skien pasen

ik ben laatste week gaan skien in les trois vallee , eerste dag veel sneeuw ,
andere perfect weer zon , laatste dag meribel al stenen .
Ik vroeg me af of het te doen of te groot risico is om terug te gaan met pasen , ik zat nu in brides les bains ,wat mij redelijk goedkoop was in hotel en skien ,zouden de pistes in meribel ,courchevel nog genoeg zijn of direct veel hoger gaan val tho of les arc 1800

Ik heb vorig jaar ook het hele gebied gedaan (zat in Les Menuières) in de voorlaatste week en de beste sneeuw was in Val Thorens (op de gletsjer)
Ik was mee met een skimonitor van de Franse skischool en die weten wel de pistes uit te kiezen waar waar de zon niet te fel op zit.

Ik zat met nieuwjaar in meribel en vond het al kantje,harde pistes , ijs en soms al stenen, courchevel ,les menuires en val tho was goed ,ofwel last minuten

Ik zat vorig jaar in de eerste week van de paasvakantie in Les Menuires. La Masse was goed te doen, alsook Valtho. Richting Les Menuires voelde je dat de sneeuw veel papperiger was en dus ook lastiger te skiën was.

Go with the snow!

met Pasen ga ik al jaren met m’n familie en vrienden naar Engelberg, Zwitserland. Echt een perfect gebied om te skien/boarden met Pasen! We komen hier dit jaar voor het 30e jaar op rij. Voorheen sliepen we altijd bij Hotel Trubsee (op 1800m hoogte), nu slapen we bij hotel Jochpass op 2250m hoogte. Dus midden op de piste! Het sneeuwzekere skigebeid ligt dus tussen de 1750 en 3100m hoogte (Gletcher Titlis) en we hebben ook regelmatig met Pasen nog de dalafdaling kunnen maken naar het dorp / dalstation op 1050m hoogte. Engelberg ligt centraal in Zwitserland op nog geen 800km rijden vanaf 's-Hertogenbosch. Gezien het goede weer onderweg in deze periode kan je het makkelijk in 6u rijden. Donderdagnacht vertrekken en je bent er vrijdagochtend voor de eerste lift. Ontbijten en de piste op!

Afgelopen pasen nog een meter verse sneeuw gehad en tevens ook enorm lekker weer waardoor ik alle dagen in m’n t-shirtje de berg af kon en m’n jas in 't hotel heb kunnen laten liggen.

Plaats een reactie