Val Gardena 21 december

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Wij zijn een week in Val Gardena en ik wilde jullie laten weten dat het niet overal een slechte kerstweek is.

Er ligt geen sneeuw in het dorp maar iets hogerop met hulp van de sneeuw kanonnen zijn er behoorlijk wat liften en pistes open. De temperatuur was de gehele dag rond de -3 graden en er stonden dus ook heel wat kanonnen te blazen. Hogerop stond er nog een windje waardoor de Sella ronda de eerste uren dicht was. Rond 11.00 uur stond dat de Sella ronda open was. Op dat moment waren we op Sella Joch en besloten we de groene versie te doen. Op deze manier konden we meteen kijken hoe het was in de andere dorpen.

null

Koffie bij de SellaJoch

null

Zich op SellaJoch

null

Canazei op de Belvedere. Hier moesten we het langst wachten ongeveer 5 min om richting Arabba te gaan.

null

Hier het gedeelte Arabba dat wat steiler is waardoor de piste wat harder. Er werd volop sneeuw geproduceerd dus er zal hier ook nog wat meer pistes open gaan. Ook in het dorp is er amper sneeuw aanwezig.

null

Daarna door richting Passo Campolongo. In de achtergrond gedeelte Alta Badia.

null

Bij Corvara iets meer witte slierten maar ook hier stonden de kanonnen al de hele dag te draaien.

null

De nieuwe Borest lift

null

Dan terug naar Grodener Joch waar ze in Corvara hard aan het werk waren.

Dan het laatste stukje terug vanaf de Dantercepies. Hier zagen we bijna niks meer want alle kanonnen stonden aan tot beneden.

Zoals jullie zien hebben we heerlijk dag gehad en hebben we bij elkaar ongeveer 38 km afgelegd zonder wachttijden bij de lift. Er wordt deze week geen sneeuw verwacht maar voor de mensen volgende week, jullie hoeven niet te vrezen.

PS @GiGi
Ze draaien geweldig !!!

null

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 15:11

May the ski force be with you !!

Wat een heerlijke foto’s! Geniet er van en nog veel plezier deze week :)

Sluit ik me bij aan. Ook vandaag de groene gedaan. Gister de oranje route. Er liggen perfecte pistes maar ook wel wat ijzige. Geen klagen hier. Hele week volle bak zon

Klopt helemaal het verslag van CJAHulskamp
Het is heerlijk hier en de sneeuwkanonnen doen echt hun best. Valt mij 100% mee.
Vandaag begonnen aan Sella Ronda oranje, en voor bellverdere zijn we terug via groen gegaan.
Een heerlijke skidag met goede temperatuur. Voor morgen en dinsdag wordt warmer weer voorspelt. Daarna weer kouder.

Ziet er super uit ,wij moeten nog even wachten tot 19 januari zijn er nog meer rond deze tijd die op dit forum posten.

Hey, voorpret! Nog 5 weekjes ;)
Enjoy!

Mooi man…vergeet lagazuoi niet te bezoeken…is de moeite waard!

Ziet er mooi uit zeg! Bedankt en veel plezier nog!:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Nog iets gemerkt van dat gisteren de world cup mannen in val Gardena was?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Dit geeft hoop, laten aub nog wat liggen voor ons (eind jan) en anderen …

Rob

Leuk om te lezen! Mooie plaatjes!

Tof verslag! Veel plezier daar

Gang is alles

Mooi! Tel ook af. Nog 25 nachtjes en dan … Twee weken heerlijk naar Selva

Nog iets gemerkt van dat gisteren de world cup mannen in val Gardena was?

Ferdinand op 21 dec 2014 23:37

Wij zijn wezen kijken. Aangezien ons appartement bijna op de finish streep staat.

Was lekker gezellig tot laat met die al die koeien bellen !!!

Verder was de Saslong piste nog dicht en die gaat vandaag open.

May the ski force be with you !!

Wij gaan pas eind februari die kant. Goed om te zien dat het nu al de goeie kant op gaat in het gebied. Leuk topic en geweldig om die foto’s te zien.

Ik ga half maart die kant uit voor een rondje Dolomieten. Ik hoop dat er dan overal genoeg ligt.
Dit ziet er alvast schitterend uit!

Aftellen maar!

Lijkt mij een mooi gebied, moet ik ook een keer bezoeken :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Vanaf 17 januari ben ik daar samen met mijn broer. Ben blij voor iedereen die daar nu is dat de condities nog redelijk zijn. Nu hopen dat het van de week omslaat naar nog meer sneeuw, zodat iedereen binnenkort kan gaan genieten van een volledig winters landschap!

Wij zouden 2 januari vertrekken naar La Villa, maar overwegen om de vakantie uit te stellen vanwege de geringe hoeveelheid sneeuw.
Als ik jouw bericht zo lees moeten daar nog maar eens goed over nadenken, het lijkt allemaal wel redelijk goed.

Wij zouden 2 januari vertrekken naar La Villa, maar overwegen om de vakantie uit te stellen vanwege de geringe hoeveelheid sneeuw.
Als ik jouw bericht zo lees moeten daar nog maar eens goed over nadenken, het lijkt allemaal wel redelijk goed.

Noblesse op 22 dec 2014 16:04

Vandaag in het gedeelte van Col Raiser geweest. Doe zometeen klein verslag hierover. Morgen gaan we richting La Villa en zal dan verslag doen. Op dit moment zijn er gewoon goede ski mogelijkheden in Val Gardena, Canazei, Corvara en Arabba.

