenties geschreven worden

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Van de reclame heb ik persoonlijk geen last. Zolang het blijft bij een banner hier en daar en op het begin/einde van een filmpje wat logo’s van sponsors, blijft dat best binnen de perken en weet de gemiddelde bezoeker ook wel dat dit nodig is om de site leefbaar te houden. Als jullie morgen zouden beginnen met vervelende pop ups, secondenlang reclame voor een filmpje die je niet kan wegklikken of een constante smeekbede voor donaties zou ik me er wél aan storen.

De filmpjes zijn een ander paar mouwen. Ik moet toegeven dat ik ze niet allemaal meer bekijk. Ik vind ze vaak wat langdradig (hoewel ik zelf niet direct weet hoe het beter zou moeten). Vaak mis ik ook de kritische noot. Sommige gebieden zijn gewoon klein ipv goed voor families, liften zijn soms traag ipv authentiek en als je een paar ledematen moet achter laten om een pintje te kunnen betalen mag dat best in de review terugkomen.

Ik zou liever (nog) meer weblogs zien die op de actualiteit inspelen. Tests van producten (ook van niet gesponsord materiaal), actua van alle nieuwe producten die op de markt komen, wedstrijdverslagen zoals @niels332 waar op een duidelijke en vlotte manier ook de amateurskiër op de hoogte wordt gehouden, kritische columns over de bedrijfsvoering van bepaalde gebieden,…

Bijvoorbeeld: Winterberg beschikt sinds kort over een apparaat dat ook bij positieve temperaturen sneeuw maakt. Frans maakt daar goede reports van ( die ik wel niet begrijp, want Duits) maar door het kernteam is daar volgens mij niets over geschreven geweest. Wel dingen over ‘of ik de bergen mis’ en ‘of ik al eens ooit heb vastbehangen in de lift’.

Dat gezegd zijnde blijf ik de site toch dagelijks checken :)

Nee ik deel je mening niet.

Het is echter wel een gemiste kans dat de skigebied info niet up to date is.
@Thomas ik vind het wel interessant om vooraf te weten wat goede tentjes zijn. Als je een goede tent weet te zitten ga je er toch eerder heen? Als ik jou zeg dat ik ergens €16 voor een broodje hamburger moest betalen en hij vervolgens mét broodje uit de magnetron komt, dan weet je dat liever van te voren toch :D

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Johan heeft al gereageerd, ik zat in de auto op weg naar Frankrijk, en in dit topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/121184 kan alle foute informatie inderdaad genoemd worden. Jullie mogen ook je informatie direct naar rogier@wintersporters.nl sturen.

Ik hoop dat voor de kerstvakantie alle info van de skigebieden weer up to date is.

Click. Click. Peace

@Yo-Han: Skigebieden toevoegen, een correcte beschrijving neerpennen en alles aanvullen bij de bestaande skigebieden is iets tijdrovend, dat besef ik. Hetgene er naar mijn mening misgaat, is dat bijvoorbeeld er de restaurantjes bijkomen, terwijl de skigebieden gewoon nog niet in orde zijn. De skigebieden moeten je fundament zijn waar je op kan verder bouwen én dan kunnen er eventueel uitbreidingen gebeuren (zoals restaurantjes etc.).

Als het fundament (wat de skigebieden toch zijn) er niet is, bestaat het risico dat het een beetje rommelig wordt en bepaalde absurde situaties bestaan. Ik ga een voorbeeldje geven: als ik een beoordeling geef van een restaurant in Goldeck (skigebied dat ik onlangs heb bezocht), dan zal er een review van dat restaurant komen, terwijl er geen letter uitleg staat over het skigebied zelf op de site! Zo kan ik nog legio voorbeelden verzinnen.

Wat je zegt over de ambassadeurs snap ik volledig en dit was al eens ergens vermeld geloof ik :) Het idee van de ambassadeurs is er niet zomaar gekomen. In dit topic (https://www.wintersport.nl/forum/topic/20741) kaartte ik aan dat er nog veel skigebieden ontbraken op de site (toen was het nog een iets beperkter aantal skigebieden op de site). Hier is heel wat reactie op gekomen, zelfs een formulier waar je een skigebied mocht beschrijven, wat dan aankwam bij de wintersportersredactie (https://docs.google.com/forms/d/1joIfdlF6gJQR6gg8Mmiv0-oavah…). Dit liep zo goed dat het idee van ambassadeurs naar boven kwam.

