Tips gevraagd!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Leogang

Het plan is om de laatste week van januari richting Leogang te gaan. Nou heb ik nog een paar vraagjes:

  • Hoe is de verbinding van Leogang richting Saalbach en Hinterglemm? Kan je makkelijk naar beide dorpen skien in een dag?
  • Hoe is het dorp van Leogang? Zijn er een beetje leuke restaurantjes en is er iets van apres ski?
  • Heeft iemand tips voor een goede transfer vanaf het vliegveld van Salzburg?
  • Hebben jullie nog tips voor dit gebied?

Alvast bedankt!

Thank God summer is over!

Ik ben zelf vaak in saalbach en hinterglemm geweest maar niet in leogang, behalve voor een drankje of wat te eten. Bovenin bij leogang heb je zo’n schirmbar waar ze altijd kippetjes en spareribs hebben. Wij gaan minimaal 1 keer per vakantie daar naar leogang voor een sparerib of kippetje van hun. Dat is tegenover de alteschmiede en dat is ook een goed restaurant.

De verbinding is prima te doen en als je een beetje kan skiën of boarden kan je makkelijk in een dag het hele rondje maken. Eerst naar saalbach en door naar hinterglemm en dan oversteken met de zwolfer bord lift en via de andere kant van het dal terug naar saalbach en van saalbach weer naar leogang. Je hebt nog tijd om in saalbach en hinterglemm wat extra afdalingen te maken ook hoor is mijn ervaring.

🏂

@lisa. Ik heb het helemaal met @Martin9 eens. Echter zou ik zelf eerder voor saalbach, hinterglemm of een van de andere in dat dal, omdat als je in Leogang zit moet je altijd op het einde van de dag de Poltenlift halen (deze is overigens wel vernieuwd dit jaar). Verder moet je in leogang volgens mij nog 1 lift hebben om terug te komen in het dal.

Een ronde maken in het gebied is naar mijn idee geen probleem, je kunt genoeg extra afdalingen in saalbach en hinterglemm pakken. Verder staat/stond er op de pistekaart ook een drietal routes.

De poltenlift lijkt mij dit jaar geen probleem meer, nu het een nieuwe 8zit is. daarna moet je inderdaad nog 1 lift hebben om terug te komen in leogang. Ook leuk om te weten er zijn nu 2 gondels in het dal. Ronde maken is goed te doen maar je moet wel af en toe een stukje door een van de dorpen lopen. Als je echt tot het laatste puntje wil in Hinterglemm moet je wel een beetje doorskien( of vroeg beginnen). Als het een goed seizoen( met genoeg sneeuw dus) wordt moet je zoieso de afdaling naar viehofen een keer doen, altijd rustig en leuke afdaling. je moet dan wel stukje met de bus terug om weer omhoog te gaan. Die Alte Schmiede hebben ze goed eten. Als dit van de winter ook op de kaart staat zeker aan te raden: Bergbrott.
Transfer vanaf het vliegveld kan met de trein naar Saalfelden en dan daar een bus of taxi nemen.
In het dorp zelf kan je eten bij de Kirchenwirt, zoals de naam al zegt naast de kerk ( al is deze geloof ik behoorlijk prijzig geworden). Verder zijn er nog behoorlijk veel restaurantjes in het dal van het dorp, met allemaal prima eten.
Zelf gaan we meestal naar Vitalhotel Saliter Hof, dit ligt richting Saalfelden, hier hebben ze prima eten!

Bedankt alvast voor de tips tot nu toe. Qua ligging had ik ook liever naar Saalbach/Hinterglemm gegaan maar qua accommodatie liggen de prijzen in Leogang toch wat lager.

Fijn om te horen dat het rondje prima te doen is en je ook nog wat extra pistes kunt pakken i.p.v. alleen maar doorskien en tijd hebt om te lunchen.

Thank God summer is over!

Volgens mij is er ook een busverbinding tussen Salzburg Airport en Saalbach-Hinterglemm-leogang

http://www.holiday-shuttle.at

Zorg wel dat je altijd je laatste lift naar leogang terug hebt want het is een eind omrijden als je de lift mist ;-)

Wij gingen ff wat drinken in leogang met in ons hoofd dat de lift een half uur later voor het laatst ging dan dat die daadwerkelijk ging. Eén biertje werden er 2 en toen bleek dat de lift dicht was gingen we maar los. Uiteindelijk maar goed dat we de lift niet meer haalden natuurlijk omdat normaal lopen en praten al moeilijk begon te worden, laat staan board en of skiën, na een tijdje mijn ouders gebeld en die kwamen ons halen vanuit landal viehhofen wat toch zo’n 25 minuten rijden is. prima après ski natuurlijk maar het zou toch vervelend zijn als je geen mensen kan bellen en een taxi moet pakken wat toch weer een hoop geld kost…

🏂

Dat wordt goed checken hoe laat de lift terug gaat;)

Thank God summer is over!

Nog meer dat jullie kwijt willen over Leogang?!

Thank God summer is over!

Leogang is een erg rustig dorp, apres ski speelt zich rond de asitzbahn af, daar bevinden zich ook de meeste hotels en appartementen.

Wat wil je nog meer weten?

landhaus sonnrain hinterglemm 283,50 incl. ontbijt
goede locatie in Hinterglemm vlakbij bergfriedlift en oefenpiste u-bahn gondel.
Locatie beter dan leogang. centraler

Plaats een reactie