Meer informatie over Winterberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Hey!

Samen met enkele vrienden zou ik misschien de eerste week van februari gaan snowboarden en skieën in Winterberg Duitsland. Nu is mijn vraag of iemand mij meer informatie zou kunnen geven over de skigebieden in dat gebied? Want op het internet is het soms niet zo duidelijk, ik heb zo het gevoel dat er verschillende kleine gebieden zijn, maar liggen deze dan dicht bij elkaar of kun je van het ene skigebied naar het andere oversteken? En kwestie van kosten: is het daar duur of eerder goedkoop? Heeft er iemand ervaring met een reisje naar daar?

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Astrid

Het gebied van Winterberg is volledig met elkaar verbonden. Voor beginners meer dan genoeg voor 3 dagen. Gevorderden zijn er na 1 a 2 dagen wel uitgekeken.

In de omgeving zijn een aantal andere gebieden, maar de 2 belangrijkste zijn:

Altastenberg
Postwiese

En wat is duur of goedkoop? Dat zijn loze termen. Dagkaart is rond de 30 euro. Skihuur is goedkoop maar kwalitatief niet best.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Postwiewe (neuastenberg) en altastenberg zijn redelijk groot en liggen per auto 5 minuten. Winterberg is het grootste aaneengesloten gebied in het Sauerland. Op de 2e plaats komt Willingen, dat is circa 20 minuten rijden. Met een skipas vanaf 3 dagen kun je in alle genoemde gebieden en nog een aantal kleinere terecht zonder dat je vantevoren hoeft te beslissen waar je heen gaat.

Een overzicht van alle gebieden en skipasprijzen vind je op http://www.wintersport-arena.de

Het gebied van Winterberg is volledig met elkaar verbonden. Voor beginners meer dan genoeg voor 3 dagen. Gevorderden zijn er na 1 a 2 dagen wel uitgekeken.

In de omgeving zijn een aantal andere gebieden, maar de 2 belangrijkste zijn:

Altastenberg
Postwiese

En wat is duur of goedkoop? Dat zijn loze termen. Dagkaart is rond de 30 euro. Skihuur is goedkoop maar kwalitatief niet best.

Thomas op 26 dec 2014 13:54

Qua skihuur ligt het er denk ik heel erg aan waar je naartoe gaat. De grotere verhuurcentra hebben echt wel prima materiaal. Alpin center (atomic) in Neuastenberg en Klante in Winterberg hebben sowieso prima materiaal. 14-15 dec bij de laatste mijn ski’s gehuurd en die waren splinternieuw. Mooie Volk RTM ski’s.

Als je een hele week gaat kun je je inderdaad prima vermaken in de grotere gebieden van het Sauerland. (Winterberg, Willingen, Neuastenberg en Altastenberg) Een hele week in het zelfde gebied lijkt mij wat teveel van het goede maar dat hangt ook van het niveau af in de groep.

Veel plezier iig!

Snow!

Plaats een reactie