skipas twijfels omgeving Kitzbuhl en geven ze wel eens korting op de pas?

Ik twijfel erg wat te doen komend weekend. Wij vertrekken vrijdag naar st. Johann. Wij kunnen op een goede dag 50 km skiën met ons gezin. WIj willen 7 of 8 dagen skiën. Ga ik een Kitzbuhleralpen pas kopen (leogang, kirchberg, pass thurn, skiwelt) of ga ik voor een alternatief? Wie heeft er nog tips voor het alternatief?

Er zijn overal wel een paar liften open, maar die zullen er vast niet voor zorgen dat je een lekker dagtoertje kan maken. Wij gaan bv ook wel eens bij Kirchberg naar boven, maar wat zijn dan je afdalingsmogelijkheden??

Ik vraag mij ook af als het aantal open pistes laag is, doen ze dan nog wat met de prijs van de passen? Ik kan daar nergens iets over vinden, maar als ik 800 euro af moet rekenen voor een paar afdalingen vind ik dat niet echt een goede prijs/kwaliteit verhouding. Gebeurt dat wel eens, korting op de passen?

Over korting op skipassen is al een blog: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/4826/liftpas-halve…

Afdalingsmogelijkheden zijn lastig denk ik op dit moment, vanwege de hoge sneeuwgrens.

ter plaatse bekijken en afweging maken?

Ik vertrek ook naar St Johan vrijdag (allee ik zit in Oberndorf) is voor de 4de kerst op rij naar daar! Wij nemen altijd de ALL STAR pas en wisselen af tussen St Johan, Skiwelt en Kitzbuhel.
Het is wat het is en inderdaad de kans dat de dalafdalingen open gaan is klein, maar in Kitzbuhel gaat zeker goed te skiën zijn … uitendelijk kost die ALL STAR pas maar een paar euro meer.

Wij gaan ook, 20-12 tot 27-12… zitten in kirchdorf in tirol, st. Johan ligt het meest dichtbij. De plannen waren om in skiwelt te skiën, omdat je daar prachtige tochten kunt maken.
Helaas is er maar heel beperkt open, dus tochten zitten er niet in en als ik nu al kijk op de webcam op woensdag, buiten de vakantie al heel erg druk.
Zitten nu ook te denken om de All Star te nemen. Zal daardoor op de wegen naar de skigebieden toe ook zeer druk zijn omdat iedereen de auto pakt.
We gaan al 12 jaar met kerst, maar dit is nu het 2e jaar dat het belabberd is. Waarschijnlijk laatste jaar, dan maar voorjaarsvakantie file skiën.
Mijn hoop is dat er veel mensen annuleren, de dagjes gasten vanuit munchen blijven wel weg.

wij hebben al jaren die all star pas, maar inderdaad lange tochten lijkt er niet in te zitten… Steinplatte is ook nog een goed alternatief. Start wat hoger, gaat dit weekend open. Hoop dat er dan een aantal liften open zijn. Je hebt daar geen dalafdalingen. En kaprun is een optie, maar een uur rijden vind ik toch wel een eind. Hoe laat moet je daar zijn om nog te kunnen parkeren?? Iemand een idee?

Kaprun is bij deze omstandigheden een gekkenhuis, zeker vermijden, tenzij je niet in de buurt van de lift wilt kunnen parkeren en voor iedere lift een halfuur wilt wachten. Ga dan liever naar Uttendorf, is ook iets dichterbij, komt tot 2700 meter.

❄️

Weet iemand of het gebied uttendorf ook in de all star card zit?
Ben zelf ook rond kerst te vinden in kitzbuhel en wil soms naar uttendorf uitwijken als de omstandigheden erg slecht zijn.

EDIT: Is dat gebied nu ook al open?
Kan er op wintersporters niks over vinden.

@pietjepuk helaas niet in de allstarcard.

Ik zit net te googelen en ook Uttendorf heeft nu last van sneeuwgebrek, echter is alles wat daar op de berg valt sneeuw en ik verwacht dst ze vanaf zondag of maandag goeddeels kunnen openen.

❄️

Als je een standaard pas neemt. Kan je die ter plaatste of per dag nog updaten met een all stars pas?

Als je een standaard pas neemt. Kan je die ter plaatste of per dag nog updaten met een all stars pas?

dp-moontje op 17 dec 2014 21:28

Nope.

Ik weet dat je je Skiwelt pas in “Kitz” kan opwaarderen, gewoon voor één dag.

Overigens heeft de Skiwelt het voorseizoen tarief nu verlengd tot 26-12 alleen wel de kinderen gratis actie uitgesloten. Vind het nog behoorlijk magertjes, maar ik hoorde dat het maken van een kuub kunstsneeuw al snel vier euro kost. Zet het wel in een perspectief.

Plaats een reactie