Zo groen als gras

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Geen slecht dagje vandaag, boven het hotel op de Braitaz een 25-30cm vers, lekker in de poeder gespeeld vandaag.

Fotos op: https://www.facebook.com/alke.staal/media_set?set=a.83659182…

Life is fun, so enjoy it

Update hier vanuit pds. Na de dump van zaterdag vandaag heerlijk kunnen spelen in de sneeuw. Hier en daar wat ijzig maar mag geen naam hebben. Vandaag weer lichte en sneeuwval en op moment van schrijven sneeuwt het goed door in morzine. Veel pistes open en dat zullen Er alleen maar meer worden, ook spuiten ze hier en daar op.
Voor een ieder die deze kant op gaat deze weken. Maak je geen zorgen!!!

null

"respect the mountains"

Toen ik aankwam 18 DEC

null

null

toen ik wegging

null

Toen ik aankwam 18 DEC

null

null

toen ik wegging

null

Zynex op 19 jan 2015 20:55

Als ik niet vergis is dit toch Le Corbier…?

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Klopt dit is le corbier (skigebied les Sybelles), hoort hier dus niet thuis.
Evengoed mooie plaatjes

"respect the mountains"

Had alleen de titel gelezen :p excuses.

Wow wat vind ik die sfeer anti-wintersport zo die grote flats ipv. gezellige huisjes…

Dat zeker, maar met een budget moet je soms wat hè ;) Iedereen wil wel een goed bereikbaar, pittoresk huisje op de piste maar dat zit er niet altijd in.

Vandaag weer verwend met minimaal 20 cm sneeuw. Gelukkig in de middag erg lichte sneeuwval, dus het zicht was vrij goed. Wel wat mist her en der.

Pistes lijken er steeds beter uit te zien.

@Mike123 nu ben ik benieuwd wat je ongeveer daarvoor moet betalen voor zoon kamer pp? Enig idee?

Als je via een touroperator boekt, kan het zomaar zijn dat je voor minder dan 250-300 euro daar een week kan zitten. Dat is dan inclusief skipas, die je los al 250 euro kost. Zij kopen die groot in voor 125-150 euro. Dan blijft er netto dus zo’n 100 euro over pp, voor zo’n bezemkast. Daar mag je dan dus niet te veel voor verwachten.

Wij zitten dit jaar in Châtel ook in zo’n bezemkast verwacht ik. Maar van de andere kant, wanneer ben je nu echt in je kamer?

Nou, eh, als je naar Frankrijk gaat, toch wel een aardig gedeelte van de tijd?
Wij hebben dit jaar met z’n vieren een achtpersoons appartement geboekt. Dan heb je de ruimte, een hok voor je rotzooi en geen krappe bedoening. Bovendien hebben we één appartementbewaker, die wil graag ook wat ruimte en variatie.

Wow wat vind ik die sfeer anti-wintersport zo die grote flats ipv. gezellige huisjes…

Tim. op 20 jan 2015 14:48

Ik had ook nog nooit zoiets lelijks gezien, daarom heb ik er foto’s van gemaakt.
Als een architect in Zwitserland hier mee aan komt zetten, wordt hij denk ik afgeschoten.

Alles bovenstaand is off topic mensen! We hebben het hierover portes du soleil.

"respect the mountains"

@Thyz Hoe is het daar?

@all condities in pds zijn meer dan goed! Na de sneeuwval van gister van circa 10cm is het allemaal nog beter geworden ook de ijzig platen zijn stukken minder. Gister lekker bij les gets en morzine wezen boarden TOP! Vandaag richting Chatel! Ik zal proberen wat foto’s en een klein verslagje te doen!
Foto is vanmorgen vroeg genomen

"respect the mountains"

null

"respect the mountains"

Enkele indrukken na 4 dagen skiën:

