Bril + ski bril = mist ;-)

ik ben een beetje aan het rond kijken voor anti condens doekjes maar ik word er met Google geen wijs uit.
Ik ben op zoek naar condens doekjes om er voor te zorgen dat mijn bril minder snel beslaat. Contact lenzen is geen optie door de gevoeligheid van mijn ogen. wie kan mij helpen ?

Is er niet een mogelijkheid om een skibril met geslepen lenzen/glazen te kopen? Dacht dat die wel ergens te koop zijn?

Zelf gebruik ik al jaren een Adidas Yodai Goggle met een optical insert.
http://www.eyeshop.com/en/adidas-eyewear-accessories/19004-a…
Dat werkt prima. Als je na een flinke inspanning beneden bij de lift staat te wachten wil deze wel wat beslaan natuurlijk, maar zodra je in de lift zit dan is dat al weer snel verdwenen. Die inzet bril met wat afwasmiddel wassen helpt ook wel. Iedere ochtend voor je de piste op gaat even doen.

Heel simpel een beetje afwasmiddel puur er op doen.Of zoals wij duikers altijd doen een beetje spuug.
Klinkt misschien gek maar het werkt al jaren.

Ik heb zelf geen bril, maar heb wel al gelezen dat een vizierhelm dan een uitkomst kan zijn. Ik ga zelf mijn nieuwe vizierhelm uittesten op mijn wintersport komende week. Ik heb bij het testen al ervaren dat je een veel ruimer blikveld hebt.

Google eens op de Adidas ID2 Pro. Geen goedkope bril en als je stilstaat beslaat ie natuurlijk nog wel, maar zo gauw je gaat skiën is alles zo weg.

Ik heb vizierhelmen gepast, maar het vizier past vaak niet over een bril, de bril raakt dan het vizier (of omgekeerd natuurlijk).

Vorig jaar heb ik naar aanleiding van een tip op dit forum sea drops (ontwikkeld voor duikbrillen) gebruikt - en dan uiteraard aangebracht op de gewone bril en niet op de skibril, het is immers de gewone bril die beslaat. Het beslaan was bij even stilstaan nog niet helemaal weg, maar wel een stuk minder. En zodra ik weer onderweg ging verdween de condens meteen weer.
Bij aanschaf bleek overigens dat zelfs op het flesje staat dat het ook gebruikt kan worden voor ski goggles. De moderne goggles zijn echter al beschermd tegen beslaan en die hoeven dus niet behandeld te worden, het is juist de gewone bril die beslaat en dus behandeld moet worden.
Voorheen heb ik ook afwasmiddel gebruikt (vroeger in de voetbalkleedkamer geleerd voor mijn sportbril tijdens koud weer), de sea drops zijn echter prettiger in gebruik.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Nooit van gehoord, maar dat zal ik misschien eens proberen, die Sea Drops. In combinatie met een ID2 Pro moet het dan een heel eind goed komen, lijkt me.

Heel simpel een beetje afwasmiddel puur er op doen.Of zoals wij duikers altijd doen een beetje spuug.
Klinkt misschien gek maar het werkt al jaren.

Hooykaas op 14 jan 2015 17:36

Zo simpel kan het zijn! :)

Naast wasmiddel zijn er ook (véél duurdere) speciale middeltjes om op je glazen te smeren om uiteindelijk het zelfde te doen. Het enige voordeel is dat het wat minder snel een ‘vettig’ laagje achterlaat op je brilglas.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Gebruik op de insert van mijn id2pro hetzelfde busje als om scherm van mijn gsm/tablet/laptop schoon te maken. super klein om mee te nemen en werkt perfect. glazen van de goggle zelf kom ik niet aan. Op t flesje staat iets van “atomizer cleaning solution” maar dergelijk spul wordt door tientallen fabrikanten geleverd. handig klein ding (20 ml) met een sprayknop en kost vrijwel niets :)

Edwin van Riel

Je eigen bril even schoon maken met een beetje spiritus werkt ook goed tegen vet en beslaan!

Ik gebruik zelf als brildrager sinds 2 jaar een vizier helm. Wil niet meer terug. Je zier er wellicht uit als een astronaut, maar het zicht is enorm veel beter dan een standaard skibril die geschikt is voor brillen.

Wel van te voeren passen bij een winkel (en daar kopen als je gevonden hebt wat je zocht) en niet op de gok on-line kopen omdat het vizier makkelijk over je bril moet passen en de helm lekker moet zitten.

Uiteindelijk heb ik een Sinner vizier helm gekocht, er waren andere mooiere maar de Sinner was voor mij het beste wat betreft prijs en pasvorm (hoofd en over de bril).

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik had ook een vizier helm (HMR 350 euro…) en was er erg blij tot de eerste heftige sneeuwbui…let op de je een vizier hebt dat aan de bovenkant goed aansluit op je helm! Bij mij sneeuwde het aan de bovenkant gewoon naar binnen en bevroor vervolgens fijn aan de binnenkant van het vizier. Ben eerste de best winkel ingedoken om een normale skibril te kopen…wat een verademing. Er zijn viziers die echt netjes de bovenkant afsluiten, goed op letten dus als je dit overweegt!

@leonie72: dat is inderdaad vervelend als day niet goed zou aansluiten. Zeker bij zo’n dure helm met vizier. Overigens heb ik met zware sneeuw val ook wat last van sneeuw aan de binnenkant (verzamelt zich aan onderkant) van het vizier maar dat komt niet door een niet goed aansluitende vizier maar sneeuw dat door de wind via ventilatie openingen zich naar binnen perst :-)

Af en toe sneeuw verwijderen en schoon poetsten bij dat soort omstandigheden dus. Dit nadeel weegt voor mij niet op tegen het voordeel van een weidse zicht zodat ik bel minder met mijn hoofd moet draaien. Er zullen vast ook wel oversized OTG ski goggles zijn, maar ik ben voorlopig tevreden met mijn vizierhelm

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Plaats een reactie