wat kost de diesel en benzine winter 2014/2015 naar Oostenrijk

Voor onze jaarlijkse tocht naar het Witte Goud in Oostenrijk hebben we er allemaal mee te maken: tanken onderweg op de snelweg in Duitsland en/of in Oostenrijk.

De vraag is simpel;
WAAR ga jij altijd tanken: (lokatie/naam/merk pomp)
WAT betaal je dan : (Prijs voor je benzine/diesel)
WANNEER was het : (datum)

Blijf je op de snelweg of ga je er (even) af?
Dan gelden dezelfde vragen en
WAT is de afstand tot de snelweg : (aantal KM)
WAT is het adres van deze lokatie: (straatnaam)

Deel hier je tips van goedkope(re) tankstelles op weg naar, danwel in Oostenrijk

WAAR ga jij altijd tanken: snelweg
WAT betaal je dan : 1,564 respectievelijk 1,599 per liter benzine
WANNEER was het : december 2013 respectievelijk februari 2014

Blijf je op de snelweg of ga je er (even) af : NEE
WAT is de afstand tot de snelweg : NVT
WAT is het adres van deze lokatie: NVT

Benzine tanken lokaal in Oostenrijk
Mayrhofen december 2013 : 1,374
Westendorf februari 2014 : 1.341

Tips altijd welkom :-)

Tanken wanneer het nodig is en dat is iedere 500km ong, bij voorkeur een van de topbenzines.

Ik durf lokaal ook wel eens rondkijken waar de prijs goed zit, maar om nu een planning te gaan bijhouden waar ik op de autostrade eraf moet en prijzen tot jaren terug gaan bijhouden neen dank je, ik ben liever bezig met het skiën in mijn hoofd dan enkele centiemen uitsparen op benzine!

Tanken wanneer het nodig is en dat is iedere 500km ong, bij voorkeur een van de topbenzines.

Userd op 6 dec 2014 07:28

Hier hetzelfde

May the ski force be with you !!

Je kunt je afvragen wat een paar euro op een wintersportvakantie doet, maar omdat ik in de grensstreek woon gebruik ik de app clever-tanken. Je voert een plaats in (bv. Karlsruhe) met een straal en hij zoekt de goedkoopste bezineprijzen online op. Met Google Map kaartje dus ook ideaal voor onderweg.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Nieuwe auto sinds dit jaar, dus met een beetje geluk hoeft t tanken pas na een 700km ipv een 430 :P
maargoed, t is een beetje ‘wanneer nodig’ maar ook ‘wanneer de stop handig uit komt’ dus als er een autohof is dan is de combi tanken/eten/drinken/pauze prima om vervolgens weer lekker door te knallen.

Ik tank thuis om de hoek bij de shell onbemand voor 1.58/1.56 op dit moment. Dan als ik nog ongeveer een kwart over heb stop ik bij de eerste pomp aan de snelweg. Wat de prijs daar is boeit me eigenlijk vrij weinig. Hij moet toch vol en ik ga geen 5 tot 10km omrijden om 2 euro te besparen op een volle tank. En dan probeer ik vlak voor aankomst de tanken zodat ik weer vol terug kan. (we rijden bijna nooit tijdens de vakantie) Heb het al eens meegemaakt dat ik met een bijna lege tank de dag voor vertrek wilde gaan tanken en de plaatselijke benzinepomp had geen diesel meer. Dat overkomt mij geen 2e keer meer. Konden we op dag van vertrek aansluiten bij de pomp met tich wachtende voor je.

Übung macht den meister!!!

Sinds dit jaar ook een nieuwe wagen.
Zal van 800km terug naar 500km ongeveer zijn dat ik zal moeten tanken, en dan proberen wij het tanken ook te combineren met de pauzes die we nemen. We gaan nooit af de autostrade wegens het verlies in tijd, maar scheelt toch wel veel in prijs, zeker in Frankrijk.

Ik kijk wel eens op deze site voordat we weggaan: https://www.unitedconsumers.com/tanken/informatie/brandstofp…

Eigenlijk is het overal goedkoper dan hier in Nederland :)
Maar als we er dan toch zijn: tanken in Samnaun: vorig jaar voor €1.15 een liter euro.

Aftellen maar!

Nieuwe auto sinds dit jaar, dus met een beetje geluk hoeft t tanken pas na een 700km ipv een 430 :P
maargoed, t is een beetje ‘wanneer nodig’ maar ook ‘wanneer de stop handig uit komt’ dus als er een autohof is dan is de combi tanken/eten/drinken/pauze prima om vervolgens weer lekker door te knallen.

