waar heen in frankrijk?

Wij gaan met de paas vakantie onze Caravan ophalen in Roses Spanje en nu kwam ik met het geweldige idee om ipv door te rijden en 1 week in spanje te blijven om 4 dagen eerst te gaan boarden met de vrouw en dochter (4 jaar).

Maar tot dus ver heb ik niet echt een idee waar in frankrijk.
Misschien Morzine( omdat wij al eerder zijn geweest, maar is nog 3 uur naar valence) of courchevel

maar misschien heeft iemand hier een betere plaats voor ons

Dit moet het plaats hebben

Vlotte verbinding met de autoroute du soleil
Engels of Nederlandse skiles voor de kleine
Dorp met meerdere restos
100+km aan pistes
en uiteraard niet al te duur :p

Wij zouden in een B&B verblijven, dus namen zijn ook wel welkom…

Dus waar raad je ons aan?

alvast bedankt ;)

Moet het Fr zijn, anders is Andorra misschien ook wel een optie? Pas de la Casa bijv, voldoet aan de meeste wensen, alleen kinderskiles zou ik niet weten bij gebrek aan en interesse in kinderen.

ja het moet Fr zijn, andorra in een hit rijden is teveel voor mij, en 2 dagen over doen is geen optie ivm niet genoeg tijd.
Ik wil juist in Fr zijn omdat het de heen reis in 2 splitst, en 8 uur is te doen op een vrijdag als wij om 13uur vertrekken, dan kunnen wij alsnog de zaterdag skien.

Ok, er zullen alleen weinig grote Fr skigebieden op 8 uur rijden liggen. Daarnaast zou ik het met pasen laten afhangen van de omstandigheden dan. Misschien is via Zwitserland en dan Massif des Aravis nog een optie?

Ik woon in Belgie, dus 8uur is voor mij wel haalbaar, tenzij ongelukken of files.
Ik boek zo ie zo nog niks en wacht tot een paar weken van te voren, want je weet het maar nooit met het weer tegenwoordig :D

Wat je kan doen, is eens kijken welke oorden door bustour operators worden aangedaan.
Vaak zoeken ze locaties die makkelijk te bereiken zijn met de grote bus, en niet te ver van de snelweg liggen.

Was je van plan de Belgie/Frankrijk route te rijden of via DL ?

vertrek is vanuit Leuven Be, dus via Luxemburg, dijon en lyon.

Ik zal eens kijken via de bussen.

thanks

Alpe d’Huez of een van de omliggende dorpjes misschien? Groot en hoog gebied, dus de sneeuw moet met de Pasen nog wel te doen zijn en je bent vanaf daar binnen 2u al voorbij Valence. Vanaf Leuven zal het zo’n 8u rijden zijn om er te komen.

Bevoorbeeld L2A is best te doen met Pasen en vol met Belgen vanwege de Samsun snow Jam.
Vanaf Lyon langs Grenoble oprijden en terug van Grenoble naar Valence, prima autostrade’s.

Pasen 2015 valt vroeg, dus daarmee bof je al, anders werd de keuze wel ERG klein.

Ik zou kiezen voor Alpe d’Huez, voldoet aan al je vereisten. Dichtbij de snelweg, skiles, meer dan genoeg te doen om te eten, mooi gebied dat zeer sneeuwzeker is.
Je kunt ook overwegen om in Vaujany te gaan zitten, zelfde gebied en authentiek dorpje met redelijk wat NL-taligen en ook redelijke keuze uit hotels http://www.tripadvisor.nl/Hotels-g616131-Vaujany_Isere_Rhone…

Les 2 Alpes ben ik persoonlijk niet zo kapot van, zowel qua dorp als qua gebied een stuk minder dan AdH.

Les 7 Laux ligt pal boven Grenoble, is minder extra reistijd en relatief makkelijk onderkomen vinden. Echter wel een tekentafel dorp met vooral appartementen en weinig B&B etc. Wel een leuk en minder bekend gebied.

The older I get, the better I was

ok thanks, geeft me iets om uit te zoeken.

Als er geen sneeuw was gingen wij dan gewoon 1 week naar Roses, maar gezien wij nu deze week gemist hebt met het sneeuw is het dan misschien een kans om het in te halen…

Ik dacht ook aan Les 2 Alpes. Dichterbij zouden de gebieden richting Chamonix (Megeve of Le grand Massif) ook een optie kunnen zijn maar die zijn niet zo hoog dat er zeker sneeuw ligt. Als je dan pas kijkt waar de sneeuw ligt en niks boekt maakt dat niks uit. In de Maurienne vallei zou je ook kunnen kijken maar ook weer niet zo hoog (omgeving Grenoble, Les Sybelles Bijvoorbeeld). Serre Chevalier is qua sneeuw in die tijd waarschijnlijk een goede optie maar is toch weer een stuk verder van de snelweg binnendoor en je komt langs L2A.

Als je last-minute kan boeken en er voldoende sneeuw ligt is Espace Villard Correncon ook nog een optie. Dat neemt niet weg dat Alpe d’Huez en L2A de beste keuzes zijn, misschien wel wat te groot voor 4 dagen indien volledig of bijna volledig geopend.

❄️

Zou inderdaad serieus Villard de Lans overwegen. Route-technisch beter dan L2A & AH, leuk gebied voor 4 dagen, en leuk dorpje. De route vanuit Valence gaat door een prachtige “Gorge” en de natuur is prachtig daar.
Ze hebben vlakbij een wintercamping met pendelbus naar de piste en verwarmd zwembad geloof ik. Camperen kan dus ook ;-)

http://www.camping-oursiere.fr/fr/accueil.php

camperen zou er niet in zitten vrees is, liever een relaxte b&b/hotel. zal het ook bekijken, thanks

Plaats een reactie