Zo groen als gras

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Bedankt weer Herman. Echt tof dat je elke dag een update plaatst en hier de moeite voor neemt, doe je veel mensen plezier mee ;-)
Ik hoop dat die 15cm van het weekend gaat vallen in vaste vorm zal het gebied echt wel goed doen.
Geniet van de zon en de pistes die er mooi bij liggen!

"respect the mountains"

Vandaag niet wezen skiën want Loebas was gisteren te chagerijnig toen ik ging skiën, dus vandaag weer eens een goede lange wandeling gemaakt, dus lekker de rust opgezocht en de wildernis in geweest :-), hoe het er dan uitziet zie je hier:

https://www.facebook.com/alke.staal/media_set?set=a.83105211…

Morgen weer skiën en dan camara mee ;-)

Life is fun, so enjoy it

Die hond is echt geniaal :D. Leuk om te zien hoe je 'm overal mee naartoe neemt. Mooi leven heeft dat beest!

Ben benieuwd naar je filmpje @Alke … overigens ziet het ernaar uit dat de regen zaterdag mee gaat vallen en het leeuwendeel van de neerslag verplaatst is naar zondag zodat er toch nog een minidumpje (tussen 10 en 20 cm) op het programma staat. Goed nieuws.

''Powder to the people''

De wind is alvast opgestoken…

Korte videoimpressie vanop de kam op pointe des Mossettes. Laat ons stellen dat iedereen daar toen zo snel mogelijk weg wilde boven op dat (te) lange, licht hellende padje.

http://instagram.com/p/xmdCgJncGX/

Vandaag een klein beetje gefilmd met de gopro, maar niet echt genoeg voor live verslag op de site hier, dus maar ff zo een update.

Geskied in Pré-la-Joux (goed in de ochtend, wat harder en glader in de middag), Lindarets (goed in de ochtend, wederom hard en glad in de middag), Les Crosets, goed, wel wat bruine plekken op de piste vanaf de Mossette (niet diegene gebruiken die je ook gebruikt om naar Morgins/Champussin te gaan, maar de andere piste onder de Grande Conche door), rest was prima te skiën. Wederom lekker geluncht in Lapisa (Croute Boueb!!!) en dan terug met de sneeuwscooter want de piste is gesloten naar Grand Parardis. Boven bij Avoriaz (Forclaz/Chavanette sector) is het goed skiën, alleen op drukke punten waar veel mensen op de rem gaan / bocht maken is het glad.

Al met al heb ik een lekker dagje gehad, in de zon, met vrienden, op de ski… wat wil men nog meer??

Heb de indruk dat ze echt maximaal werk verrichten om de pistes die nog goed zijn, zo goed mogelijk te houden of te verbeteren. Pistes waarvan ze denken dat ze die niet meer kunnen redden, gooien ze dicht of doen er niks meer aan.

Tevens gehoord dat Morzine en Les Gets zo goed als dicht zijn vanaf vandaag, maar heb dat niet bevestigd gekregen.

Nu regen op 1000m en 1.4° dus dat is wat verse sneeuw boven, laten we hopen dat ze zich vergist hebben in de hoeveelheid en dat er meer valt als de 1 à 2 cm die ze hebben opgegeven.

Life is fun, so enjoy it

Zou me niets verbazen van Les Gets en Morzine. Deze morgen zijn we even snel met de super chatel naar boven gegaan, maar buiten wat blauwe en oefenpistes is er daar weinig open.

Al met al is het hopen dat zondag echt een behoorlijk pak sneeuw valt. Wij zijn er in elk geval vanaf zaterdag!!!

@Alke en @Hermandailybits thnx weer voor de update. is het vanaf morgen alleen nog maar mogelijk vanaf Morzine of les Gets met de bus naar Avoriaz te komen? dus niet meer skibaar? Sneeuw is meer dan welkom. hopen dat die sneeuw zondag een boost geeft zodat er weer wat open kan en je geen skibus nodig hebt om door het gebied heen te komen.

"respect the mountains"

Vanaf Morzine zit je in nog geen 10 minuten met de skibus onderaan Avoriaz en dan met de nieuwe gondel omhoog, dus dat valt best mee. geloof dat je ook nog met de eitjes van Super-Morzine omhoog kan en dan verder per ski.

Life is fun, so enjoy it

2 dagen geleden de super morzine nog genomen en dat was ook nog perfect te doen.

Iets langer onderweg dan met de bus, maar wel mooier uitzicht dan een aangedampte bus en gondel. ;-)

top! dank! @Alke en Hermandailybits. is er trouwens nog wat sneeuw gevallen afgelopen nacht of mag dit geen naam hebben? en verwachten de locals sneeuw van betekenis voor zondag?

"respect the mountains"

@Thyz 3cm op de top, Onder de 1300 meter is dit echt hele natte sneeuw geworden. Op de website chatelweb.com staan meerdere weersvoorspellingen per dag:
http://www.chatelweb.com/chatel_snow_forecast.php
Ik volg dit nu een aantal weken en dit is een erg objectief weerbericht (geen commercieel belang bij positieve berichten). Een plaatselijke Roel schrijft dit ;) …

''Powder to the people''

Leuk deze topic, allemaal samen aan het dansen voor goeie sneeuw binnen dit en twee weken :-)

Zelf vertrekken we zaterdag 17 januari naar Champery… Nog heel wat werk aan de winkel! Hopelijk blijft het laagje van zondag goed liggen en kom daar midden-eind volgende week nog een pak bij!

