de allerbeste snowboardschoenen

Na vele jaren huren heb ik afgelopen week mijn eerste snowboard gekocht (Bataleon Omni). Nu ben ik nog op zoek naar snowboardschoenen. Wie kan mij iets adviseren?

-gebruiksvriendelijk bij aantrekken, dus niet de blaren op je hand door het moeten aantrekken van bijv. de veters;
-liefst Burton
-basic kleur
-aan je voet als gegoten (op de één of andere manier doet mijn rechterteen altijd zeer in bijv. de sleeplift)
-makkelijk verkrijgbaar

Bedankt voor de tips!

Tja ik kan je een schoen van goud aanbevelen die voor mij de beste boot OOIT is die ik aangehad hebt maar die is wel prijzig!
Ik heb dit jaar de Burton Ion Leather gekocht een prachtige lederen schoen die zo al super zit maar na warmte in de oven helemaal gegoten om je schoen zit en je hebt gewoon het beste van wat Burton te bieden heeft, meeste rijders van Burton hebben sowieso de Ion schoen van Burton.

null

Maar zoals ik al zei wat is je budget hij kost wel 400,- euro :)

de burton imperials zijn naar mijn gedacht heel goed. Ook met het veter systeem zoals hierboven. Trekt gemakkelijk aan zit heel goed. Maar voor nu online advies te vragen over schoenen, dat is wat moeilijk. Iedereen zijn voet is anders, het enigste dat ja kan doen is naar een speciaalzaak gaan en enkele modellen testen en passen. Zowieso best ze via warmtebehandeling te laten vormen naar je voet.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

De beste schoenen de je kunt kopen zijn de schoenen die het beste zitten. Laat je voorkeur voor een bepaald merk los en probeer zo veel mogelijk merken en modellen uit.

Sta je ‘toevallig’ goofy?! Dan heeft pijn in je rechter teen in de sleeplift waarschijnlijk te mken met je houding en/of stance. Tenzij je de binding erg schuin hebt staan op je board, heeft elke boarder last van extra druk op de voorste voet.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Merk scheelt per persoon, ik zweer bij me Salomons en zal niet snel meer een Burton kopen. Maar zoals eerder gemeld, het scheelt per voet. Dus niet blind op 1 merk staren en gaan passen!
En goedkoop = duurkoop mij betreft.

Nog even en we mogen weer!

Ga de snowboardboots passen in de winkel! Ik heb altijd Burton boots gehad, maar nu heb ik Salomon boots die heerlijk zitten. Succes!

Ik sluit me aam bij de heren hierboven. De beste schoen is de de schoen die bij jouw het beste past.

Succes met passen!

Let it snow, let snow, let it snow!

Passen, passen , Passen maar wel zonder merkvoorkeur!!

ik had oude salomon boots en daarna ging ik voor Burton (allemaal te smal) of Nitro(allemaal te lage wreef) of weer Salomon (bij die winkel geen topmodel in het assortiment )maar de 2 best passende waren uiteindelijk de Flow Hylite focus en de K2 Maysis. Omdat die van Flow nog even 60 euro duurder waren en de 300 euro voor de Maysis eigenlijk al over mijn budget was en de maysis perfect zaten hoefde ik niet nog meer uit te geven voor mijn perfecte schoen ;-)

Kijk ook eens naar het boa systeem in plaats van veters, dit is echt top vind ik. Ik zou dan wel schoenen met dubbele boa adviseren want die hebben een aparte kabel die je wreef naar beneden trekt waardoor je hiel goed naar beneden gedrukt word, de kabel bovenop trekt je schoen aan zoals de gewone veter ook zou doen.

Wat ik echt een voordeel van boa vind is dat je gewoon de knoppen lostrekt en je schoen los is, als je weer verder wil, ff de knoppen aandraaien en binnen 10 sec zit je schoen vast.

Maar: uiteindelijk is jouw allebeste schoen natuurlijk die schoen die jou het best past!

🏂

Inderdaad is passen, passen en nog eens passen uiteindelijk het devies voor al je gear. Juist omdat elke persoon net weer even anders is dan de andere ;-).

