Wintersportmaatjes 7-14 maart

Hallo!
Mijn naam is Afke, ik ben 25 jaar oud en woon & werk in Groningen. Vorig jaar heb ik de wintersport overgeslagen omdat ik toen op reis was, maar nu sta ik te popelen om weer een board onder te binden! Helaas zijn m’n vrienden afgehaakt, maar gezien ik al vrij gevraagd heb lijkt het me tof om gewoon met een random groepje te gaan. Tennismaatje Maarten (30) gaat ook z’n best doen om mee te gaan.

Ik sta graag de hele dag op de piste maar houd daarnaast ook van relaxen, spelletjes en een biertje. Het liefst ga ik voor een budget vakantie naar Frankrijk met eigen vervoer. Wie o wie zou mij/ons willen vergezellen?!

Ciao!

Hallo Afke,

als jij/jullie nog van datum kunnen veranderen (1 weekje eerder), is dit misschien ook nog wat:

https://www.wintersport.nl/forum/topic/178912

Gr Jarno

Hoi afke, ik heb misschien wel interesse in deze week. Voor de week van 7 maart is dit volgens mij de enige oproep?

@ Jarno, helaas kan ik alleen vanaf 7 maart, maar bedankt voor het meedenken!

@ Rmbg; volgens mij ook! Ik had ook al rondgekeken maar niks gevonden, dus zelf oproepje geplaatst. Zullen we via pm even verder contacten?

Stuur je vanavond pm.

@afke, zie PM, heb je eventueel ook interesse in de week van 31/1-7/2? Zoek nog mensen die willen aanhaken. Die week ga ik sowieso al.

Hoi Afke, sta je ook open voor Oostenrijk, ik vind Oostenrijk vaak gezelliger en tol in overweging nemend niet duurder dan Frankrijk.

En dichterbij

Jahoor, ik sta ook open voor Oostenrijk. Zeker een voordeel dat het dichterbij is. Heb er alleen weinig ervaring mee qua gebieden enzo. Zou jij ook mee willen Roderik?

Oostenrijk biedt genoeg opties. Even de sneeuwvoorspellingen afwachten. Zelf ben ik nog nooit in Zillertal of oosten (schladming ed) geweest. Wel in tirol en salzburgerland. Ook dolemieten kunnen optie zijn.

Ja, ik ben ook benieuwd hoe het met de sneeuw gaat. Nooit problemen mee gehad in het Zillertal overigens (op de gletsjer skiën kan altijd, maar ik hou ook wel van een dalafdaling en wat afwisseling.

Ik heb een facebook groep om in maart iets te plannen in Oostenrijk: https://www.facebook.com/groups/dewintersport/

@roderik heb geen Facebook, maar wel geïnteresseerd in de week van 7 maart. Dus handig om info wel via forum te delen.

Hoi Afke,

Wij zouden met z’n 4-en vertrekken 7 maart naar Oostenrijk (in de buurt van Zell am See. 15 maart weer terug). Nou is de collega van de vrouw die meegaat geblesseerd geraakt en kan niet meer mee. Kortom; Er is een plekje vrijgekomen. Het hotel is half-pension en niet duur (iets van rond de 230 ofzo. Weet het niet zo 123 uit m’n hoofd). We wonen wel onderin Nederland, maar dat is in principe op de route ;-) Als je interesse hebt (of iemand anders) laat het dan maar weten via een PM-etje.

Hallo Afke,

Ook ik heb 7-14 maart gereserveerd om op wintersport te gaan. Hoogstwaarschijnlijk gaat m’n vaste wintersportmaatje ook mee, maar da’s nog niet 100% zeker, omdat ie momenteel met z’n eigen fysiotherapiepraktijk bezig is. Ik ben dus ook nog op zoek naar reisgenoten. We zijn wel ietsjes ouder (ik ben 40 en boarder, m’n maatje 50 en skiër), maar als dat voor jou/jullie geen probleem is, dan is dat het voor ons zeker niet :) En we komen uit 's-Hertogenbosch, dus dat ligt mooi op de route vanuit Groningen richting Frankrijk ;)

Normaal gesproken zijn we echte kilometer vreters, hoewel we nou niet per se die allereerste lift hoeven te hebben (het blijft ten slotte vakantie). Budgetvakantie klinkt uitstekend, maar in die aftandse ‘studentenhokken’ in Frankrijk krijg je ons niet meer in. Nou is er in de periode van 7-14 maart vast een leuk appartementje met wat ruimte te vinden voor een schappelijke prijs, dus daar zal het niet aan liggen.

