Sneeuwzeker gebied vanaf 11/04.

Welk skigebied is sneeuwzeker in de periode vanaf 11/04.
Waar er nog de de HELE dag deftig kan geskied worden ( dus geen papsneeuw vanaf 12h a 13h )?
Gebied moet minstens 100km piste hebben

Valtho moet zeker goed zijn. Ik ben vorig jaar met Pasen gegaan en was goed te doen.
Zelf nog bijna dagelijks verse sneeuw.

Go with the snow!

Ischgl? :-) ik zit daar net op dat moment.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Bovenstaande gebieden zijn dat zeker allemaal.

Nog een paar leuke:
Sölden
Breuil-Cervinia (of Zermat dus ;-))
Espace Killy (Tignes en Val d’Isere)

If you snooze, you loose!

De gebieden die hier staan beschreven hebben momenteel weinig sneeuw.
Solden heeft nu wel voldoende sneeuw.
Hoop dat er nog wat valt in de gebieden waar niet veel ligt.

Wanneer zouden jullie reserveren.
Rekening houdend met 2 kinderen een deftig hotel te vinden met half pension.

Ik zou ergens eind maart pas reserveren. Dat er misschien nu weinig ligt zegt nog niet veel. Garantie op geen papsneeuw ga je niet krijgen. Ben vaak eind maart en begin april in Saas Fee geweest. Ligt hoog, er ligt nu al veel sneeuw maar ook toen … De lager gelegen pistes werden toch ook papperig. Ook ervaring in Val T. omstreeks die periode en ook daar op de lagere pistes papperig. Kortom … je gaat zeker een geschikt gebied vinden denk ik maar ’ geen papsneeuw’ laat zich niet garanderen vrees ik. Andere optie is mogelijk ook een plaats als Obergurgl, hoog en hotels zat.

Ik zou ergens eind maart pas reserveren. Dat er misschien nu weinig ligt zegt nog niet veel. Garantie op geen papsneeuw ga je niet krijgen. Ben vaak eind maart en begin april in Saas Fee geweest. Ligt hoog, er ligt nu al veel sneeuw maar ook toen … De lager gelegen pistes werden toch ook papperig. Ook ervaring in Val T. omstreeks die periode en ook daar op de lagere pistes papperig. Kortom … je gaat zeker een geschikt gebied vinden denk ik maar ’ geen papsneeuw’ laat zich niet garanderen vrees ik. Andere optie is mogelijk ook een plaats als Obergurgl, hoog en hotels zat.

MrSKi op 7 jan 2015 08:40

Helemaal eens. Aangezien 11/04 nog heel ver weg is en behoorlijk buiten het seizoen is, zou ik gewoon lekker afwachten met boeken tot een week (of misschien 2 weken) voor vertrek. Dan kun je rustig uitzoeken welke gebieden op dat moment nog open zijn. want met weinig sneeuw zijn sommige gebieden helaas genoodzaakt om eerder te sluiten dan gepland.

Daarnaast zul je in die periode helemaal geen moeite hebben om een leuk hotel te vinden, mits het gebied nog open is! Dat laatste is vaak wel een vereiste, want in veel gebieden gaan hotels vaak even een paar weken dicht om voor te bereiden op de zomer en/of om zelf te genieten van een welverdiende vakantie :-)

Zoals MrSki al zei: helaas is in de meeste gebieden papsneeuw (op in ieder geval de dalafdaling) meestal niet te voorkomen, tenzij je veel mazzel hebt…

If you snooze, you loose!

ValTho, Saas Fee, Zermatt. Allemaal hoog genoeg, maar garantie op geen papsneeuw in april ga je nergens krijgen!

Ik zou ergens eind maart pas reserveren. Dat er misschien nu weinig ligt zegt nog niet veel. Garantie op geen papsneeuw ga je niet krijgen. Ben vaak eind maart en begin april in Saas Fee geweest. Ligt hoog, er ligt nu al veel sneeuw maar ook toen … De lager gelegen pistes werden toch ook papperig. Ook ervaring in Val T. omstreeks die periode en ook daar op de lagere pistes papperig. Kortom … je gaat zeker een geschikt gebied vinden denk ik maar ’ geen papsneeuw’ laat zich niet garanderen vrees ik. Andere optie is mogelijk ook een plaats als Obergurgl, hoog en hotels zat.

MrSKi op 7 jan 2015 08:40

Helemaal eens. Aangezien 11/04 nog heel ver weg is en behoorlijk buiten het seizoen is, zou ik gewoon lekker afwachten met boeken tot een week (of misschien 2 weken) voor vertrek. Dan kun je rustig uitzoeken welke gebieden op dat moment nog open zijn. want met weinig sneeuw zijn sommige gebieden helaas genoodzaakt om eerder te sluiten dan gepland.

Daarnaast zul je in die periode helemaal geen moeite hebben om een leuk hotel te vinden, mits het gebied nog open is! Dat laatste is vaak wel een vereiste, want in veel gebieden gaan hotels vaak even een paar weken dicht om voor te bereiden op de zomer en/of om zelf te genieten van een welverdiende vakantie :-)

Zoals MrSki al zei: helaas is in de meeste gebieden papsneeuw (op in ieder geval de dalafdaling) meestal niet te voorkomen, tenzij je veel mazzel hebt…

Jeff op 7 jan 2015 09:49

11/04 is niet buiten seizoen hoor. Het is de 2de week van de paasvakantie. Is er dan ook nog voldoende keus om te boeken met 2 kids?

@Ilsef ik denk van wel. Meeste mensen hun gedachten staat niet meer op skiën zo laat (helaas).

Go with the snow!

Nog om aan dit rijtje toe te voegen: Hochgurgl-Obergurgl, Livigno, Obertauern.

❄️

Simpelweg gewoon een gebied zoeken waar je kan skien tussen de 2200 en 3600 m :)

Not all who wander are lost

Plaats een reactie