Wordt nog druk de week van de 17e ;)

Dat wel, nu maar hopen dat er ook wat pistes open zijn! Alleen het stuk rond Lindarets en Avioraz zou toch wel zonde zijn, je gaat er juist naartoe voor de tochten en veelzijdigheid…

Die periode (vanaf de 17e) ben ik ook in PDS te vinden. Ik doe al een paar dagen m’n sneeuwdansroutine, dus het komt nog goed! :P

Zondag een klein laagje en vanaf eind volgende week een kleine dump speciaal voor ons!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als je morgen een hobbel zou ondervinden op de rode piste tussen Plaine Dranse en Prè la Joux, sorry… ;-)
Vanavond die piste zelf met piste bully naar beneden mogen rijden. ;-)

http://instagram.com/p/xpat8LncON

Het komt allemaal goed jongens… Vandaag een vers laagje, en in de loop van deze week sneeuwt het ook nog wel een paar keer, met als hoogtepunt vrijdag (30 cm)
Het ziet er érg koud te worden, dus dan hoop ik dat ze de sneeuwkanonnen kunnen laten blazen en dat extra laagje voorzien. Zondag onmiddellijk hele dag volle zon en genieten maar! Wel bitter koud maar dat deert ons niet!

Voor zover mijn meest optmisitisch scenario :-)

Ik teken er voor @matti !!! @Alke en Hermandailybits (als je er nog zit) hoe zijn de condities momenteel? is de sneeuwval mee of tegen gevallen? Voor mijn gevoel valt het toch erg tegen.
Klopt het nog steeds dat Morzine en les Gets zo goed als dicht zijn? Ik hoop dat deze week een hoop goed zal maken, met de verwachte sneeuwval

"respect the mountains"

“The snow has stopped in the last hour and the latest radar returns are suggesting that the snowfall is pretty much over, as the front bringing the snow has now cleared away from the area quicker than was modelled. So, we have ended up with a much lighter snowfall at 1200m than was expected on the morning forecast - with a max measured depth of 2cm on some surfaces. How much snow at 1800m+ remains to be seen as although some of the heavier precipitation that was falling in the early morning period will have been of snow, amounts may also have been much less than expected.”

Valt enorm tegen. Hopen op de sneeuw van woensdag tot en met vrijdag dan maar…

''Powder to the people''

Mehh, beetje tegenvaller inderdaad. Roel zn weerbericht van net maakt het wat mij betreft wel weer goed!

Als er echt die 50 tot 100 cm gaat vallen is alles weer goed!

in de tabellen worden die hoeveelheden niet genoemd voor de Franse Alpen. ik ga maar uit van de woorden van Roel.

"respect the mountains"

Vandaag wezen sneeuwwandelen met wat gasten en tot 1300m hoogte geweest, lag 5 cm vers op een natte onderlaag.
Deze week heb ik een groep freeriders in het hotel en die hebben vandaag een echt leuke dag gehad, vanaf de Rochasson (Pré-la-Joux) diverse kanten op naar beneden en daar lag gemiddeld 20cm verse poeder, ik zie hier alleen maar blije gezichten aan tafel zitten… Of dat komt door de wijnproeverij die ik net voor ze gedaan heb ;-)

Morgen ga ik met ze mee en kan ik meer vertellen uit eigen ervaring.

Life is fun, so enjoy it

Nu we hier toch gezellig samen zitten:
Iemand tips qua leuke off-piste lijnen? Is amper de tweede keer dat ik hier kom.

Liefst bossig, gezien de huidige vooruitzichten. Wij zitten in Champery, dus alles tot Avoriaz is perfect.

Hee matti ja dat is een leuk groepje zo aan het worden! Ben Zelf niet van plan om off piste lijnen te gaan rijden, moet daarbij zeggen dat ik het ook niet vertrouw momenteel. Nergens heeft de sneeuw echt kunnen zetten en met de aanstaande sneeuwval zal het alleen maar instabieler worden. Maargoed of piste en de risico’s die daarbij horen moet iedereen voor zichzelf inschatten. Wie weet tot volgende week.

"respect the mountains"

Vandaag alleen maar off-piste geweest, couloirs bij de Mossette en Chavanette, steil en technisch en ook best nog wel wat poeder gevonden en gewoon een leuke dag gehad, om 4 uur nog een couloir gevonden die geheel maagdelijk was :-)

Pistes, zeker les crosets zijn hard en ijzig.

Life is fun, so enjoy it

@Alke: blijft fijn om de updates te lezen, thanks daarvoor!

Nog 4,5 nachtjes en hopelijk een hoop sneeuw verder kunnen we het zelf gaan bijhouden :D

Veel mensen die vanaf de 17e naar PdS gaan hier, zo ook ik. Hopelijk vrijdag een mooie verse laag. Goed begin… :)

King of the hill

Plaats een reactie