Anwärter wie nog meer

Hallo,

Ik heb me eigen vandaag ingeschreven voor de Nsl 1 en 2, gevolgd door de anwärter opleiding!
Nsl1 13 t/m 17 sep, Nsl2 1 en 2 okt dit is beide bij Montana westerhoven. En me anwärter deel 2 van 22 t/m 29 okt in kaprun.
Ik hoop hier alvast wat mensen te leren kennen!

Groeten twan

Hey Twan,

Heb je geld over dat je eerst NSL1 en NSL 2 gaan doen en daarna nog anwarter.
Je kan toch ook gelijk anwarter gaan doen.

Groeten Michel

@Michel: mijn man en ik gaan ook eerst NSL1 en 2 doen. Want ik heb begrepen dat je dan in Nederland op de indoor-banen al les kunt geven. Of zijn we verkeerd geinformeerd?

mama on a mission in the snow

NSL 1 & 2 zijn in principe het eerste deel van je anwarter en kun je dus al in Nederland volgen. Het tweede gedeelte van je anwarter moet je sowieso in Oostenrijk behalen. In plaats van de volledige 10 dagen (complete anwarter) hoef je nog maar een deel te doen (volgens mij 6 dagen). Het is dus maar net wat je zelf prettig vind.

@Rachel, met je NSL mag je inderdaad al in Nederland les geven.

@Anoniem: dankjewel, ben ik weer gerustgesteld :-)

mama on a mission in the snow

Daarom vind het wel fijn om de Nsl 1 en 2 hier te halen, want Montana is dichtbij me thuis. En het kost wel wat meer, maar ik ken de duitse taal ook nog niet echt geweldig. En in ned zijn ook nog nederlandse leraren aanwezig dus makkelijk!
@ Rachel P. Waar en wanneer gaan jullie de opleiding volgen?

@Twan: weet ik nog niet, ben e.e.a. nog aan het uitzoeken. Moet ook gunstig te plannen zijn met lawinecursus die ik wil gaan volgen.

mama on a mission in the snow

Ik heb zelf in augustus de NSL 1&2 gedaan. Echt een super leuke, leerzame week! Ik denk zelf dat het helemaal niet verkeerd is om deze eerst te doen. Ondanks dat je denkt toch al goed te kunnen skiën, leer je enorm veel in zo’n week en is het toch redelijk zwaar (dagen van 9 tot 9) en dan is het opgesplitst toch misschien wat fijner. Bovendien heb je nu 2x een leuke week:) Heel veel succes ermee!

@Rachel: ja je kunt met NSL in nederland les gaan geven maar zou direkt voor je anwarter gaan want dan je kun je ook gelijk in Oostenrijk les geven. Er zijn ook verschillende zomercursussen of in de herfst. Kijk bijv ook eens op TSLV.at

@ michel: Hoezo bedoel je dat je gelijk in Oostenrijk les kunt geven? Dat kan ik toch ook al haal ik me anwärter. Maar je bedoeld waarschijnlijk dat ik dan nog 1 keer extra moet reizen.Om vervolgens in dec ofzo aan het seizoen te beginnen. Neem aan dat je dat bedoeld toch?
@ anoniem ik heb er ook echt super veel zin in. Heb je misschien nog een cursusboek wat ik zou kunnen overnemen?

@Twan: bedoelde als je NSL doet dan mag je geen les geven in Oostenrijk dus kun je beter in 1 keer Anwarter doen als dat ook je streven is.
Zou het cursusboek niet overnemen want volgens mij komt er weer een nieuwe leerweg. Meer zoals er in Oostenrijk opgeleid/geskied wordt.
Heb het gevoel dat ze in Nederland opnieuw het wiel proberen uit te vinden.

@Michel: wij gaan eerst nsl 1+2 doen omdat we dan in nederland al les kunnen geven. Wij hebben nog 2 kleine kindjes (1 en 6) en het is voor ons dus niet haalbaar een aantal weken les te gaan geven in Oostenrijk. Maar op deze manier kunnen we toch les geven en het plezier in het skien aan anderen overbrengen.
@Twan: voor ons wordt het Snowplanet Spaarnwoude, is vlak bij ons, wel zo gemakkelijk. Dus we gaan elkaar niet tegenkomen (vraag is of je deze oude gebakjes wel tegen wil komen, haha :-) ) maar heel veel plezier en succes gewenst met de cursussen!

mama on a mission in the snow

Hallo,
Weet er iemand of er ook nederlandse boeken te krijgen zijn voor skileraar? Want heb nu de duitse thuis maar, die is wel erg moeilijk.
Iemand nog tips voor het leren van het boek?
Groete twan

Twan, je doet de NSL1+2 toch bij SnowSports Acadamy? (die conclusie trek ik gezien de cursusdata/plaats, maar misschien heb ik het verkeerd.) De cursus wordt toch volledig in het Duits gegeven en als je je Anwärter gaat halen is die week in Kaprun ook volledig in het Duits. Gedurende de opleiding word je wel geholpen met het Duits mocht het een probleem voor je zijn. Als ik jou was zou ik me nu gewoon vast wat voorbereiden op de Duitse taal als je je daar ongerust over maakt want die is in de hele opleiding belangrijk en als je straks daadwerkelijk les gaat geven ook.

mama on a mission in the snow

@rachel p. Ja dat ga ik volgen. Maar heb dus het boek al ontvangen. Ik kan me eigen verstaanbaar maken, nu ik het boek door gelezen heb staan er toch wel degelijk dingen in waar ik niet in uit kom. Dus woorden die je normaal niet dagelijks tegen komt in het duits.