Anyway, laat maar even weten of je het wat vind.

Groeten,

Ronald

Goed initiatief jullie Facebook groep Roderik, ik ben zo vrij geweest om op https://www.facebook.com/groups/dewintersport/ ook een verzoek tot toevoegen in te dienen…!

Hey @roderik. Heb nog steeds geen Facebook, dus de vraag via dit forum: hoe staat t ermee? Is er al wat animo en heb je al iets concreets?

Ah, ik zag inderdaad drie nieuwe mensen in de facebook groep. Het zal de week van 7 of 14 maart worden. Ik ben er nog niet helemaal uit welk gebied en welke accommodatie het wordt. Ik probeer met een paar voorstellen te komen, 1 is in ieder geval de locatie van afgelopen jaar, niet direct aan de piste maar wel goedkoop en in het Zillertal waar je alle kanten op kan. Ook overweeg ik bv Saalbach en probeerde ik iets te vinden dat wel dicht bij of aan de piste ligt (zonder dat je daar heel veel extra voor hoeft te betalen, meestal betaal je dan wel aanzienlijk meer).
Voorstellen voor locaties in Oostenrijk o.b.v. eigen vervoer en incl skipas voor max 500 euro p.p. zijn welkom. Bij voorkeur bij een skigebied van enige omvang. Ik denk dat ik in de loop van februari iets ga boeken en verwacht met ongeveer 4 a 8 personen te zijn dan.
Ik heb in ieder geval een skibox gekocht, daar kunnen we dan nog een extra reiziger in vervoeren :).

Hallo, ik ben Anne-Marieke, 28 jaar en het lijkt mij misschien ook leuk om mee te gaan. Ik heb zelf geen vrienden die ook van skiën houden.

Zelf ben ik zelf een ervaren skiër en hou ervan om de hele dag lekker over de pistes te knallen.

De datum is voor mij geen probleem, Oostenrijk vind ik ook gemoedelijker dan Frankrijk.

Ik kom alleen wel uit Rotterdam, maar ik heb een autootje met winterbanden. Ik zal ook eens op fb kijken.

Hoi Anne-Marieke, ik ben net van Rotterdam naar Delft verhuisd maar dat ligt nog meer dan dichtbij genoeg om gezamenlijk te carpoolen.

Ik zal even rondkijken of ik nog één of twee dame(s) / heren kan vinden om een auto mee te vullen. Ik (man, 31 jaar) verkies eveneens Oostenrijk boven Frankrijk en probeer tijdens een week skiën van 's ochtends vroeg tot zonsondergang zo lang mogelijk over de piste te knallen.

Was jullie club al vol?

Hoi Afke en andere skiliefhebbers!

Ik heb mezelf ook op Facebook aangemeld en voorgesteld bij de groep “de wintersport” van Roderik… Ben een ervaren skiër en apres-skiër uit het zuiden van het land (omg. Breda-Roosendaal) Ben al jaren met kennissen, vrienden en familie op skivakantie geweest tot dit jaar… We konden geen datum matchen…

Het lijkt me leuk om me aan te sluiten bij jullie? 7-14 mrt en 14-21 mrt komt goed uit… Stel niet zoveel eisen m.b.t. het verblijf. Alleen is het wel prettig om in de buurt te zitten van de plaats i.v.m. apres-ski en eventueel boodschappen, uit eten etc. etc… Mocht het verblijf wat duurder uitvallen; dan is dat voor mij geen bezwaar.

