lang weekend skien, maar waar?

van 30 jan tot 2 feb willen we een short ski boeken. Dit doen we al jaren en gingen naar kleinwalsertal. Dit keer willen we we wat anders.
De zugspitse Arena hebben we op het oog, echter hier zitten bijna alle hotels vol. ( crisis?) of je moet de hoofdprijs willen betalen.

Zijn er naast deze twee gebieden nog meer gebieden die goed aan te rijden zijn? Normaliter reden wij om 0400 weg en stonden rond 13:00 op de ski’s in het Kleinwalsertal. Dus zeg maar zo’n 8 a 9 uurtjes rijden max. vanuit regio Heerenveen

St Anton kennen we al dus die optie hebben we nog in het achterhoofd, maar is wel de max kwa afstand. Bij voorkeur een gebied voor gevorderden en toch zo’n 100 km minimaal aan pistes. Hoeft niet eens alles aaneengesloten te zijn.

Heb me al suf lopen zoeken maar ben nog niet tevreden, iemand nog een geheimtipp?

Brand, Damuls, Warth, Laterns, Diedamskopf, Sonnenkopf, Lengries, Sudelfeld, Spitsing, Reutte, Bolsterlang en Hornergruppe, Achenseeregion, Venet, Montafon, Tannheimertall, Winterberg en Willingen.

Damuls-Mellau, Montafon en Ski Arlberg West voldoen denk ik als enigen.

❄️

Ik vind damuls een aanrader! Goed te doen qua afstand en prima skigebied

Zwitserland: Pizol, Flumserberg en Toggenburg.

Bij voorkeur een gebied voor gevorderden en toch zo’n 100 km minimaal aan pistes.

Frank72 op 10 jan 2015 18:22

Zwitserland: Pizol, Flumserberg en Toggenburg.

Frank66 op 10 jan 2015 22:02

Volgens mij hebben die geen 100 km…

Brand, Damuls, Warth, Laterns, Diedamskopf, Sonnenkopf, Lengries, Sudelfeld, Spitsing, Reutte, Bolsterlang en Hornergruppe, Achenseeregion, Venet, Montafon, Tannheimertall, Winterberg en Willingen.

Frank66 op 10 jan 2015 18:39

En veel hiervan ook niet!

❄️

Vergelijkbare afstand met KWT en +100 km piste dan komt Montafon volgens mij het meest in aanmerking.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Als je naar Voralberg gaat kun je natuurlijk naast naar gebieden als Damüls/Montafon/Warth Schröcken-Lech Zürs (Ski Arlberg West) te gaan, verschillende gebieden combineren met de 3taelerpas. Maar dat moet je wel willen.

Dit zijn alle gebieden die je met 3Täler kunt beskiën (als dat een woord is)
Op de afbeelding klikken of op deze link klikken voor betere resolutie
http://gyazo.com/eade0c25f39277e8e137f07e94d25888

null

Bron http://www.3taeler.at/de/map

Gang is alles

En veel hiervan ook niet!

David23 op 10 jan 2015 22:15

Frank72 zoekt een geheimtip met meer dan 100km piste op snel rijdbare afstand, hoeft niet aaneengesloten en heeft zich al suf lopen zoeken. Tsja. Ik doe een poging.

Ik waardeer het ten zeerste dat er tips geplaatst worden!. Gebieden zoals winterberg vallen inderdaad af. Montafon en Damuls zijn goeden tips, daar ga ik mij in verdiepen. En ook Zwitserland zou een optie zijn, eigenlijk nooit bij stil gestaan. Ook Warth zou een optie zijn nu ze met Lech zijn aangesloten, is Warth goed aan te rijden, zegmaar vanaf de snelweg tot het Dorp?

Engelberg, Zwitserland. Klein stukje (20km) van de snelweg vandaan.

Moet je de laatste 18km piste er wel bij denken maar 't is zeer snel aan te rijden.

Ik ga woe 28/01 tot 01/02 op shortski naar damuls, had ook ongeveer dezelfde wensen. Getwijfeld tussen montafon en damuls/mellau, is uiteindelijk het laatste geworden omdat ik daar een beter onderkomen heb gevonden.

Is niet zo makkelijk om voor een korte periode nu nog wat te vinden aan een schappelijke prijs, dus wanneer je iets goed vindt zou ik meteen boeken, heb zelf zo een paar goede gemist omdat ik te lang heb getwijfeld en gewacht.

zelf zowel in Montafon en KWT geweest voor korte trips; Montafon zou ik zeker aanraden; met het vrijwel sneeuwzekere Gargellen en de mooie afdalingen in het Silvretta-Hochjoch-gebied vind ik zelfs aantrekkelijker als KWT.

Iedereen bedankt, het is Damuls geworden, Hotel accommodatie op piste! En ook nog voor een prima prijs.
Nog drie weekjes geduld.

Het was trouwens erg moeilijk nog iets te vinden, ik heb meerdere skigebieden geprobeerd maar bijna alles zit vol.
Zeker een populair weekend.

Plaats een reactie