dagparkeren

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Goedemorgen,
Op vrijdag 20 februari reizen wij naar Trois Vallees. Na een overnachting verwachten wij 's morgens zaterdagochtend rond 09.30 uur in het gebied aan te komen. We verblijven in Val Thorens en parkeren daar de hele week.
We willen echter de eerste dag al skiën. Het ijkt mij niet handig om dan al in de parkeergarage te parkeren in verband met het sjouwen met je skispullen?
Of is dat wel t doen? Of misschien beter de eerste dag naar Les Menuires rijden om daar de eerst dag te skiën?
Wie heeft dé tip?
Groetjes Elske

Er zit een onoverdekte parkeerplaats ongeveer een km voor het dorp. Als ik een dagje in VT ga skien dan zet ik altijd daar de auto neer. Hij is goed bereikbaar vanaf de piste en je skiet er ook zo vandaan. Denk wel dat je eerst je skipas moet regelen.

null
Volgens mij de parkeerplaats rechtsonder de S van Val Thorens.

Waar verblijf je? En waar was je van plan te parkeren? Als je bij jouw appartement een parkeerplaats hebt, zou ik informeren of je daar 's ochtends al terecht kan. Als je een garage vlak bij je appartement hebt, zou ik ook al in die garage parkeren, dan kun je na de dag skiën direct je spullen in het skihok zetten (1 persoon die dan de auto haalt of de schoenen) De meeste parkeergarages zitten vlak bij de piste, dus ik zie het probleem niet helemaal. De onoverdekte parkeerplaats voor Valtho is (als het niet sneeuwt) ook prima, je stapt daar zo op de piste, maar je moet dan nog wel een pas regelen en na het skieen moet je de natte skies en schoenen weer in de dakkoffer leggen. Ook niet ideaal.

Je kan je wagen op zaterdag zo dicht mogelijk parkeren bij je verblijfplaats, zaterdag dan bekeuren de politie niet

Om 9.30 uur op zaterdag zijn al veel gasten vertrokken. De garages zijn dan al lang niet meer vol bezet. Je zult je auto dan ook al zonder problemen in de garage van je accommodatie kwijt kunnen. Mijn ervaring is dat daar ook niets extra voor wordt gerekend.
Er zijn bij de meeste accommodaties ook bagageruimtes, waar je desgewenst je bagage al kunt stallen. Dat maakt het omkleden ook mogelijk, hoef je niet in de warme skikleding in de auto te zitten.
In VT zit je overal vlakbij de pistes, dus dat kan geen probleem zijn.

Met zomaar op straat parkeren zoals @killy suggereert kun je wel degelijk problemen krijgen, er is op de wisseldagen zeker in de drukkere weken nogal wat politie op de been om dit tegen te gaan.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Weet niet of het ‘officieel’ is maar volgens mij mag je op zaterdag tijdens de wisseldag gewoon parkeren in het dorp. Op zondag wordt er pas weggesleept. Wij konden altijd bij aankomst in de ochtend al parkeren in de parkeergarage van ons appartement Le Balcons de Val Thorens en bij vertrek op zaterdag parkeerde wij altijd op de Grande Rue achter Center Sportif.

Als je echt voor safe wilt gaan, je ski-uitrusting als laatste inpakken en dan even omkleden in de parking. Kleine moeite en de pistes liggen op loopafstand!

110% snow addicted

We verblijven in Chamois d 'or en parkeren in P2.
Maar als ik van P2 op skischoenen naar een piste kan lopen is er geen probleem:-)

Wat een onzin mister frank ,je zet je wagen waar je mag parkeren en niet zomaar op straat

Wat een onzin mister frank ,je zet je wagen waar je mag parkeren en niet zomaar op straat

killy op 30 dec 2014 17:58

Je moest eens weten wat ik allemaal gezien heb… :)

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Waar ben je we bezig ,stoere jongen

Op de parkeerplaats in de virage de Caron (P4) is parkeren voor één dag gratis. Hier zijn ook forfaits te koop. Vanaf hier gaat een gratis bus en een gratis gondel (TC Caïrn-gratis voor voetgangers) naar Val Thorens

bon ski

Toch wel een van de redenen dat ik meestal in LM zit. Gewoon gratis overal parkeren.

Vanaf P2 ga je zo de piste op, geen probleem. Beste een skipas een stukje voor in de Rue de Soleil kopen. Of je moet bij P2 naar beneden skien, zoveel mogelijk links aanhouden en een stukje naar de funitel de Peclet klunen. Daar is ook skipasverkoop.

Hoe gemakkelijk is het om te parkeren in Les Menuires en dan door te gaan richting VT?
Bvb ergens langs de D117?
Wij zijn met twee wagens (5 personen) en zouden eventueel 1 wagen in LM parkeren om de parkeerkosten (toch 75€) te besparen, maar toch niet de hele reis als sardientjes gepropt te zitten.

Grootste wagen pikt dan de 2 extra’s op, en rijdt verder naar boven.

Iemand ervaringen hiermee?

Ik verblijf zelf al een aantal jaren in Les Menuires in de wijk Preyerand vooraan in het dorp. Daar is het
busstation vlakbij. In Peyerand zijn legio parkeerplaatsen die, althans zo was het vorig jaar nog, vrij zijn
ook wat de parkeertijd betreft. Het is middenin een woonomgeving en ik denk ook veilig om te parkeren.
Op de kaart die je kunt vinden op,de webside van het bureau tourisme van Les Menuires, kun je e.e.a.
goed bekijken. Er rijden geregeld bussen van Les Menuires maar Val Thorens en ook die dienstregeling
kun je terug vinden. Wellicht is die busdienst zelfs gratis. De geregelde busdienst binnen Les Menuires
Is dat alleszins. De structuur van Les Menuires is ook totaal anders en veel ruimer van opzet dan die
van Val Thorens, die veel compacter is. Wellicht kun je de oplossing zoeken in deze richting. Ik ervaar
overigens Les Menuires nog altijd als een uitstekend vertrekpunt voor tochten in de gehele Trois Vallees.
Ruime keuze, goedkopere accomodaties, geen parkeerproblemen alleen wat minder apres ski. Het is
maar net wat je belangrijk vindt.

Hen48

Er rijden geregeld bussen van Les Menuires maar Val Thorens en ook die dienstregeling
kun je terug vinden. Wellicht is die busdienst zelfs gratis. De geregelde busdienst binnen Les Menuires
Is dat alleszins.

Hulst op 15 jan 2015 22:05

Er is geen gratis pendelbus tussen Les Menuires en Val Thorens. De enige verbinding is de busdienst tussen Moutiers en Val Thorens.

Op de webside routevervoer les Menuires kun je de dienstregeling downloaden.
Overigens staat daar wel gratis pendeldiensten. Belangrijkste lijkt echter de oplossing,
los van de vraag of het dan ook nog wat kost.

Hen48

@Hulst. Je hebt helemaal gelijk. Ik heb dat nooit geweten.

Jammer dat deze verbinding maar een beperkt aantal keer per dag gaat anders zouden we bij een midddag slecht weer eens een gratis uitstapje naar Les Menuires of St Martin kunnen maken.

Gratis navette van Menuires naar Val Thorens van zondag tot vrijdag. Vertrektijden uit Menuires:
9.45 - 12.30 - 13.50 - 17.10 - 18.15
Bron: Bienvenue Menuires
Volgens mij mogen er geen personen met skies mee.

bon ski

Plaats een reactie