17 januari vertrek

Hi! Volgende week wil ik een week lastminute gaan skiën, maar vind het zo lastig om in te schatten waar de sneeuw nu goed is? dus wie helpt mij en heeft de supertip voor een goed gebied, met goed prijs/kwaliteit?

Heel veel dank voor jullie hulp!

Ischgl. Wel wat duurder, maar door de quasi garantie op goede skimogelijkheden toch een goede prijs/kwaliteit verhouding, zeker als je een B&B zoekt buiten Ischgl zelf (Mathon of Kappl). Je kan eventueel ook je verblijf in Ried of Pfunds im Oberinntal zoeken en dan het skigebied ingaan vanuit Samnaun. Voordeel daar is dat je eventueel ook in Serfaus-Fiss-Ladis kan gaan skiën.

Serfaus-Fiss-Ladis is wel een stuk minder sneeuwzeker dan Ischgl moet daarbij worden opgemerkt. Anders zou je eventueel Sölden of Obergurgl-Hochgurgl kunnen proberen, ofwel Val Thorens in Frankrijk. Sölden en OG-HG zijn wel vrij prijzig maar er is in het Ötztal vast wel wat te vinden wat redelijk schappelijk is.

Mr. Slow

En ergens in het oosten van Oostenrijk zijn de condities ook prima volgens mij, bijvoorbeeld Obertauern.

Mr. Slow

Kan je écht last minute wat boeken zou ik de helft van de week nog even afwachten. Misschien dat de Westalpen dan een dump(je) hebben gehad.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Veel dank!!! ik ga vandaag of morgen beslissen! gaat waarschijnlijk Oostenrijk worden!

Er ligt veel sneeuw in Samnaun waar wij naar toe gaan, het is daar geweldig skieën. Je kan via Samnaun naar Ischgl en weer terug. Je hebt daar allerlei leuke hutjes, iedereen vermaakt zich daar wel. Het is zeker een aanrader;)

Als het oostenrijk wordt zou ik denken aan vorarlberg. @Roel schrijft ook in het weerbericht dat vooral de regio Arlberg wel mee gaat profiteren. Ischgl etc waarschijnlijk ook.

Woensdag en vrijdag zijn de westelijke Alpen en wellicht nu ook de Dolomieten aan de beurt.
Ook voor de week vanaf 17 januari geeft meteo france geregeld sneeuw voor de Franse
Alpen. Ik heb ook begrepen dat Oostenrijk veel minder sneeuw krijgt in die periode.
Verheug me op een week Trois Vallees vanaf a.s. zaterdag. Dat gebied was al redelijk tot
goed en zal alleen maar beter worden. In Oostenrijk zijn de omstandigheden nu uiteraard al
veel beter dan afgelopen jaar, al weet ik niet wat de afgelopen veel te warme periode aan
invloed heeft gehad. Voor mij voor de 7e maal Trois Vallees. 600 km waar je zonder echt
te plannen alle kanten uit kunt, vanaf 1400 tot 3400 m.

Hen48

Plaats een reactie