Wat @Martin9 zei deel ik deels. Ik kwam ook van de Salomon boots af, juist omdat deze schoen perfect bij mijn brede voet pastte. Deze meeste Burtons waren bij mij ook altijd veel- en veels te smal wat resulteerde in behoorlijk pijnlijke en verkrampte voeten.

Desondanks heb ik op een sale toch mooie Burton Moto’s gevonden. Niet het beste van Burton, maar wel een van de zeer weinig boots die geweldig om mijn voeten voel(d)en! Alle andere modellen, waaronder de dure SLX boots waren of veel te krap voor mijn brede voet op de juiste maat, of als ze niet te krap waren dan waren ze weer te lang…

Het is dus echt passen en meten! Mijn tip: neem vooral je tijd (en je snowboardsokken) mee als je gaat passen en loop er minstens 30 minuten mee rond!

If you snooze, you loose!

Ik heb vorig jaar mijn eigen schoenen gekocht (daarvoor altijd gehuurd). Heb toen heel veel gepast van allerlei merken. Uiteindelijk Burtons geworden. Heb daar wel DE gouden tip gekregen voor het aantrekken van de schoenen (iets wat ik altijd fout deed en zo blijkt meer mensen fout doen): Duw de tong van je binnen schoen zo ver mogelijk naar beneden, dan binnenschoen vast maken en ook weer van de buitenschoen tong naar beneden duwen.
:)

Altijd last gehad van kramp in mijn voeten en daarna nooit meer. Heb dit advies ook aan veel jonge boarders gegeven die wij vorig seizoen in ons chalet hadden en ze stonden vervolgens veel beter…

Ik had ooit schoenen van salomon in gedachten die ik heel graag wilde hebben (mijn flow schoenen waren na 7 seizoenen versleten). 350 euro voor een setje… specs waren top dus ik wilde ze… tot ik ze paste… het werd uiteindelijk een setje van 200 euro van k2 waar ik normaal nooit naar gekeken zou hebben maar deze zaten het lekkerste dus werden het ook…

Gewoon naar een zaak gaan en passen!

don't eat the yellow snow

Ik zelf heb de Salomon F22, zitten perfect en zijn redelijk stijf !

Maar zoals de meeste hierboven al de tip gaven: Ga zelf alles passen !
De prijs van een bepaalde schoen zegt niks over hoe die voelt, meer over het gebruik van materialen.

THIRTY TWOS of NIKES
maar idd zoals iedereen zegt, aanproberen en zien wat beste voelt
elke schoen en merk is anders

ik heb liefst veters en je hebt er ander dat een draaiknop willen

Ik heb vorig jaar mijn eigen schoenen gekocht (daarvoor altijd gehuurd). Heb toen heel veel gepast van allerlei merken. Uiteindelijk Burtons geworden. Heb daar wel DE gouden tip gekregen voor het aantrekken van de schoenen (iets wat ik altijd fout deed en zo blijkt meer mensen fout doen): Duw de tong van je binnen schoen zo ver mogelijk naar beneden, dan binnenschoen vast maken en ook weer van de buitenschoen tong naar beneden duwen.
:)

Altijd last gehad van kramp in mijn voeten en daarna nooit meer. Heb dit advies ook aan veel jonge boarders gegeven die wij vorig seizoen in ons chalet hadden en ze stonden vervolgens veel beter…

Nics op 6 jan 2015 12:57

Wat is de filosofie achter het idee dat je tongen naar beneden moet duwen?

@Nics ik ben ook wel benieuwd waarom?
Als ik zo even redeneer misschien dat je door de tong naar boven te trekken je, je binnenschoen als het ware een haartje verkleint en die ruimte heb je gedurende de dag nodig aangezien je voeten warm worden en dus opzwellen. Dat er daardoor meer druk ontstaat en dus pijn?

Let it snow, let snow, let it snow!

Door de tong naar beneden te duwen wordt je hiel beter gefixeerd in de schoen en houd je inderdaad meer ruimte over aan de voorkant van je voet.
Probeer 't maar eens. Voor mij maakt het echt heel veel verschil… (en zo ook voor veel boarders die ik dit heb geadviseerd).

Heb ik het natuurlijk wel over softboots ;)

Dus je bedoelt gewoon je hiel goed naar achter drukken? Dat kan je doen door je lip naar beneden te drukken of gewoon een keer je hiel goed naar achter trappen. Maar eerlijk gezegd heb ik hier geen last mee, schoen aan boa’s vastdraaien en het zit als gegoten.