Zoals je al zei was dit concept niet houdbaar, maar het skigebieden toevoegen lijkt me wel iets nuttigs. De beschrijving moet nog gecheckt worden op feiten en nog een beetje worden aangepast, maar het zou jullie alleszins al wat tijd besparen. Daarnaast zitten er op dit forum enkele leden die al lang op het forum zitten en veel kennis hebben over diverse skigebieden. Misschien kan deze kennis op een manier worden aangewend die goed is voor de site en jullie werklast (bijvoorbeeld betrouwbare leden de beschrijving van een aantal door hun gekende skigebieden te laten doen).

Over de advertorials dan. Ik snap volledig dat die (in beperkte mate) nodig zijn om het hier draaiende te houden. Echter ondermijnen die naar mijn mening een beetje de kritische ingesteldheid. Stel dat je een advertorial over Sölden plaatst. Durf je dan in je review een paar weken later je kritisch uit te laten over Sölden (bijvoorbeeld ‘het is heel druk’ en ‘de sneeuwkwaliteit is belabberd’)?

De kritische ingesteldheid is een beetje geminderd naar mijn mening. Voor kritisch te zijn hoef je helemaal geen skigebieden afbreken. Dit kan door objectief de positieve en minder positieve kanten van een skigebied naar voor te brengen. Vertrek van de stelling dat skiën fantastisch is, som zowel de positieve als negatieve puntjes op en individualiseer het skigebied (zoals jullie dat uitstekend deden in jullie wintersportboekje). Zo’n ingesteldheid is waardevoller voor alle bezoekers! :)

Deze bijdrage is er maar omdat ik schrik heb dat door de (terecht) toenemende populariteit de kwantiteit en omvang het gaan overnemen op de kwaliteit.

Wat ik een goed concept vond in de skigebiedbeschrijvingen: in een paar puntjes de goede en mindere goede dingen van het gebied tegenover elkaar plaatsen. Misschien zijn jullie hier bewust van afgestapt omdat het te subjectief was. Ik denk echter dat als je bij ieder punt een goed geargumenteerde uitleg voegt, dit erg waardevol kan zijn. Bvb. “Duur” wordt “De prijzen voor eten en drinken op de piste liggen in dit gebied hoger dan gemiddeld, zo betaal je al gauw 4 euro voor een klein biertje. Ook de skipasprijzen zijn in vergelijking met gelijkwaardige skigebieden gevoelig duurder.”

Zo help je iedereen die zoekt naar een geschikt gebied een hele stap vooruit. Een beslissing maken doe je immers door goede en mindere goede zaken tegenover mekaar te zetten en af te wegen.

Bovendien voeg je zo automatisch een kritische noot toe. Zo zal je in het stukje over Les Trois Vallées niet enkel lezen over de sneeuw die er altijd goed is en over andere goede elementen (die er zeker zijn!) maar ook dat je op de piste al snel 7 euro kwijt bent voor een groot biertje, dat er in sommige dorpen maar weinig gezellige sfeer is en dat de liften 's morgens erg laat open gaan (dikwijls pas rond/na half 10). Een beschrijving waar je naar mijn mening meer aan hebt.

Ik kan me zeker vinden in de opmerkingen van Mathijs! uit de openingspost. Echter vraag ik me af of het überhaupt haalbaar is om volledig objectief verslag te doen, alles up to date te houden én het aantal gebieden continue te blijven uitbreiden zonder dat hierdoor (aanzienlijk) meer werk ontstaat. Het is simpelweg te veel om alles altijd 100% accuraat te houden.
Ik denk dan ook dat de uiteindelijke oplossing zal bestaan uit een aantal factoren, namelijk het vergaren van data (informatie) vanuit diverse al-dan-niet publieke bronnen (denk daarbij aan bijvoorbeeld informatie die beschikbaar is via mountainnews / onthesnow, worldweatheronline etc) wat voor zover ik kan beoordelen grotendeels ook al gebeurt, maar dat daarnaast ook de bezoekers een cruciale rol kunnen gaan spelen, mits dit op een juiste manier geïmplementeerd wordt. Zo kan je naar een zelf-corrigerend systeem toe groeien, zoals bijvoorbeeld ook Wikipedia doet. Daarbij kan je de huidige informatie als uitgangspunt nemen, maar kunnen users bijvoorbeeld aanpassingen in informatie aandragen (denk bijvoorbeeld aan het aantal / soort liften, prijsstellingen, piste-kilomters etc) en zou je een rating-systeem kunnen introduceren voor gebieden. Naarmate dit intensiever wordt gebruikt zal de accuraatheid en betrouwbaarheid dan uiteraard vanzelf gaan toenemen. Kijk bijvoorbeeld naar sites als Tweakers.net die dit concept prima hebben uitgewerkt in de pricewatch.