Powermage op 6 dec 2014 08:40

wat voor auto had je dan dat je moet om de 430km tanken? Ik zou gek worden moest ik om de 430km tank, een van de redenen waarom ik bijna nooit met mijn pick up rij.
Met mijn vivaro bus, kan ik makkelijk 1100km rijden op een tank, dus tank ik hier op de zaak in belgie en eenmaal daar doe ik die tijdens het week ergens vol en kan ik makkelijk tot thuis rijden. Ik denk dat wij dit jaar met de pick up gaan, vorige keer moest ik ook na 450km tanken, maar dit was door de hoge snelheid en verbruik op de autobahn :D :D

Ik reed eerst 1:9 op LPG en kon ongeveer 300km rijden op 1 tank. Ze hebben niet overal lpg dus Ik had de lpg tankstations in mijn navigatie staan dus ik navigeerde van tankstation naar tankstation. Wel een mooi moment om de benen te strekken na bijna 3 uur rijden. Nu rij ik 1:19 op diesel en rij ik een dikke 1000km op de tank dus hoef in principe niet eens te tanken

Hier krijgt het voertuig elke 500km weer 80 liter brandstof. Op de prijs let ik eigenlijk niet. Tank wel bij voorkeur de speciale hoog octaan benzine soorten en ben dan alsnog goedkoper uit dan in Nederland.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Wij gaan er geen sport van maken om veel tijd te investeren in goedkoop tanken. Ben wel van mening dat je in Duitsland niet langs de snelweg moet tanken, duur en vaak druk is mijn ervaring.

Wat wij doen is richting Oberhausen, de eerste afslag na de grensovergang, Elten eraf en dan rechts na 100 meter zit een tankstation wat 10-12 cent goedkoper is dan in NL.

Tijdens de rit door Duitsland tank ik altijd bij een autohof ligt dicht langs de snelweg en goedkoper.

Maak gebruik van onderstaande documenten.

Kaart overzicht: http://www.adac.de/_mmm/pdf/autobahnkarte2014_51817.pdf

Lijst: http://www.adac.de/_mmm/pdf/Online-Liste-Tanken-auf-Reisen-2014-Aug…

Groeten, Harald

Gewoon tanken wanneer het nodig is en zeker niet bij die goedkopere onbekende stations,als je kan gaan skieen moet je ook niet op een € kijken wat brandstof betreft want wat je zogezegd bespaart op een volle tank is verwaarloosbaar…

Pain is temporarly but pride is 4ever...

Met n lease auto en tankpas (die niet werkt in t buitenland) gooi ik m altijd vol bij de laatste pomp in NL voor de grens en probeer dan Oostenrijk te halen, waar de benzine / diesel prijzen nog lager zijn dan in Duitsland. Haal meestal wel de fernpass, waar een aantal tankstations zitten (en koop dan meteen een Autobahnvignet )

Voor dat we vertrekken is de voiture vol met het rijke goedje om dan vervolgens in de voiture te stappen en naar Oostenrijk te rijden. Wij letten niet op bij welke pomp de brandstof het goedkoopste is. Na ongeveer 600km gaan we tanken en waarschijnlijk is dit al de tweede of derde pauze (kleine kinderen moeten vaker plassen en dergelijke

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Hier vertrekken we met een volle tank benzine richting Oostenrijk. Onderweg tank ik meestal als mijn tank op de helft staat en dan kijk ik echt niet naar de goedkoopste pomp. Wel zoeken wij pompen op waar we gelijk wat kunnen eten/drinken en een toiletbezoek kunnen doen.
Wat mij opvalt is dat wij elk jaar wel bij dezelfde plekken ongeveer uitkomen zonder dat vooraf te plannen!

Silvretta Montafon Liefhebber

@patje, dat hebben wij ook en ook op de zomer vakantie afgelopen drie jaar naar Frankrijk. Geeft altijd wel een goed gevoel vind ik. Vaak is dan het zo 365 dagen geleden dat we daar zijn geweest en toch is het bekend.

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Waar? bij een tankstation langs de snelweg
wanneer? het moment mijn auto aangeeft dat die dorst heeft
wat betaal ik? wat de kassa aangeeft…

Bij een ritje naar Frankrijk ga ik wel altijd over Luxemburg en dan ga ik ongeveer met een halve tank van huis en zorg ik dat ik daar zo goed als leeg aankom, dat is dan ook altijd onze eerste stop en Luxemburg ligt gewoon op de route.

Voor de rest heb ik niet zoveel zin om bij te houden waar het een paar cent goedkoper is, de besparing is in mijn ogen te weinig op een hele vakantie en zeker omdat we de kosten gewoon met meerdere mensen delen.