May the ski force be with you !!

Vandaag in het gedeelte Col Riser geweest. Dit gedeelte licht op de zuid helling is dus behoorlijk groen. Helaas is een van mijn favoriete afdalingen de Seceda nog gesloten maar morgen gaat het bovenste gedeelte open. Hopelijk gaat het laatste deel naar Ortisei nog open zodat we langs Val d’Anna komen en de beruchte appeltaart kunnen bestellen.

Betreft het weer was het boven net boven het vriespunt en was er wat hogere bewolking aanwezig. Bij de lift nergens hoeven te wachten.

Drukte in de ondergrondse trein naar Col Raiser

null

In de gondel richting Col de Raiser

null

Bovenste gedeelte. De dal afdaling was goed te doen en hebben we ook een paar keer gedaan.

null

null

null

null

May the ski force be with you !!

Fantastisch je verslagen en foto’s. Zo zag het er ook uit toen ik voor de eerste keer naar dit gebied vertrok in 2002. Witte strepen door een groen landschap met perfecte pistes gemaakt van kunstsneeuw en sneeuw. Kan haast niet wachten, 9 januari vertrekken we naar Selva met misschien wel meer sneeuw tegen die tijd. Verder zal ik jou verslagen, foto’s en ervaringen die je deze week op dit forum zet bij houden. Leuk om te lezen en te zien.
Veel plezier daar nog in de Dolomieten.

Evert.

Dank voor je berichtgeving @CJAHulskamp. We gaan er straks een ei over leggen. :-)
Veel plezier nog!

Wij zijn daar ook geweest vandaag. Heerlijke pistes, die open waren dan

Blijkt maar eens te meer hoe belangrijk de wind is. Hier in Sölden ligt meer sneeuw, maar door 2 dagen straffe wind zijn er de nodige steentjes tevoorschijn gekomen…

❄️

dank voor je verslag,ook al zit ik in nederland geniet ik ervan,maar wij moten nog even wachten.

Vandaag wilde we richting La Villa maar daar zijn we nooit aan gekomen (sorry @Noblesse )

We gingen welvarend van start via de Dantercepies richting Corvara. Toen wilde we via Passo Campolongo naar Pralongia. Vanuit hier naar San Cassiano en verder naar La Villa. Maar de lift naar Pralongia was gesloten . In dit gedeelte ligt bijna geen sneeuw.

Dus besloten we om maar de oranje Sella ronda route te volgen. Misschien morgen meteen in Corvara het gebied in te duiken. Bij Arabba waren de bovenste pistes behoorlijk hard richting Passo Pardoi. Verder was het vandaag voorjaarsweer met temperatuur tussen de 6 en 10 graden. Aan het einde van de dag waren de de dalafdalingen behoorlijk lastig door wat harde plekken en bulten.

null

Bij Rif. Cherz richting Piz Boe.

null

Rechts het gedeelte Pralongia. De piste er naar toe lag er super bij en hebben we een aantal keren gedaan voordat we de oranje route namen.

null

Wederom richting Piz Boe.

null

Einde van de middag nog een paar afdalingen gedaan bij Piz Sella en Piz Seteur.

null

Links de strepen op de Seiseralm en helemaal rechts de Col Raiser.

Na 41 KM waren we weer terug na wederom als andere dagen haast geen wachttijden bij de lift.

null

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp, het is je vergeven.:-)
Was in ieder geval weer een goede dag voor je en een leuk verslagje.
Wij hebben toch de aanbetaling maar gedaan en dus ons lot in handen gelegd van de sneeuwkanonnen.
Volgende week vrijdag vertrekken we naar La Villa.

@CJAHulskamp, het is je vergeven.:-)
Was in ieder geval weer een goede dag voor je en een leuk verslagje.
Wij hebben toch de aanbetaling maar gedaan en dus ons lot in handen gelegd van de sneeuwkanonnen.
Volgende week vrijdag vertrekken we naar La Villa.

Noblesse op 23 dec 2014 20:23

Check het weerbericht voor Alta Badia maar eens, als dat uitkomt, heb je prima getimed!

@CJAHulskamp
Dat doe ik meerdere keren per dag, ik kijk de sneeuw zowat mijn tablet uit ;-)
Welk weerbericht volg jij?

Vandaag richting Val di Fassa geweest. Richting Sella Joch en daarna met de gondel omlaag naar Canazei. Daar een paar minuutjes met de bus naar Alba. Daar de grote gondel naar boven en de Panorama tour gevolgd tot Buffaure. Helaas waren de dal afdalingen niet open. Hoewel er behoorlijk aan gewerkt werd. Verder was het zeer rustig in het gebied Ciampac en hadden we de pistes vaak voor ons alleen en daar door lagen de pistes er perfect bij. Dit resulteerde in geen wachttijden bij de lift.

null

Links de aankomst van de gondel in het gebied Ciampac

null

Wederom Ciampac

null

Het gebied Buffaure.

null

Zoekt U maar een tafel !!!

null

Op de weg terug wat gedronken in Rif Friederich August. Dit is een kinderboerderij op grote hoogte.

null

Een selfie van Justin voor zijn Facebook.

null

Het rondje van vandaag. Totaal 41 KM.

null

Tot slot, Prettige kerstdagen !!!

May the ski force be with you !!

Plaats een reactie