Sneeuw in de Benelux

Na 2 jaar is het dan eindelijk weer zover: er wordt sneeuw verwacht voor zaterdag 27 december!
Post hier al jouw speculaties/foto’s/sneeuwhoogtes !
Ik ben benieuwd hoeveel en of er überhaupt wel wat gaat vallen bij mij. Op het ene model krijgt mijn plaats (Scherpenzeel GLD) wel sneeuw en op de andere weer niet… SPANNEUND

Nog een quote van @Roel
''Het lagedrukgebied trekt waarschijnlijk ergens over België naar het zuidoosten. Dat betekent in België de grootste kans op regen. In het zuiden en midden van Nederland de meeste kans op sneeuw.

Trekt het laag ietsje zuidelijker dan is dat beter voor België (sneeuw ipv regen), maar slecht voor Noord- en Midden-Nederland waar het dan misschien droog blijft. Trekt ie noordelijker langs dan zit juist Noord-Nederland in de sneeuw.

Complex maar geweldig om te gaan volgen morgen!‘’
Nogmaals: SPANNEUND dus

Gang is alles

Op het moment lichte regen hier

Gang is alles

Op het moment lichte regen hier

Jesper op 27 dec 2014 03:48

idem :P (IJmond)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Op het moment lichte regen hier

Jesper op 27 dec 2014 03:48

idem :P (IJmond)

Sneeuwbaard op 27 dec 2014 04:05

Maar bij @Snowjan sneeuwt het ondertussen! :o

Gang is alles

Maar bij @Snowjan sneeuwt het ondertussen! :o

Jesper op 27 dec 2014 04:09

Genoeg data voor een betrouwbare (zelfgemaakte) weerkaart :D

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Zal ik dan de 1e melding doen?; midden Limburg (natte) sneeuw! ;)

In kapellen is er toch wel 5-10cm gevallen als ik het goed kan zien

Hier begint het langzaamaan wit te worden (Zaltbommel)

Running against the wind

Hier in het westen van Brabant was het om 02.00 uur al wit
Nu sneeuwt het nog steeds

Noord Holland (nog steeds) nat.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

null

Ik heb het sspeciaal in de dump topic van mij gezet vond het wel een Hollandse dump waard haha

Zuid-Limburg nog steeds regen om 08.00 uur.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Net opgestaan en hier (Beerse, regio Turnhout) ligt ook sneeuw! Post zometeen een foto.

Die laatste lift halen...

Hier rond Wildert (BE) ook sneeuw. Wel ontzettende natte sneeuw.
Ik woon langs de rand van het bos en liet net de hond buiten. In eerste instantie dacht ik dat de jagers al bezig waren met schieten, althans, ik dacht een schot te horen. Maar het blijkt dat een hoop bomen en met name takken het begeven onder de zware natte sneeuw. En geeft soms een ferme klap.
Verder wel leuk, eindelijk weer sneeuw, de hond vond het ook leuk!

Hier (Bree, BE) ook een mooi laagje sneeuw.

null

Wijchen (Gelderland), bij Nijmegen, lokaal 3cm. (Gok ik, ik ben de deur nog niet uit geweest :D, brrrr)

null

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@Jesper, na twee jaar, we hadden hier in Groningen in januari (dit jaar nog) ook sneeuw gehad, was een week koud met sneeuw.

@michelr Aha dat is waar ook! Van die witte kerst in Groningen heb ik niks mee gekregen eigenlijk :P

Hier wat foto’s vanuit Scherpenzeel:

null
null
null

En hier de (waarschijnlijke) eindstand van zaterdag 27 december:

null

5 hele centimeters!
Hopelijk morgen ook nog wat sneeuw

Gang is alles

Hier in Gemert (Zuidoost Noord-Brabant) de hele dag mooie sneeuwval. Vanochtend om 7:00u erg glad op de weg, bij de rotondes voelde ik de auto een klein beetje schuiven. 's middags na het werk een paar uur lang zware sneeuwval, uiteindelijk zo’n 9 - 12 cm zware sneeuw. Heerlijk :)

Morgen ga ik misschien even kijken of er ook genoeg ligt om te skiën :D

@Freerider Het is ook wel een beetje een Hollandse dump :D

@#Stijn waar blijft die foto ? :)
@HenriS Vergeet je GoPro niet ;D

Gang is alles

Mijnterril van Genk deze middag:

null

Mijnterril van Genk deze middag:

null

Niels322 op 27 dec 2014 19:37

Wow! Ziet er prachtig uit als het echt was :p Was zelf ook op zoek in de buurt naar iets of wat hellingen in de buurt maar lag net iets te weinig sneeuw in de buurt

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Gent deze ochtend:

null

(Foto van https://www.facebook.com/ghentinmotion?fref=ts)

Mijnterril van Genk deze middag:

null

Niels322 op 27 dec 2014 19:37

lekker hoor

Gang is alles

@Niels322: Jammer dat het er zo niet bij lag, dan was ik er ook een lijntje gaan zetten ;)

@Jesper, was ook niet verwacht volgens mij, maar wel op tijd. Door de kleine sneeuwval heb ik een weddenschap gewonnen :-D

Zei dat het zou gaan sneeuwen tijdens de kerstdagen (welke maakte niet uit), mijn tegenstander wist het stellig regen en rond de 10ºC.

@michelr Haha lekker hoor

Gang is alles

Plaats een reactie