Verbinding Wetterstein-Ehrwalderalm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Er gaan verschillende geruchten over het verbinden van het Wetterstein gebied, wat direct vanuit het dorp loopt, met de Ehrwalder alm. Ik vraag me af in hoeverre deze plannen concreet zijn en wanneer dit dan zou gaan gebeuren. Het lijkt mij overigens een zeer goed plan, zo hoef je minder snel de auto te pakken richting de Alm dit scheelt veel verkeersdrukte.

Don't eat yellow snow

Waar lees je dit? :) Dit zou wel top zijn, al is het wel een flinke afstand die ze moeten overbruggen.

Zou wel mooi zijn, dan komt de Yeti daar ook een keer naar toe!! Schijnt wel een mooi gebied te zijn.

null

Waar lees je dit? :) Dit zou wel top zijn, al is het wel een flinke afstand die ze moeten overbruggen.

EricH op 26 dec 2014 11:04

Bron is een artikel in een oostenrijkse krant: http://www.tt.com/wirtschaft/8706440-91/die-gr%C3%B6%C3%9Fer… zie laatste alinea

“Was kommt als Nächstes? „Das wäre wohl die Dorfbahn“, so der Seilbahner und Hotelier. Vorgespräche habe es gegeben, aber es hänge wohl von der Entwicklung der Sonnenlifte ab. Diese Verbindungsbahn zwischen Sonnenhang und Alm wird vor allem aus verkehrstechnischer Sicht auch von Seiten der Gemeinde gewünscht.”

Don't eat yellow snow

Dat is al jaren een gerucht. Maar mooi als dat nu eindelijk een vervolg gaat krijgen. Als ze dan ook de piste van de Gamskar naar de Zugspitz gondel weer in ere herstellen hebben ze de gebiedjes mooi aan elkaar geknoopt en hebben we de skibus niet meer nodig (nou vooruit, terug van de Zugspitz naar het dorp dan nog).

null

Zo zou de verbinding er volgens mij uit komen te zien
@marloes Klopt, volgens mij gaan ze de piste van de Gamskar naar de Zugspitz gondel dit jaar ook weer prepareren. Tevens zijn er ook plannen om de Gamskar te vervangen voor een 6 persoons stoeltjeslift met bubble, deze lift zou ook iets lager op de berg beginnen.

Don't eat yellow snow

Op de officiële site wordt dit plan wel al afgebeeld, Dit zou er dus zo uit komen te zien. Dalstation lager en Bergstation hoger

null

Don't eat yellow snow

Zie ook: http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=232…
Plannen genoeg, maar het zal nog wel een paar jaartjes duren voordat het allemaal gerealiseerd is.

Plaats een reactie