  • dump van zaterdag was broodnodig en zondag was een prachtige dag
  • Ik denk dat er geen enkel ander gebied zo snel verspoord wordt off piste als PDS…werkelijk elke centimeter helling die gemakkelijk te bereiken is… Veel luie freeriders ;-)
  • Beste pistecondities zijn te vinden in Champery. Chatel (ligt erg hard, veel mensen) en Avoriaz (te druk, hobbels) kunnen hier niet aan tippen. Grand Conche is een toppiste.
  • Champoussin en Morgets ondermaats qua liftinfrastructuur. Het prachtige uitzicht op de Dents Du Midi maakt veel goed! Bovendien erg geïsoleerd van de rest van het skigebied.

Los van alle objectieve waarnemingen: we hebben hier een prachtige tijd!

Goede morgen mensen,
Ik ben vanaf morgen in staat om wat updates te geven indien nodig. Is daar behoefte aan?
Ik ben tm 1 feb in Les Gets/PdS. Zal uiteraard wat tripjes naar Chatel/Avoriaz/Morzine etc doen…

@Pvdh: zeker! Wij gaan met krokus naar Châtel en kijken absoluut uit naar updates de komende dagen en weken. Geniet van je vakantie!

Beste PDS gangers! Even een kleine update van vandaag:

Dag begon met een half zon met stukjes blauw. De pistes zijn zeer goed geprepareerd en de kwaliteit is eigenlijk verrassend goed!

Vanaf een uur of 3 begon het te sneeuwen, eerst licht, later iets harder. Het zicht op de pistes werd daardoor minder maar het bleef kwalitatief goed.

Inmiddels sneeuwt het nog steeds aardig en zal dit vannacht nog wel door blijven gaan.

Kortom, zeer goede condities en relatief koud. Het plaatsen van foto’s lukt niet heel goed dus volgens mij is er maar 2 te zien.

null

null

Zo, hier krijgen jullie alvast een impressie wat voor plezier we gemaakt hebben deze week :-)

Dit topic kan na deze week wel sluiten :D

En da’s maar goed ook!

Kleine update van vandaag;
We zijn begonnen vanaf Les Gets op weg naar Avoriaz. De dag begon toch meer bewolkt als gedag maar de temperatuur was aangenam rond het vriespunt.

Halverwege de ochtend/middag uur begon het echter op te klaren en werd het strak blauw. Vanaf dat moment was het werkelijk super goed. Hele goede sneeuw met een lekker warm zonnetje op de pistes.

Heerlijk geluncht in Morzine rond een uur of 3 en daarna rustig af skien in dat gebied.

Kortom zeer goede condities. Nog steeds mag er wel een vlokje sneeuw bij maar al met al is het goed. Morgen zou het hard gaan sneeuwen maar wij moeten het nog zien hier…

Tot snel!

Zijn hier nog adviezen voor de reis naar Avoriaz?
Wij gaan zatrrdag, maar met de verwachtte sneeuwval best lastig inschatten hoe laat te vertrekken etc…

Hoe laat vertrekken jullie meestal? Welke route is meest gunstig (vanuit oost NL).

Take a smile :-) :-) :-) :-)

Wij waren rond half 4 in de ochtend vertrokken en half 2 in morzine. Toen sneeuwde het daar al, maar nog niet in de hoeveelheden die nu worden genoemd.

Vind route door Duitsland dan Basel en stukje rond het meer van Genève (bij thonon les bains naar het zuiden) het beste rijden.

En wat voor tempo houden jullie dan aan Tiny? Ik had in gedachten om rond zes uur te vertrekken, maar heb ook het idee dat ik dan net te veel files mee pik.

Moet zeggen dat we wel erg weinig stoppen. 2 keer om te tanken, bakkie mee de auto in en weer gaan. Het grootste stuk heb je snelheid beperkingen en daar houden we ons redelijk aan (op de teller net erboven).

Sommige stukjes leven we ons wel even uit, maar op het totaal zal dat niet meer dan een kwartier schelen.

Plaats een reactie