Welke skigebieden zijn nog open mei?

Welke gebieden zijn in deze maand nog open en goed te doen?

Val Thorens

Ischgl tot en met zondag 03/05

Hochgurgl-Obergurgl is de 1e week nog open, daarna alleen de gletsjers. Of je moet naar Scandinavië kijken.

❄️

Tignes met gletsjer!

Wil je nu al boeken? Anders zou ik rustig afwachten. Het is natuurlijk heerlijk om dan nog te gaan, maar gezien de matige omstandigheden in veel gebieden nu, is het de vraag of ze het zo lang gerekt krijgen.

Zo ja, dan inderdaad ValTho of Ischgl ofzo. Die staan erom bekend lang open te zijn.

Zou dat niet heel erg van de dan geldende omstandigheden afhangen, denk je? De zomerskigebieden even daargelaten natuurlijk.

in 2014 van 26-04 t/m 3-05 in tignes geweest, pistes heel wisselend, ene dag echt voorjaar(smorgens harde pistes, einde vd dag zachte papsneeuw) maar ook dagen met verse poeder…
Ik zou wachten tot een paar weken voor vertrek en dan kijken waar de condities nog goed zijn!

Mijn ervaring met vakantie in mij in (ski)gebieden is dat er weinig te doen is.
Het is in veel gebieden een “in between” periode (net als okt/nov) waarin veel exploitanten dicht zijn wegens eigen vakanties, verbouwingen en/of “ombouw” zomer/winter.
Ik weet niet hoe dat met de gletschergebieden zit

Rob

Hintertux is de einige Gletscher die het gehele jaar door open is.
Kitzsteinhorn is Mei ook nog open. Kaunertal ook. Pitztal Maar tot 10 Mei, Sölden tot 03 Mei. en Stubaital tot 2 Mei.
Ischgl is ook ‘maar’ tot en met 3 Mei open.

1 Mei is een feestdag.
Had gedacht om dan af te sluiten met een lang weekend.
30/04 tem 03/05.

Solden lijkt mij wel ok omdat de meeste pistes daar boven 2000m liggen.
Alsook Le Trois Valles : de kant Orelle / Val Thorens / Les Menuires gaan allen boven de 1850m.

Is voor mij nieuw zo laat in het seizoen, daarom de vraag.
Weet iemand of de sneeuw op die hoogtes meevalt?
Hou niet van pap sneeuw, dat is meer ploegen dan skiën.

Weet iemand of de sneeuw op die hoogtes meevalt?
Hou niet van pap sneeuw, dat is meer ploegen dan skiën.

Ilsef op 8 jan 2015 15:58

dat ligt aan de weersomstandigheden op dat moment.
Als het in het ‘dal’ nog vriest dan heb je daar ook nog goede sneeuw, maar is het warmer dan krijg je automatisch pap.
afgelopen jaar in 1 week wisselende omstandigheden, gletscher was hele week erg goed, de lager gelegen pistes paar dagen goed, afwisselend door de temperatuur met minder fijne pistes…

Het beste check je de sites van de skigebieden en dan zie je meteen tot wanneer ze liftpassen verkopen. Als ik in mei nog wil skiën is het alleen in Sölden. Goed te doen voor een paar dagen op de beide gletschers.

Skiën. What else.

Ik heb ooit op 02 juni 1 meter tiefschnee gehad op de Rettenbach gletscher. En verder niemand op de latten.

Skiën. What else.

Val thorens heeft de dutch week vanaf 02-05 tm 09-05!
Dus zou ik zeggen dat de week daarvoor ook nog wel een feestje gevierd kan worden.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Plaats een reactie