Sony introduceert 2 nieuwe Action Camera's op de CES

Gezien dat actiecamera’s hier een geliefd onderwerp zijn dacht ik dat dit misschien wel interessant is. Mocht je er nog een willen gaan kopen en je zou tot maart kunnen wachten zijn deze misschien het wachten waard… :)

240fps op 720p, dat is iets hoger dan de GoPro HERO4 Black. Hoe de kwaliteit echt is zullen we moeten wachten op de reviews.

Zitten interessante zaken op; continue opnemen en GPS, alhoewel ik me afvraag wat dat voor je batterijduur doet.

Sony heeft tijdens de CES twee nieuwe Action Cams aangekondigd: de FDR-X1000V en de HDR-AS200V. Beide modellen bevatten verbeterde stabilisatie en een 170-gradengroothoeklens. De X1000V kan video opnemen in een resolutie van 3840x2160 pixels met 30fps.

Beide modellen kunnen overweg met Sony’s xavc-s videocodec, die gebaseerd is op level 5.2 h264 mpeg-4 avc en die hogere bitrates ondersteunt dan avchd. Zowel de X1000V als de AS200V biedt slow-motion-video, zij het op afwijkende resoluties. De X1000V kan full hd met 120fps opnemen en 720p met 240fps. Bij de AS200V is dat 720p met 120fps en 800x480 pixels met 240 fps, terwijl hij met full hd niet verder gaat dan 30fps.

Sony claimt dat de nieuwe Action Cams zijn voorzien van een verbeterde SteadyShot-stabilisatie. De stabilisatie is gebaseerd op Electronic Image Stabilisation en is volgens Sony drie keer zo effectief als de voorgaande generatie. Dit zou ideaal zou zijn voor het vastleggen van snelle beweging, maar Sony hint ook op het gebruik met drones, omdat de stabilisatie trillingen effectief zou reduceren. De stabilisatie werkt alleen niet in de 4k-modus.

Beide modellen zijn uitgerust met een ultragroothoeklens met een beeldhoek van 170°. De Loop Recording-functie legt continu beelden vast in de geheugenbuffer, zelfs voor de start van een opname. Verder is er een stereomicrofoon aanwezig met windruisonderdrukking. Ten slotte kun je via wifi en UStrean livebeelden streamen en achteraf de afgelegde route en snelheid bekijken dankzij de geïntegreerde gps.

De FDR-X1000V en HDR-AS200V zijn vanaf maart beschikbaar voor respectievelijk 450 en 300 euro.

http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000572182.jpeg

http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000572183.jpeg

Via: undefined

A programmer is a machine that turns code into coffee..

Ik zag het nieuws langs komen, Sony kennende is de kwaliteit wel inorde, op beeld gebied doen ze niet echt onder voor de GoPro’s op t moment en de SteadyShot is ook dik in orde, op prijs kwaliteit combinatie (zeker even op specs vergeleken) vind ik ze eigenlijk beter dan de GoPro’s, maargoed, ik ben sinds vandaag een beetje bevooroordeeld aangezien ik (2e hands) een ASV-30 heb gekocht :P

Hehe, stappen ze toch ein-de-lijk af van avchd! Hebben ze het toch eens begrepen. Maar mooi, 4K dus voortaan voor Sony een optie :)

Ik durf zelfs te zeggen dat Sony het op beeld gebied beter behoort te doen, en doet! Is toch wel 's werelds beste sensor fabrikant.

Click. Click. Peace

Iemand al ervaring met de HDR-AS200V?

We willen deze nog even snel halen voor we komende vrijdag vertrekken naar de sneeuw…

Leuk alternatief maar het formaat van de GoPro spreekt me meer aan. Vind de chesty altijd het mooiste beeld geven en bij de Sony steekt hij dan wel erg ver uit. Of zijn er ervaringsdeskundigen die beide hebben geprobeerd en daar geen probleem mee hadden? Vallen lijkt me met zo’n lang uitstekend ding niet erg fijn (gewoon vallen natuurlijk ook niet!).

Iemand al ervaring met de HDR-AS200V?

We willen deze nog even snel halen voor we komende vrijdag vertrekken naar de sneeuw…

chriskraima op 6 jan 2015 15:23

Deze camera’s zijn pas vanaf maart te koop…

Er zijn hier wel een aantal topics over de voorgangers, en wat algemene action camera topics, misschien heb je daar iets aan?
https://www.wintersport.nl/forum/8

A programmer is a machine that turns code into coffee..

@daryl Ik heb twee weken geleden een GoPro chest harness gebruikt met de sony hdr-as100v (+tussenstukje). Ik verwachte van te vore ook dat het niet handig zou zijn, maar het was geen enkel probleem! De camera steekt wel wat verder uit dan een gopro, maar het scheelt niet veel. Ik heb nergens last van gehad, niet tegenaan gestoten oid, hij zit niet in de weg. Gevallen ben ik niet, maar je valt toch nooit echt plat op je borst en omdat de sony met een schroef word bevestigd kan hij bij een harde klap ook misschien deels wegdraaien ipv in je borst drukken.

Plaats een reactie