Qua skigebied vindt ik het leuk als het een gebied is met veel mogelijkheden, voldoende pistes en enigszins sneeuwzeker is…! Apres-ski ben ik ook zeker voor te vinden maar is geen moeten…
Verder hoef ik niet als eerste op de piste te staan, maar maak graag de nodige afdalingen…

Hoor graag via dit forum, of via Facebook!!

gr
Simon

Hoi allemaal.
Vooral Roderik : ik heb met net gemeld bij je fb pagina
en ook Annemarieke en Arthur.
Ik ben eigenlijk ook al een tijdje opzoek naar gezellige mensen om mee te skiën.
Ski al een aantal jaren, ook al als kind. Wel altijd in Frankrijk (la plagne). Heb geen idee van de ski gebieden in Oostenrijk, maar overal waar sneeuw ligt en skiers/boarders zijn zal ik mij prima vermaken. Beetje low-budget is wel fijn.
Hoef niet perse als eerste op de piste - beetje relaxt is ook lekker, het gawt toch ook om vakantie- maar zeker ook niet pas na de koffie.
Toevallig kom ik ook uit Delft (tegenwoordig Delfgauw). Sowieso heeft mijn eigen autootje winterbanden maar is een panda. Kan wrsl wel een wat grotere auto ‘regelen’ (heb ook een dakkoffer :-))
zijn er al wat concretere plannen inmiddels???

Dag sneeuwliefhebbers, ik ben ook wel benieuwd of hier iets concreets uit gaat komen, en of het dan aankomst 7 of 14 wordt en of het groep is waar bij aan gesloten kan worden en wat locatie wordt en en en. Ik ga volgende week met andere groep liefhebbers, waar vast ook wel mensen tussen zitten die in maart/april nog een keer willen, maar informeren kan altijd denk ik maar :) . Insteek van een wintersport zoals ik hierboven lees is ook mijn ding. Noorden van het land btw en in bezit van wintersport waardige (eigen) auto. Ik blijf dit lijntje in ieder geval volgen

Hoi, ik ga toch afhaken want ik ga met iemand anders skiën. Als jullie gaan, veel plezier!

Hoi, voor mij wordt het toch solden van 7 tm 14 maart… Ga met 3 andere heren mee. mocht iemand nog aansluiting zoeken in die week dan laat het ff weten! Email info@vansantwijk.nl

Hallo iedereen!
Na een poosje radiostilte van mij kant heb ik besloten om toch de wintersport te skippen dit jaar. Hoewel ik het erg jammer vind bespaar ik een hoop geld dat ik nu in een verhuizing zal steken. Ik hoop dat jullie een mooie groep kunnen vormen en een gezellige week tegemoet gaan!
Groetjes Afke

Hallo wintersporters, ben ook op zoek naar gezellige mensen om mee te skiën in Oostenrijk.
Mijn voorkeur is de week van 14 maart maar ben flexibel. ik ben een gevorderde skiër maak graag wat kilometers op de piste en een biertje na afloop schuw ik niet. Ik woon in het midden van het land.
Groeten, Anneke

Hoe concreet is deze club nu? En staat de datum van vertrek alvast? Ik houd mij beschikbaar bij belangstelling en voldoende plek / 13,14,15 maart is mijn voorkeur / kan eventueel een week eerder / gr. Roy Pronk

Dag allemaal,

Even een samenvattinkje van wat ik hierboven in dit draadje heb kunnen vinden (van mensen die nog niet zijn afgehaakt):

  • @Roderik heeft Facebook-groep voor een wintersportreis naar Oostenrijk in de week van 7-14, of 14-21 maart.
  • @rmgb heeft interesse in de week van 7-14 maart, maar heeft geen Facebook, en kan dus niet aansluiten bij de Facebook-groep van @Roderik.
  • @Marcel-ski heeft evt. ook interesse (welke datum kan ik niet helemaal uit zijn reactie bepalen).
  • @Anweb heeft interesse in de week van 14-21 maart, maar is flexibel.
  • @RoyP heeft interesse in 13-15 maart (Wil jij alleen een weekend skiën?)
  • @bokkie heeft interesse in de week van 7-14 maart, maar heeft zijn Facebook-account al een tijdje geleden opgezegd, en kan dus ook niet aansluiten bij de Facebook-groep van @Roderik.
    @Roderik: is er al wat concreets voortgekomen uit jouw Facebook-groep, en zo ja, zou je dat willen delen in dit draadje? Alvast bedankt!

@Bokkie en andere sneeuwfanaten
@Peter007 heeft ook interesse in de week 14-21 maart. Eventueel vertrek 15/03. Zelf vind ik 5 skidagen ruim voldoende, maar ik pas me wel aan als de rest een week wil gaan en RoyP heeft de dagen vermeld dat hij wil vertrekken. M.a.w Vertrek op 13, 14 of 15 maart

Groetjes Peter

Peter Hertegonne

Plaats een reactie