Jawel, het witte goud valt

Tenminste, hier in Albpach al de hele ochtend.

*bericht bewerkt door moderator op 06 dec 2014 11:03: Verhuisd naar juiste subforum

Skiën. What else.

Dan kunnen eindelijk een hoop “Argh! Ligt er wel sneeuw in mijn gebiedje in februari”-topics dicht :D

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

In zell am see zie je op de webcam ook de 1e vlokjes vallen :)

Whoehoeeeeeehoeee, wagrain zag ik op de webcam ook iets wits vallen

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Brixen im Thale “here I come”

niet roetsjen maar skieen

Hopelijk valt er over de gehele Alpen eens een grote dump :-)

Zou er niet te veel liggen als ik ga?

Komt allemaal goed jongens! Anders hebben het sneeuw kanon nog!! Grapje.

Nou ik moet het allemaal nog zien… vertrek 19 december richting Saalbach/hochkonig. Vandaag ook weer tegenvallende temperaturen. Zeer beperkte sneeuwproductie enkel op de toppen, in het dal gewoon plus 3

O jee… Het moet natuurlijk wel gaan vriezen.

Weet iemand of er in de buurt van de Frejustunnel de eerste week van februari voldoende sneeuw ligt? :D Of dat er dan niet teveel sneeuw ligt, net zoals @SPAM al vreest? Want het is al twee dagen aan het vallen!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Nou …Nee We moeten ons nu echt zorgen gaan maken. Het zal toch niet zo zijn dat er dit jaar in sommige gebieden nog minder gaat vallen als verleden jaar.( verleden jaar in arlberg sinds 20 jaar de minste sneeuw gevallen).
Vandaag zijn minstens 100.000 mensen op wintersport gegaan alleen al uit nederland dan komen de andere landen er nog bij.
Bij weinig sneeuw zal die gauw weg zijn ben ik bang.
Vertrouwen hebben dat het goed komt wordt nu wel erg op de proef gesteld.
Zo zie je maar weer het blijft een natuur verschijnsel en het zomaar boeken (maanden vooruit) op de wintersport kan wellicht in de toekomst niet meer.

Mijn zoon is vandaag richting Livigno en daar is het prima. De zuidalpen (groot gedeelte) zijn in goede conditie.

When life gets too complicated.... SKI

De zuidalpen (groot gedeelte) zijn in goede conditie.

Alex op 20 dec 2014 10:15

Ja, maar daar toch ook alleen boven 1800 à 2000m

Daarom ook naar Livigno. Een lekker hoog gebied (1800-2800) met dus goede condities. Mijn zoon is vanmorgen richting Livigno gegaan voor 2 weken en ik volg volgende week.

@Skiwi Wat voor de zuidalpen niet echt een probleem is, de skigebieden liggen er sowieso hoog.

Click. Click. Peace

ChistiaanB Je zoon gaat naar liefst 2 weken op wintersport.Hij mag wel heel blij zijn met zo’n vader!

In Sölden zijn de condities boven de 2200 meter goed, zie ook mijn verslag.

❄️

@JohnZillertal, wij gaan met de carnaval naar Skijewel. Wij zitten in het dorpje Reith im Alpbachtal. Wij willen onze zoon van 5 weer op de skiles doen. Welke skischool raad jij ons aan? De skischool in Reith of die van Alpbachtal activ?
Alvast bedankt voor je antwoord.

@Theo1 Het hangt er een beetje vanaf of hij persé een NL sprekende leraar wil hebben in een groepje met andere Nederlandse kinderen. Dan kan je zoon bij mij in de groep mits die al behoorlijk kan remmen en bochten kan maken. Ik ben van beide genoemde skischolen nog geen leraar/lerares tegengekomen die Nederlands spreekt (wel verstaat). Wil je je zoon in een groepje bij mij hebben dan stuur je het beste een email naar info@skicheck.at met een kopie aan info@galtenberg.com Wij hebben groepen in 6 verschillende niveaus bestaande uit maximaal 6 kinderen.

Deze foto is vandaag genomen en de condities zijn echt super!

null

Skiën. What else.

Plaats een reactie