Hallo,

Zijn er onder tussen al mensen die besloten hebben om de opleiding te volgen?

Hoi Twan, ja ik komende winter, afgelopen winter lukte niet meer. Heb jij de boel inmiddels al afgerond? En hoe is het je bevallen?

mama on a mission in the snow

Nee, ik moet ook nog gaan beginnen! in het 1ste bericht staat welke datum ik precies ga.
Wanneer ga jij het anwarter halen dan?

Ik ga mijn anwarter 5 december in kirchberg halen. Heeft iemand tips hoe ik het kan oefenen? Want ik wil hem sowieso halen in 1 keer! Ga het hele seizoen les geven.

Ski good, or eat wood!

@Bart,
het allerbelangrijste voor Anwärter is dat je de basis beheerst tot grof parallel. Deze basis wordt ook tot in den treure geoefend; is zg. Schulefahren. Het beste kun je op de volgende manieren voorbereiden: onder leiding van een ervaren iemand met meerdere mensen gaan oefenen en dan alle oefeningen. Zodat je a)zelf leert skiën, b)observeren en c) fouten herkennen. Wees bescheiden tijdens de opleiding, denk vooral niet dat je goed kan skiën en ga niet de popie-jopie uithangen want daar hebben ze een hekel aan. Je bent tenslotte met je werk bezig en dat is dan geen vakantie!! Zorg dat je de theorie kent! Je kunt op de site van de Tiroler Skilehrer Verband al het leerboek bestellen. Anders kun je ook het boek van de Snowsports Academy kopen; in grote lijnen is dit dezelfde opbouw en ben je voorbereid. Onderschat je theorie niet en zorg dat je de rijtjes, Methodische Aufbau, kent!!
Veel succes; zorg dat je het haalt want het is geweldig leuk werk.

@Greenfield
Dankje!

Ski good, or eat wood!

Sorry, maar ik begrijp echt niet waarom je Nls 1 en 2 wilt halen, ik mijn ogen pure tijd en geld verspilling. Ga naar Oostenrijk en doe de anwärter in kaprun bv. En je bent helemaal klaar!

Www.snowsports.at je doet hem dan wel helemaal in duits of engels zonder dat er nederlandse organisaties aan te pas komen.

De beste tip die ik kan geven: Denk niet dat je goed kan skien! Dan valt alles reuze mee. Als je denkt dat je goed kan skien dan ga je een aantal zware dagen krijgen. Want niemand maar dan ook niemand die de opleiding gaat doen kan goed skien! En dat merk je al meteen. Deze leraren gaan 1,5 week een spel met je spelen. Dus ben voorbereid! Als je aan de meeste leraren vraagt hoe was je anwarter? Dan zullen ze alle antwoorden: Een hel, maar uiteindelijk heb je er heel veel aan! Succes!

Hallo

Kan er mij iemand vertellen waar ik een Duits technische woordenlijst kan vinden voor mijn änwerter te doen. Ik heb ergens op internet deze lijst gezien maar vindt hem niet terug.

Groeten

Hallo

Kan er mij iemand vertellen waar ik een technisch Duitse woordenlijst kan vinden om me voor te bereiden om mijn änwerter te doen

Groeten Ronny

1(meervoud: wintersporten) sport die alleen 's winters beoefend wordt, bv. schaatsen, skiën, sleeën.

@Bart

Ik ga ook de cursus van 5 december volgen. Mag ik weten hoe jij je vervoer hebt geregeld?

Ik ga mijn anwarter 5 december in kirchberg halen. Heeft iemand tips hoe ik het kan oefenen? Want ik wil hem sowieso halen in 1 keer! Ga het hele seizoen les geven.

Bart op 21 okt. 2011 13:57

Bart, ik ben ook geïnteresseerd Anwärter te gaan doen, hoe heb jij je aangemeld en wat zijn de kosten?

Vorig jaar mei heb ik ook mijn Antwärter behaald in Kaprun. Nu heb ik de mazzel dat ik het met het CIOS kon doen. Ik vond het zelf een geweldige week en vooral super leerzaam. Nu heb ik het in Snowboarden gedaan maar dat verschilt niet veel van skien. Je gaat 's ochtends de berg op en komt in de middag weer naar beneden. Dan 1/1.5 uur chillen, vervolgens avond eten. 's Avonds nog theorie en vaak ook video analyse.

MVG

Hallo,
Ik wil deze zomervakantie. (Rond 10 juli) Mijn Ski anwärter halen in Kaprun,
Iemand ervaring, of tips voor mij?

Is de gletsjer van Kaprun dan niet dicht?

Plaats een reactie