Native advertising

Moet dat nou echt jongens?:

https://www.wintersport.nl/specials/een-tweede-keer-op-winte…

(Waarschijnlijk wel als je twee keer wilt gaan)

Er staat toch duidelijk dat het een advertorial is?

Liever reclame op die manier dan permanent lelijke banners en pop-ups te zien.

Er moet toch geld verdiend worden. En inderdaad: liver dit dan schreeuwerige pop-ups etc.

@rgosens2 Wij zijn altijd heel duidelijk wanneer iets een advertentie is, en wanneer het redactionele content is. Om deze site draaiende en (vanzelfsprekend) gratis te houden hebben we reclames nodig. Dit proberen we wel altijd op een manier te doen die onszelf ook niet zou storen, vandaar dat we er ook duidelijk in willen zijn. En dat je dus ook geen schreeuwerige pop ups hoeft te verwachten.

Click. Click. Peace

Er staat toch duidelijk dat het een advertorial is?

VanRoyal op 9 jan 2015 15:40

Nee, dat staat er nou juist niet bij. Native advertising. Anders had ik niet gepost. We worden al genoeg gehoaxed, dacht ik zo…

Jawel. Dat staat er wel bij, op de homepage rechts in de bovenhoek

null

en op de pagina zelf staat het boven de tekst

null

Maar we zullen het nog eens bespreken of dit duidelijk genoeg is.

Click. Click. Peace

Er staat toch duidelijk dat het een advertorial is?

VanRoyal op 9 jan 2015 15:40

Nee, dat staat er nou juist niet bij. Native advertising. Anders had ik niet gepost. We worden al genoeg gehoaxed, dacht ik zo…

rgosens2 op 9 jan 2015 16:37

Correctie, het staat er wel bij: in de foto met de link, rechtsboven, een minuscule transparante adv. Zet het dan ook even boven het artikel. Geld verdienen OK, maar native advertising is zo laag bij de grond.

Bij mij staat niks boven dat artikel. Screenshot:

null

Dus wie is er hier aan het photoshoppen?

Bij mij staat boven het artikel zelf ook niks (in CHrome). In internet explorer staat het er wel.

En nu ook in Chrome. Bedankt jongens dan is het duidelijk.

Super!

En laat het duidelijk zijn dat wij alleen maar blij zijn als jullie dit soort zaken aankaarten. Dit houdt ons scherp. Dit kan via het forum, maar kan ook altijd via PM of mail naar rogier@wintersporters.nl

Click. Click. Peace

Sjongejonge dat je niets beters te doen hebt om jezelf druk over te maken.

Sorry hoor moest het ff kwijt…

Dit is zo’n beetje het enige forum dat ik ken waar het niet zo schreeuwerig opvalt.

Ik zeg doorgaan zo jongens!!!

Sjongejonge dat je niets beters te doen hebt om jezelf druk over te maken.

Sorry hoor moest het ff kwijt…

Patrick076 op 9 jan 2015 18:14

Als je wat ouder bent zul je het begrijpen.

Ik begrijp het punt van @rgosens2 wel. Op dit moment vind ik het nog niet storend. Dat vind ik op andere sites (zoals bv wintersportweerman) wel. Daar lijkt het erop dat men alleen maar geld wil verdienen. Ik hoop dat het met deze site niet die kant op gaat. Ik kom er namelijk al vele jaren met plezier en ik begrijp dan ook best dat er inkomsten nodig zijn om de kosten te dekken.

Bij de advertorials heb je ook niet de mogelijkheid om te reageren. Persoonlijk vind ik op wintersporters de Adv. Nogal te pruimen. Leesbaar en inderdaad niet schreeuwerig.

Sjongejonge dat je niets beters te doen hebt om jezelf druk over te maken.

Sorry hoor moest het ff kwijt…

Patrick076 op 9 jan 2015 18:14

Als je wat ouder bent zul je het begrijpen.

rgosens2 op 9 jan 2015 18:56

Helemaal mee eens, ga verder met je leven. En maak je over andere gebeurtenissen in de wereld maar druk. En niet over peanuts!!!

