Annuleren en daarna nog moeten betalen ?

Ik heb via een mail een hotel gereserveerd. 200 euro aanbetaald . Ik heb geen zin meer om morgen naar Oostrijk af te reizen vanwege de slechte sneeuwcondities in het gebied… Het totaalbedrag is 1800 euro . Dat ik 200 euro kwijt ben jammer , maar kan het hotel mijn nog 1600 euro na berekenen als ik niet kom opdagen… Per email heb ik deze voorwaarden wel gekregen als ik niet op tijd annuleer.

*bericht bewerkt door moderator op 19 dec 2014 10:00: Verhuisd naar juiste subforum

Als dat de voorwaarden zijn, waar je dus akkoord mee bent gegaan, dan zul je dat dus waarschijnlijk gewoon moeten betalen…Aan de andere kant, misschien helpt het als je ze belt/mailt en het uitlegt. Sommige hotels kunnen daar best coulant in zijn.

Mocht het niet mogelijk zijn moet je je misschien afvragen of je niet als nog gewoon lekker een weekje op vakantie wilt gaan. Je kunt nu misschien niet skiën, of misschien moet je er een stukje voor rijden, maar je hebt wel mooi een vakantie die al betaald is (en niet goedkoop is…)

If you snooze, you loose!

Als ik niet betaal , wat zijn dan de gevolgen ?

Wat @Jeff zegt. Annuleren zo kort van tevoren gaat meestal tegen de hoofdprijs maar wellicht dat ze wat coulant willen zijn. Moet je zelf ook wel netjes zijn, domweg laten stikken is niet de methode.

Als ik niet betaal , wat zijn dan de gevolgen ?

Robbie44 op 19 dec 2014 10:21

Afgezien van dat je een enorme löl bent? Als er iets hard te maken valt, een internationaal incassobureau misschien. Bedrag is er hoog genoeg voor en wordt daardoor alleen maar (een stuk) hoger.

Ik heb via een mail een hotel gereserveerd. 200 euro aanbetaald . Ik heb geen zin meer om morgen naar Oostrijk af te reizen vanwege de slechte sneeuwcondities in het gebied… Het totaalbedrag is 1800 euro . Dat ik 200 euro kwijt ben jammer , maar kan het hotel mijn nog 1600 euro na berekenen als ik niet kom opdagen… Per email heb ik deze voorwaarden wel gekregen als ik niet op tijd annuleer.

Robbie44 op 19 dec 2014 10:00

vaak is het inderdaad zo dat een x aantal weken vanteevoren annuleren 50% van de hoofdsom is, ik kan mij dus voorstellen dan als je 24 uur vantevoren annuleert dat men 100 % van de hoofdsom doorbelast.

ik vind dit niet meer dan terrecht van het hotel dit is hun boterham, de kans dat men de kamer binnen 24 uur nog vol krijgt is nihil, terwijl ze wel al die tijd de kamer voor jou hadden gereserveerd.

ik zou gewoon lekker alsnog gaan proberen te genieten, het bedrag aftikken moet je toch wel, je zou inderdaad het hotel nog proberen te benaderen voor enige coulance.

bij het boeken heb je de algemene voorwaarden akkoord gegeven dus je hebt in principe weinig ruggegraat in de discussie, tevens ook wat @userd zegt als je niet betaald dat je wellicht een inscasso bureau achter je aan krijgt met de daarbij behorende kosten weke ook op jou verhaald worden.

raad je sterk aan niet dat traject in te gaan…gewoon aftikken en je verlies voor lief nemen… you win some you lose some.

maar de eigenaar van het hotel is pas echt de dupe van het slechte weer en als er dan ook nog iedere keer van die Hollanders zijn die annuleren en zich niet aan de voorwaarden willen houden omdat dat geld kost, wordt hij dubbel gen**id.

don't count the days, make the days count !

Als je online boekt heb je meestal je creditcard gegevens verstrekt, wanneer je niet opdaagt of annuleert (en het hotel daar niet mee akkoord is) word dit gewoon van je CC afgeschreven, het terug laten halen door je CC leverancier gaat ook geen nut hebben, hotel kan de voorwaarden aantonen en krijgt zijn geld, en je CC haalt het alsnog bij jou.

edit: overigens, laten we eens ophouden met doen alsof alleen hollanders graag hun geld terug willen, ik denk dat elk mens in de wereld het liefst bij geen sneeuw zijn hotel zo goedkoop mogelijk wil annuleren… een hoop rijke oostblokkers staan ook vaak bij een hotel met een booking/reservering voor bedrag X en proberen er alsnog wat vanaf te lullen, besparen is niet alleen iets Hollands.

Niemand wil teveel betalen maar je hebt er ook wel hele erge schrapers tussen zitten. ‘Gewoon niet betalen’ zou sowieso niet in je op horen te komen eigenlijk of zou je het ook net zo ok vinden als je baas ook zo zou zijn?

Je gaat Nederlanders toch geen slechte naam bezorgen in het buitenland!

