Thrillers wintersport

Dag mede wintersporters,

Om de lange reis naar de bergtoppen wat te verzachten lees ik vaak een boek. Ik wil nu wat thrillers over wintersport gaan lezen, echter kom ik niet heel veel verder dan de boeken van Suzanne Vermeer en het boek “De dood op wintersport”.

Wie weet er nog meer thrillers over wintersport?

Groet,

Niels

Ik vind momenteel de thriller die we dagelijks voorgeschoteld krijgen wel spannend… :p

Boeken van Linda van Rijn:
Piste Alarm
Winterchalet
Off Piste

Zijn spannende boeken / thrillers. Wel aanraders, lezen makkelijk weg.

Touching the void. Joe Simpson.
Verliefd op sneeuw. Ronald Naar.
Eiger dreams. Jon Krakauer.

Veel sneeuw en bergen dus. En erg spannend.

Skiën. What else.

Het dagelijkse weerbericht ? :)

Over de rand | J. Simpson.
Overleven op de K2 | Wilco van Rooijen

Beide echt bloedstollende verhalen over waargebeurde overlevingstochten tijdens klimexpedities . Vooral het boek van J. Simpson heb ik in een adem uitgelezen. Als je het leest kan je bijna niet geloven dat het echt is gebeurd.

Ik vind de boeken van Ronald Naar wel aardig, maar zijn geen thrillers. Lezen ook niet als een roman. Zijn (blijven) toch expeditieverhalen.

''Powder to the people''

Ik heb de naam al voorbij zien komen maar dan met een andere titel. Jon Krakauer: De ijle lucht in (Into thin air). Echt fantastisch boek. Als je geen moeite hebt met lezen in het Engels dan raad ik je ook zeer zeker “Snow tails and powder trails” aan van Steve Baldwin. Leest echt heerlijk weg. Korte verhalen over het echte wintersportgevoel met prachtige foto’s.

Thanx voor alle input! Ik heb al een paar boeken besteld, ben benieuwd;)

Toch ben ik niet zo’n fan van de echte expeditieverhalen, liever fictie verhalen.

En helaas is engels niet mijn sterkste kant.

The White Spider - Heinrich Harrer is ook wel een aanrader en een erg mooi verhaal.

En anders wat boeken van Robert Ludlum?

Mr. Slow

Zo juist linda van rijn- off piste gekocht, ik was verkocht toen ik saalbach achterop zag staan aangezien ik hier altijd ga skien:p

Haha leuk @Marjanvl ;-)

Plaats een reactie