Oakley prizm lenzen?

Op een hoop sites lees ik dat de nieuwe Prizm lenzen van Oakley een beter contrast geven dan de vroegere lenzen van Oakley. Dat is dan echter vaak marketing.

Elders lees ik ook verhalen dat dat betere contrast vaak tegenvalt.

Zelf ben ik geinteresseerd in een lens voor slecht weer. Ik heb nu een persimmon lens (in mijn Airbreak bril) en volgens Oakley zou de Prizm rose een beter contrast geven.

Heeft iemand ervaring met de Prizm lenzen en kan die vertellen of de lenzen een beter contrast geven?

Dank!

*bericht bewerkt door moderator op 30 dec 2014 12:24: Verhuisd naar juiste subforum

ja dat doen ze echt. net terug. heb zelf de meest donkere lens getest en de roze is besteld.

Dank voor je antwoord! Zijn er nog andere verschillen tussen de Prizm lenzen en de oudere? (En: geven ze ook het spiegel-effect dat de iridium lenzen geven?)

Groeten,
Mark

Ik ben ook wel heel benieuwd naar deze lenzen. Vooral die prizm rose lens bij bvb hevige sneeuwval e.d… Een review van wintersporters zou leuk zijn

Hiervoor had ik de high amber polarized lens. Was voor mij de ultieme lens totdat ik deze opzette. Deze zijn nog beter.
Heb ook de jade prizm besteld. Dus voor elk weertype een lens.
In maart pas staat trip 2 op de planning. Duurt nog even voordat ik er wat over kan zeggen helaas

Zijn overigens slecht te leveren. Ik had de donkere eigenlijk niet willen hebben. Maar heb goede deal met de shop kunnen maken omdat ze mij de jade hadden verkocht en achteraf de goggle toch aan iemand anders hebben doorverkocht.

Oakley had er 2000 op de plank liggen en 25.000 aanvragen gekregen. Overweldigend succes wat ze niet hadden verwacht. Beetje slecht van zo’n groot bedrijf eigenlijk. Maar het blijven Italianen hè.

Patrick076 ik zou ook graag in het bezit komen van de oakley flight deck prizm lenzen. Zou je kunnen laten weten waar je ze gekocht hebt? Alvast bedankt voor je reactie!

Happy shredding!

waar ik hem gekocht heb zijn ze al uitverkocht. maar als je google even gebruikt vind je er genoeg.

smartbuyglasses
blue tomato
boarderworld
enz
enz

Wil je echt een slecht weer lens dan zou je ook nog kunnen kijken naar een High Intensity Yellow. Dit seizoen in een Canopy gebruikt en werkt zeer goed en is zelfs met een beetje zonnig weer nog prima te gebruiken ondanks dat je vaak leest dat ie daar niet voor te gebruiken is. Al is het bij echt felle zon geen aanrader door het hoge percentage (~80%) licht dat wordt door gelaten.

De HI Yellow lenzen hebben ook de Iridium coating wat ze wat duurder maakt, maar ook dat spiegel effect en verhoogde contrast geven. Maar zoals altijd, het is een persoonlijke ervaring. De ene vindt een roze/oranje tint fijner dan een gele tint.

Klopt… de high yello zijn echt goede slecht weer lenzen. Maar is niet te vergelijken met wat een prizm lens doet. Die zijn stap verder in ontwikkeling en filteren bepaalde kleuren weg zodat er veel meer contrast te zien is. Dus ook niet meer schreeuwende gele lens maar rustiger roze. Omdat je er toch genoeg contrast voor terug krijgt.

Patrick076 ik zou ook graag in het bezit komen van de oakley flight deck prizm lenzen. Zou je kunnen laten weten waar je ze gekocht hebt? Alvast bedankt voor je reactie!

MbSn op 31 dec 2014 00:40

Ik heb de Prizm Jade Iridium rechtstreeks op de site van Oakley gekocht afgelopen donderdag. Via de trackincode van FedEx kon ik deze goed volgen tot ze afgeleverd werden nu maandag. Supersnel dus. Kan niet wachten om ze eens te testen.
Dus wss maandag bestellen is woensdag in huis.
Via Canada naar Frankrijk en zo naar eindbestemming.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

null

Vandaag gewone lens (dark grey) vergeleken met de Prizm lens. Wat een verschil. Met de Prizm lens zie je dus elke kuil of bult in het slechte weer van vandaag.
UNIEK!

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Mijn jade en rosé zijn vandaag ook binnen gekomen. Bij Nederlandse webshop besteld.
net op tijd. Volgende week vertrekken we.
super blij mee!!

En idd ze zijn Uniek

En?
Hoe zijn de prizm lenzen bevallen?

Jawel hoor, ze zijn nog altijd te koop de prizm lenzen allemaal.

Je moet gewoon iemand kennen die voor Oakley werkt.

Ik wil het wel effe vragen.

Zijn er ook losse PRIZM-lenzen verkrijgbaar voor een Oakley Airbrake?

Piste riderrrrr

Deze zijn zeker beschikbaar.
Check FreezeProShop eens. Regelmatig eens terug gaan, geen grote voorraad van de artikels.

Vorige week woensdag besteld en vrijdag in de bus. Prizm Rose voor €54
Voor het moment enkel Prizm Black Iridium op stock.

https://www.freezeproshop.com/oakley-airbrake-replacement-go…

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Plaats een reactie