🏂

Dus je bedoelt gewoon je hiel goed naar achter drukken? Dat kan je doen door je lip naar beneden te drukken of gewoon een keer je hiel goed naar achter trappen. Maar eerlijk gezegd heb ik hier geen last mee, schoen aan boa’s vastdraaien en het zit als gegoten.

Martin9 op 8 jan 2015 12:48

Lip / tong, da’s hetzelfde toch? :D
Die dus naar beneden drukken, maar dat deed jij al. Er zijn massa’s mensen (ik eerst ook) die dat ding omhoog trekken.
Heb zelf geen boa-systeem, maar met veters zal dat hetzelfde zijn.
En inderdaad je hiel goed naar achteren trappen.

uuuhh nee niet echt, je lip zit boven je mond en je tong in je mond toch?? ;-)

Maar in schoenentaal bedoelen we hetzelfde geloof ik, ik vroeg mij alleen af of dat niet gewoon de gebruikelijke manier van schoenen aantrekken is. Ik heb geloof ik nog nooit mijn lip of tong omhoog getrokken en het probleem eigenlijk ook nooit gehoord.

🏂

Ik heb toevallig afgelopen week voor dezelfde keuze gestaan, al moest ik wel enigszins rekening houden met het feit dat ik flow bindingen heb. Veel gepast en bepaalde schoenen kon ik direct van het lijstje afstrepen omdat ze voor geen meter zaten en dus pijn deden, het aantrekken enorm moeilijk ging of de veters/het systeem totaal niet werkte.

Uiteindelijk de keuze tussen de flow vega boa coiler en de nitro nomad en gegaan voor de flow schoen omdat die zeker zou passen in mijn binding en het boa-systeem vind ik erg makkelijk.

Passen is het sleutelwoord zoals eerder gezegd! Zelfs binnen verschillende merken kan de ene schoen perfect zitten en de andere totaal niet.

Ik heb toevallig afgelopen week voor dezelfde keuze gestaan, al moest ik wel enigszins rekening houden met het feit dat ik flow bindingen heb.

AW__ op 8 jan 2015 15:31

Waarom? Voor zover ik weet passen veruit de meeste schoenen gewoon in alle bindingen, gewoon in toe strap…Ik heb vaak zat met andere boots in Flow bindingen, reguliere bindingen en alles wat er tussen zit (K2 Cinch) gereden, zonder enig probleem. Dat is waar het hele systeem op is ontworpen.

Als je het hebt over bindingen op boardjes plaatsen, ja dan heb je een ander verhaal omdat Burton zijn eigen systeem hebt ontworpen…

If you snooze, you loose!

@Jeff in principe past het ook wel altijd maar toch zul je zien dat bepaalde schoenen minder goed passen in bepaalde bindingen. Mijn K2 schoenen kregen na 1 week al best lelijke slijtplekken in mijn Flow binding terwijl het wel gewoon de juiste maat was en alles goed pastte. Niet alle bindingen zijn even breed en zo ook niet alle schoenen, de één past dus mooier dan de ander vind ik.

🏂

@Jeff in principe past het ook wel altijd maar toch zul je zien dat bepaalde schoenen minder goed passen in bepaalde bindingen. Mijn K2 schoenen kregen na 1 week al best lelijke slijtplekken in mijn Flow binding terwijl het wel gewoon de juiste maat was en alles goed pastte. Niet alle bindingen zijn even breed en zo ook niet alle schoenen, de één past dus mooier dan de ander vind ik.

Martin9 op 8 jan 2015 18:15

Eens dat je uiteraard wel de juiste maat binding bij je schoen moet hebben. Soms doen inderdaad ook wat rare toestraps wat rare dingen met je schoen, maar in principe niets ernstigs toch? Daar is volgens mij namelijk juist het hele systeem van boots en bindingen (en in mindere mate ook boards) op gemaakt.

If you snooze, you loose!

Bedankt voor alle tips! Inderdaad voorkeur voor merk losgelaten, veel gepast, laten adviseren en ben uitgekomen bij K2 :)

Plaats een reactie