Gegeven dat wintersport toch echt een buitenactiviteit is en de kans dat je met je laptop op de piste te vinden bent minimaal is, lijkt het me dan ook uiterst interessant om dit via mobiele toepassingen te implementeren, waarna de gegevens van de diverse bronnen aan elkaar kunnen worden gekoppeld.

Een gemiddelde wintersporter heeft namelijk vrijwel altijd zn smartphone bij zich, dus zou het ideaal zijn om met een heel eenvoudige handeling aanpassingen door te voeren, of andere informatie die relevant is te verkrijgen. Echter, de gemiddelde gebruiker is helaas er niet voor te vinden om zonder er zelf ook iets aan te hebben deze extra handelingen te verrichten. Immers, het is vaak nogal een gedoe om je handschoenen uit te doen, telefoon op te zoeken, gegevens in te voeren (en eventueel ook meteen te versturen, wat nog kosten met zich mee brengt ook) en daarna weer alles op te bergen, handschoenen weer aan te doen, om uiteindelijk er zelf niets mee op te schieten. Wil je gebruikers dus motiveren om dit wel te doen, dan moet daarvoor wel iets “tegenover” staan.

Zo zou je dus kunnen denken aan Sportypal-achtige app die bij een afdaling de route vast legt, hoogteverschil registreert, maar ook topsnelheid, totale afstand etc. wat vervolgens weer via de site bij de bestemmingen in te zien is. Automatisch ontstaat er dan toch een soort van competitie wat mensen nu eenmaal aantrekt. Daarnaast (en daar zit voor de site het winst-punt) levert dit terugkerend bezoek op wat de sponsors kunnen waarderen, maar ook de nodige interessante data met betrekking tot die bestemmingen op.
Voeg je daar een eenvoudige manier van toevoegen van informatie aan toe (bijvoorbeeld door GPS-coördinaten QR-code van bijvoorbeeld een restaurant of skilift via 1 druk op de knop vast te leggen), dan is een end-user snel geneigd hier wat mee te doen.
Andere optie is door wat tegenover het aandragen van informatie te stellen. Zo kan je denken aan het verloten van gadgets onder de users die (nuttige) informatie of reviews hebben aangedragen afgelopen seizoen.

Daarnaast lijkt het mij heel zinvol om niet alleen bezig te zijn met het vergaren van data en het koppelen van die databases met informatie, maar ook het verstrekken van informatie / data via diverse bronnen. Mensen hebben van nature de aard om lui te zijn. Alles waar een end-user moeite voor moet doen, moet meer opleveren dan de moeite die ervoor moet worden gedaan. Oftewel, iemand zal niet 20 handelingen gaan doen om 1 klein beetje informatie te verkrijgen dat via een andere weg minimaal net zo makkelijk te verkrijgen is. Vertaal je dat naar de website, dan kom je al gauw uit bij personaliseren van de site wat deels al gebeurt (zoals bijvoorbeeld instellen van de bestemming op de FrontPage). Op de website kan je daar dus dan weer eventuele integratie van bijvoorbeel een sportypal-achtige app in toevoegen, maar je kan ook denken aan het submitten (en eventueel publiceren) van end-users hun ski-videos etc.
Dit kan je nog veel verder doorvoeren, en bijvoorbeeld via een mobiele toepassing aan de hand van de GPS-coördinaten de mogelijkheid geven om de dichtstbijzijnde restaurants, pistes, weersverwachtingen, ski-shop etc te kunnen vinden (uitetraard weer direct voorzien van de ratings). Daarnaast kan je daar dan weer direct de bijbehorende reviews (zowel schriftelijk als videos) in toevoegen etc.