De annuleringskosten zijn in Oostenrijk vastgelegd in de algemene voorwaarden voor het hotelwezen (allgemeinen Geschäftsbedingungen der Hotellerie (AGBH)) en de meeste hotels houden zich aan die regels. En die zeggen bij annulering binnen 1 week voor geplande aankomst dat je 90% van de kosten dient te voldoen. Dus tenzij je expliciet anders bent overeen gekomen, dien je er rekening mee te houden dat je die 90% dient te betalen. Een aangezien het hier om regels van een overkoepelende organisatie gaat, dien je er ook van uit te gaan dat die er niet voor terug zullen deinzen om een int. incasso bureau in te schakelen.

Rob

Hoe hoog zit je? Net terug uit königsleiten en er zou bijna niks liggen. Toch gewoon die kant op gereden en echt topcondities gehad. Iedere nacht een beetje verse sneeuw en natuurlijk wel steeds de kanonnen aan. Het gebied was bij lange na niet open, maar heerlijk kunnen skiën.

Voortaan sneeuwgarantie opnemen in de overeenkomst met je hotel :-)

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Ik heb via een mail een hotel gereserveerd. 200 euro aanbetaald . Ik heb geen zin meer om morgen naar Oostrijk af te reizen vanwege de slechte sneeuwcondities in het gebied… Het totaalbedrag is 1800 euro . Dat ik 200 euro kwijt ben jammer , maar kan het hotel mijn nog 1600 euro na berekenen als ik niet kom opdagen… Per email heb ik deze voorwaarden wel gekregen als ik niet op tijd annuleer.

Robbie44 op 19 dec 2014 10:00

Als je die voorwaarden hebt gekregen en je bent er mee akkoord gegaan, dan zal je moeten betalen of je er nu gaat slapen of niet. Als je niet betaalt bestaat, los van een navordering, ook nog eens het risico dat je op een lijst van wanbetalers terechtkomt.

Dit zijn nu eenmaal de risico’s van skiën met de Kerst…

Het boeken van een hotelkamer heeft niets met wel of niet op komen dagen uit te staan. Je reserveert een kamer, het hotel houd deze voor je vrij in de periode die je aangeeft.
Het beste wat je in zo een situatie kan doen is contact opnemen, uitleggen wat het probleem is en tot een oplossing komen. Mijn ervaring is dat je evengoed wat geld kwijt bent, maar je de schade aanzienlijk kan beperken.

Sorryhoor maar een dag van te voren beslissen om niet te komen is wel heel kort, en daarbij als je nu nog €1600,- moet betalen een dag voor aankomst is er iets niet goed. Gewoon betalen en lekker thuis zitten, je hebt ruim de tijd gehad om te annuleren.

Gewoon gaan! Je komt toch niet alleen maar om te skiën? Ik vertrek morgenochtend naar Oostenrijk, en wij rijden vanaf ons verblijf 3 kwartier om in een mooi gebied te komen. Maar als dit niet mogelijk zou zijn zou ik toch gaan. Waarom? Oostenrijk is een prachtig land dus genoeg te doen en ik heb ook lekker een weekje rust van mijn dagelijkse bezigheden. :)

Typisch dat topic starter nu zo stil is. Of zou hij toch naar de bestemming vertrokken zijn…

Gewoon even bellen naar het hotel. Wij zouden morgen vertrekken naar Alpbachtal maar omdat er zo weinig sneeuw ligt hebben we besloten naar Livigno te gaan. We hadden nog niks aanbetaald en hebben pas vandaag naar het hotel gebeld om te annuleren. Ze waren natuurlijk niet blij maar zeiden wel dat als we een andere keer wilden komen ze het niet zouden verrekenen :) Jeee morgen naar Livigno haha

waar is de sneeuw?!

Neem contact op met de hotelier en bekijk wat de mogelijkheden zijn. Vaak kan je de reis doorschuiven naar een andere periode.

Het staat in de voorwaarden, dus je ziet gewoon aan de afgesproken kosten vast. Van het hotel mag je absoluut geen coulance verwachten. Die staan gewoon in hun recht en ze zullen de reissom zeker opeisen. Wat je nog wel kan proberen is een korting vragen. Bijvoorbeeld omdat je geen gebruik maakt van ontbijt en avondeten. Misschien zat in de reissom een skipas. Die hoeft het hotel niet te leveren en hoeft zoiets dus ook niet in rekening te brengen.

Oké alles duidelijk , ik zit in oosterijk , was alleen benieuwd wat de gevolgen zouden zijn van het annuleren van de vakantie … Ps we zitten in zillertallarena en de condities zijn zeer goed , goede les voor volgend jaar

Heel verstandig van je! Zie je nou wel gewoon gaan als je geboekt hebt!

@Robbie44: ik neem aan dat je gewoon in het hotel zit dat je geboekt had ? Veel plezier! Ik zit over een week in Zillertal Arena :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Fijn te lezen dat het toch nog goed is afgelopen!

Fijne vakantie!

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Plaats een reactie