Tips voor Bad Gastein

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bad Gastein

Ola Wintersporters,

Half februari ga ik met een aantal vrienden naar Bad Gastein voor een weekje :D. Nu vroegen wij ons alleen af of er nog pistes, bars, restaurants, uitkijkpunten, spa’s etc waren waar we echt naar toe moeten. Dus hebben jullie mooie tips voor dit gebied?

Na wat zoeken kwam ik al achter de volgende dingen:

  • Skiroute 1 + 2 + 3.
  • Dachstein de Sky Walk brug en ‘Treppe ins Nichts’.
  • Speedparcours Planai.
  • De Königstour in de regio Hochkönig
  • First Tracks bij het Nationalpark
  • Gasteiner Heilstallen
  • Uitzichtspunt Glocknerblick

Is er verder nog iets van een speciale skitour met gids? Want dan zie je toch net want andere dingen van een gebied dan dat je op de pistes blijft.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Ik ben net terug uit Bad Hofgastein. Ik vind het een erg mooi gebied!

Als aanvulling op je skiroutes zou je nog een dagje naar Dorfgastein kunnen gaan. Wij hebben daar route 11 en 13 (staat niet op de pistekaart maar begint op dezelfde plek als 11). 11 is voor de mooie omgeving en 13 is wat harder werken.

De Sky walk brug waar je het over hebt is prima, je komt er ongetwijfeld toch langs… maar niet bijzonder.

Verder vond ik H1,H2,H2a wel mooi. Langste afdaling in de oostalpen.

We zijn voor de après-ski 2 avonden naar Bad Gastein geweest, naar (uiteraard) de Silver bullit bar en naar Haeggblomsbar (zweedse aangelegenheid). En we hebben gegeten bij Wirtshaus JägerHäusl, dat is ook een aanrader.

Have fun daar!

Als je glijdt dan glijd je

Ik kom elk jaar in het Gasteinertal, het is echt een geweldig gebied met fantastische ski mogelijkheden.

Wat mij betreft zijn de mooiste pistes te vinden in Sportgastein, deze zijn breed, lang en prachtig boven de boomgrens gelegen.

Wat je ook zeker moet proberen zijn de pistes op de Graukogel, deze zijn authentiek en heerlijk rustig.

Stubnerkogel/Schlossalm is het grootste gebied en ook hier zijn mooie afdalingen te vinden. De pistes via de Jungeralm naar het angertal lopen heerlijk, vervolgens kun je naar de Schlossalm omhoog. Hier kun je vanaf de top de langste afdaling van de oost alpen doen naar Bad Hofgastein.

Al met al een gebied waar je je echt niet zult vervelen! Vaak zijn er ook amper wachttijden.

Het beste restaurant in Bad Gastein is zonder twijfel de Orania Stubrl, aan de hoofdstraat tegenover de Stubnerkogelbahn.

Ook leuk is het dat je vanuit Bad Gastein veel leuke dagtrips kunt maken naar andere gebieden. Zo is er de mogelijkheid om via de treintullen vanuit Böckstein naar Mallnitz de zuid-alpen te bereiken en hier kun je dan skiën op de Mölltaler Gletscher, en dat is echt ongelooflijk mooi! De verste uitzichten!

Verder is Flachau/Wagrain ook nog een aanrader. Lekker tussen de bomen skiën!

Wat leuk deze update! Wij gaan 18 maart en ben benieuwd hoe het was Thijs9!

@SandraSloot Ik vond het een heerlijk gebied. Nu heb ik het op het moment erg druk en ben ik mijn foto’s nog aan het bewerken maar als het lukt komt er nog een klein reisverslag van mijn weekje Ski Amade (Bad Gastein). Ik had ook iedere dag de gps tracker aan dus er is precies te zien op welke dag ik waar was.

Full time Bourgondiër, parttime arbeider.

Ben benieuwd Tijs9 :-)

Plaats een reactie