Naast dat je de diverse bronnen van informatie gaat samenvoegen en koppelen lijkt het mij ook dat het essentieel is dat de boel platform-onafhankelijk kan functioneren. Oftewel, het maakt niets uit of je nu op iOS / OSX, Android, of Windows-omgeving zit, het zou altijd overal moeten functioneren. Alle platformen ondersteunen de nodige kritische items hiervoor zonder problemen dus zou dat zeker mogelijk moeten zijn.
Zelf heb ik net een AddOn voor XBMC gemaakt voor de nodige informatie (zit nog wel in een beta-versie en is nog voor verbetering vatbaar), maar er zijn nog heel veel andere platformen waar nog helemaal niets voor beschikbaar is. Wil je een end-user echt aan je binden, dan zal je toegang vanuit diverse plekken moeten bieden, en steeds een reden blijven geven om terug te komen. Voor statische content komt een user niet terug.

Er zit dus naar mijn mening nog heel erg veel ruimte in wat er voor alsnog wordt aangeboden op de site, en wat er nog meer mogelijk zou zijn met wat verder gaande ontwikkelingen, maar daar zal we de nodige tijd (en helaas ook geld) in moeten worden gestoken.

Wat ik een goed concept vond in de skigebiedbeschrijvingen: in een paar puntjes de goede en mindere goede dingen van het gebied tegenover elkaar plaatsen. Misschien zijn jullie hier bewust van afgestapt omdat het te subjectief was. Ik denk echter dat als je bij ieder punt een goed geargumenteerde uitleg voegt, dit erg waardevol kan zijn. Bvb. “Duur” wordt “De prijzen voor eten en drinken op de piste liggen in dit gebied hoger dan gemiddeld, zo betaal je al gauw 4 euro voor een klein biertje. Ook de skipasprijzen zijn in vergelijking met gelijkwaardige skigebieden gevoelig duurder.”

Je hebt het over de plus en minpunten? Deze staan er toch gewoon nog?

Click. Click. Peace

Wat ik een goed concept vond in de skigebiedbeschrijvingen: in een paar puntjes de goede en mindere goede dingen van het gebied tegenover elkaar plaatsen. Misschien zijn jullie hier bewust van afgestapt omdat het te subjectief was. Ik denk echter dat als je bij ieder punt een goed geargumenteerde uitleg voegt, dit erg waardevol kan zijn. Bvb. “Duur” wordt “De prijzen voor eten en drinken op de piste liggen in dit gebied hoger dan gemiddeld, zo betaal je al gauw 4 euro voor een klein biertje. Ook de skipasprijzen zijn in vergelijking met gelijkwaardige skigebieden gevoelig duurder.”

Je hebt het over de plus en minpunten? Deze staan er toch gewoon nog?

Rogier op 18 nov 2014 14:53

Nee, niet meer; of dit is verplaatst naar een plek waar ik ze even gemist heb. De “klant- waardering” (sterren in diverse categoriën) staat er nog wel prominent op de pagina van een gebied…

If you snooze, you loose!

En die klantscore snap ik dan weer niet zo goed:
Bijv: 2 sterren scoren, gem 5.7 uit bijna 400 stemmen maar 80% beveelt aan. Zie je de scores per thema, heb je 2x 3, 2x 4 en maar 1x 2 sterren?

Nee, niet meer; of dit is verplaatst naar een plek waar ik ze even gemist heb. De “klant- waardering” (sterren in diverse categoriën) staat er nog wel prominent op de pagina van een gebied…

Jeff op 18 nov 2014 15:00

Deze staan boven de grote kaart die de skigebied pagina breekt :) Bij een dorp hebben ze nooit gestaan, waarschijnlijk dat je ze daarom niet ziet of denkt te zien ;)

@Jeff Wat @Rene zegt:

null

MAND!

@Userd Score staat los van het aanbevelen. Zie het formulier om een review toe te voegen. Je kan alles een score geven én je kan het gebied of dorp dan nog aanbevelen of niet.

MAND!

Plaats een reactie