🏂

@ray-boers, haha dat geeft zeker een goed gevoel. Tijdens het tanken kijk ik om me heen en dan denk ik…he hier was ik vorig jaar ook!! Leuk dat nog meer mensen zoiets hebben.

Silvretta Montafon Liefhebber

Heb vandaag nog even mijn tank vol gegooid in Gronau voor 1.36 de liter voor euro95 E10. En onderweg naar de alpen pak ik vaak gewoon de tankstations langs de snelweg. Heb namelijk geen overzicht wat er van de snelweg af ligt. En Enschede - Solden is denk ik 1x per rit tanken (via de A7)

wat voor auto had je dan dat je moet om de 430km tanken? Ik zou gek worden moest ik om de 430km tank, een van de redenen waarom ik bijna nooit met mijn pick up rij.
Met mijn vivaro bus, kan ik makkelijk 1100km rijden op een tank, dus tank ik hier op de zaak in belgie en eenmaal daar doe ik die tijdens het week ergens vol en kan ik makkelijk tot thuis rijden. Ik denk dat wij dit jaar met de pick up gaan, vorige keer moest ik ook na 450km tanken, maar dit was door de hoge snelheid en verbruik op de autobahn :D :D

Skippy79 op 6 dec 2014 09:18

Ik had een Hyundai IX35 met een 2.0 benzine motor, ding reed normaal een 1 op 10, maar vol beladen en gemiddeld 160 ging t nog een tikkeltje harder :P

Nu een Peugeot 308 SW Blue, die haalt op de cruise ruim 1 op 20 op een 140km, dus dat scheelt nogal :P

Overigens ben ik daar niet zo vaak mee op wintersport geweest eigenlijk, toen ik die auto had zijn we 3 keer op wintersport geweest en maar 1x met mijn auto (wel paar keer Munchen en bij Europa Park met die bak geweest)

Het antwoord is even simpel als de vraag:
Ik rij met een volle tank weg en als ik moet tanken pak ik de eerste de beste pomp die ik tegen kom.
Probeer daarbij wel te anticiperen op het prijsniveau per land, maar meer ook niet.
Op een retourtje Alpen jaag ik er gemiddeld zo’n 160 Liter door heen, dus zelfs bij een bandbreedte van 15cent heb je het dan over een totaal mogelijke besparing van € 25.=
Als je dat afzet op het totale budget van een wintersportvakantie denk ik “waar hebben we het over”?

Rob

Met een volle tank thuis weg en tanken als dit nodig is, gewoon langs de snelweg. Meestal is dat bij Spessart.
Als de auto niet te zwaar beladen is kunnen we nog 2 tank stations verder :)
Deze auto hebben we vanaf februari en brengt ons voor de helft van de vorige heen en weer, diesel blue motion :)

Dienten Die Alte schule

Die van ons loopt niet op water,
dus of ie nu 2 of 3 euro kost, als je naar de sneeuw wil zul je dus toch moeten tanken.
en wij gaan !!

Ga je ook het hele dorp af om te kijken waar de boodschappen het geodkoopst zijn? Of laad je de hele auto vol met aardappelen? Je hoeft het geld niet weg te gooien maar als je op wintersport gaat moet je niet op 50 euro memer of minder kijken. Dan kun beter thuis blijven.

Als je wil sparen, rij dan gewoon wat minder snel en gelijkmatiger. Da’s nog goed (of toch minder slecht) voor het milieu ook :-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Georganiseerde busreis, dus zou kunnen dat we weer even langs Martelange gaan om een paar honderd liter diesel mee te nemen. Altijd leuk zo’n straatje benzinepompen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

focussen op de vakantie jongens en niet op een euro daar en ééne ginder !!!
wij komen relax op de bestemming aan en dat is het bijzonderste !!!

Wat wij doen is richting Oberhausen, de eerste afslag na de grensovergang, Elten eraf en dan rechts na 100 meter zit een tankstation wat 10-12 cent goedkoper is dan in NL.

Tijdens de rit door Duitsland tank ik altijd bij een autohof ligt dicht langs de snelweg en goedkoper.

Zo doe ik het ook. En aangezien ik vlakbij het door jou genoemde tankstation (Star Tankstelle) langs de A3 woon, gooi ik hem van tevoren al vol zodat ik niet na 5 minuten rijden alweer hoef te stoppen ;)

Verder maak ik ook altijd gebruik van de Autohöfe langs de Duitse snelweg. Die zijn rustiger en goedkoper dan wanneer je tankt bij een tankstation aan de snelweg.

Plaats een reactie