@Frank9 Wees niet bang, wij willen een site waar we achter staan en dat is geen site met teveel of schreeuwerige reclames.

Click. Click. Peace

Sjongejonge dat je niets beters te doen hebt om jezelf druk over te maken.

Sorry hoor moest het ff kwijt…

Patrick076 op 9 jan 2015 18:14

Als je wat ouder bent zul je het begrijpen.

rgosens2 op 9 jan 2015 18:56

Helemaal mee eens, ga verder met je leven. En maak je over andere gebeurtenissen in de wereld maar druk. En niet over peanuts!!!

marie-louise op 9 jan 2015 19:14

Native advertising: dat is nou net een van die “andere gebeurtenissen in de wereld”.

We hebben verschillende testen gedaan en de melding advertorial valt alleen weg bij gebruik van een adblock.

Daarbij wil ik iedereen bedanken die geen adblock gebruikt jullie zorgen ervoor dat wij deze site in de lucht kunnen houden.

Click. Click. Peace

Sjongejonge dat je niets beters te doen hebt om jezelf druk over te maken.

Sorry hoor moest het ff kwijt…

Patrick076 op 9 jan 2015 18:14

Als je wat ouder bent zul je het begrijpen.

rgosens2 op 9 jan 2015 18:56

Helemaal mee eens, ga verder met je leven. En maak je over andere gebeurtenissen in de wereld maar druk. En niet over peanuts!!!

marie-louise op 9 jan 2015 19:14

Maak je niet zo druk joh Marie-Louise… Alles komt goed…!!!1

Feedback, of moet ik zeggen kritiek, dat houdt iedereen scherp… Ik ga wat nootjes kraken…

Skiiiiiiiiiii heil!

Hmm ik vind die advertorials nog best leuk om te lezen

Bij mij zie ik trouwens op de voorpagina wel adv. staan, en op de advertorial zelf zie ik het niet staan (chrome)
http://gyazo.com/21e9181cf4b43447fd481e26ee50129e
http://gyazo.com/13449334fd53803e95b9619f32681956

Gang is alles

We hebben verschillende testen gedaan en de melding advertorial valt alleen weg bij gebruik van een adblock.

Daarbij wil ik iedereen bedanken die geen adblock gebruikt jullie zorgen ervoor dat wij deze site in de lucht kunnen houden.

Rogier op 9 jan 2015 20:11

@rogier

Dan zal ik maar eerlijk zijn; ik gebruik een adblock (voornamelijk voor yt filmpjes)… Maar kunnen jullie uit de wintersporters “database” halen hoeveel bezoekers een adblock gebruiken en zo inkomsten mis lopen? Want zoals hier boven al genoemd zijn de ads totaal niet hinderlijk op de site, zal hem voortaan proberen uit te zetten ;)

Het enige wat ik ‘jammer’ vind aan de advertorials is dat ze ook vaak via de social media kanalen gepubliceerd worden (wel met een adv melding erbij) maargoed, voor niets gaat de zon op, en het is minder storend dan complete site-takeover’s, dat is de reden dat ik sites als webwereld en fok bijna niet meer bezoek bijvoorbeeld.

Bij mij zie ik trouwens op de voorpagina wel adv. staan, en op de advertorial zelf zie ik het niet staan (chrome)

Jesper op 10 jan 2015 01:11

Betrapt op een adblock dus ;-)

Sjongejonge dat je niets beters te doen hebt om jezelf druk over te maken.

Sorry hoor moest het ff kwijt…

Patrick076 op 9 jan 2015 18:14

Als je wat ouder bent zul je het begrijpen.

rgosens2 op 9 jan 2015 18:56

Ja haha. Ben wellicht nog ouder dan jij.
Maar het is maar net hoe oud je je voelt hè!!

Plaats een reactie