Reisorganisatoren

Hallo,
ik vroeg mij af… er zijn er in ons reisgezelschap die graag eens een skivakantie zouden willen boeken met een tour organisatie (of busgezelschap)!
Nu heb ik al zowat verschillende brochures onder handen gehad en telkens valt het mij op dat het hier wel om relatief goedkopere formules gaat (vervoer, eten, skipas, all in) maar oftewel gaat het hier om heel kleine skigebieden oftewel gaat het om wat relatiever groot skigebied maar zit je er half uur rijden van verwijderd.

Heeft iemand weet van organisaties die all in formules aanschaffen of minstens vervoer naar locatie maar naar dorpen die gelegen zijn aan pistes?

Hartelijk dank,

De bekendere reisorganisaties bieden de mogelijkheid toch gewoon om te kiezen voor eigen vervoer, busreis of vliegreis? Of snap ik je vraag niet?

@userd, ik denk dat je mijn vraag niet snapt :-)
Als we kijken naar de bekendere reisorganisaties zie je veelal dat zij all in formules toekennen. Geen probleem mee, alleen zijn de locaties die ze voorstellen (meestal waarschijnlijk om de prijs te drukken), oftewel een klein skigebied (met zelf hotel er niet aan gelegen) oftewel gaat het om wat grotere skigebieden maar liggen de hotelletjes er +/- half uur rijden van.

Ik vroeg mij af of er niet/geen reisorganisaties bestaan waar de locaties minstens gelegen zijn aan de pistes… Dat is mijn vraag!

Ik snap de vraag ook niet geloof ik…

Die reisorganisaties kopen groot in waardoor ze goedkoop kunnen aanbieden. Sunweb, Bizztravel, wintertrexx etc. zijn goede voorbeelden. Ik boek bijna altijd zoiets maar dan op eigen vervoer en heb tot nu toe altijd onder de 300 euro betaald incl. skipas en verblijf, ze hebben gewoon accommodaties aan de piste maar soms ook buiten het dorp. Soms vind je nog goedkopere deals en dan heb je weleens een klein gebied maar ze hebben echt voor ieder wat wils is mijn ervaring.

🏂

@userd, bekendere oa hier bij ons in Belgie: Lauwers, GSF, etc…
maar ga maar na, je zal zelden een hotelletje vinden in een dorp gelegen aan de piste maar minstens nog +/- half uur rijden met tourbus…

Als je de echte all-in formule zoekt, dus incl. eten is het ook niet zo gek denk ik. De kosten voor een all-in formule zijn hoger dus dat zou echt onbetaalbaar zijn als ze aan de piste of midden in een dorpskern zitten. In de zonnige vakantie oorden zijn de all-in resorts ook meestal buiten de dorpen en steden gevestigd. Dit zal vooral te maken hebben met de huisvestingskosten die in een dorp of stad hoger zijn dan erbuiten.

Dit is in de wintersport natuurlijk niet anders. Als je bijvoorbeeld een hotel in Hinterglemm aan de piste hebt of in hetzelfde gebied in Viehofen waarvandaan je eerst een stuk moet rijden met de auto of skibus tot de eerste lift.

🏂

@userd, bekendere oa hier bij ons in Belgie: Lauwers, GSF, etc…
maar ga maar na, je zal zelden een hotelletje vinden in een dorp gelegen aan de piste maar minstens nog +/- half uur rijden met tourbus…

Gerrit op 15 jan 2015 11:58

Kijk eens bij Sunweb, Bizztravel e.d. Daar moet je toch echt je best doen om in een klein skigebied en ver van de pistes terecht te komen.

Kijk eens bij snowmania, skifriends, Josk, ziekenfonds (hoewel, daar ben je te laat voor vrees ik), club med,… Skifriends met krokus naar een goed hotel in centrum Sankt Anton of Sölden was vorig jaar ongeveer 1500 euro, per persoon.

Via Sunweb, skikot of Husk (allemaal zelfde moederbedrijf) is een pak goedkoper, maar tevens een compleet andere reis.

@Gerrit, probeer vasasport of villa-vibes eens. Leuke reizen met nog iets extra’s. Zelf twee keer mee geweest en is mij prima bevallen. All-inclusief en prima grote skigebieden.

Een vraag voor de ervaringsdeskundigen: all inclusive op wintersport is toch eigenlijk helemaal niet fijn?

Dan moet je dus als je bijvoorbeeld wilt lunchen of wat wilt drinken (waar je dus voor betaald hebt in de reissom) altijd terug naar je hotel… Dat is toch in veel gebieden niet leuk als je juist het hele gebied wilt zien en langere tochten wil maken?

Of zie ik dit verkeerd?

🏂

Gerrit , daar ben ik ook naar op zoek . Ik ga alleen skieën dus is een busreis dan wel gemakkelijker . Inderdaad vanuit België vind je weinig . Ik ben nu al een paar keer mee geweest met outsidetravel ,hotel aan de piste maar klein gebiedje . Dan heb ik ook bij VOS Travel gekeken , iets grotere gebieden , maar dan inderdaad elke ochtend op de bus naar het skigebied .

Hotel letendard les sybelles…hotel lion dor chatel en hotel le bec rouge in tignes…allemaal all inclusive…te boeken via sunweb maar zijn skiworld hotels.kosten niks en liggen dicht bij de pistes/op de piste.als je via skiworld zelf boekt betaal je de hoofdprijs.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Martin9 Als je echt all-inn zou gaan dan wordt de mogelijkheid aangeboden om je lunch in te pakken. Mag je je eigen bammetje en pakje drinken meenemen van het hotel. Dat trekt mij niet zo moet ik zeggen :) … all-inn in de avond daarentegen trekt mij daarentegen zeker wel aan :)

''Powder to the people''

Opzicht niets mis met af en toe een bammetje mee de berg op maar die ga ik niet meenemen uit mijn all inclusive hotel meenemen met mijn pakje wiki erbij.

En tsja, all in avonden zou wel mooi zijn maar ik denk dat ik dan beter alleen een middag skipas kan nemen ;-)

Nee All-inclusive trekt mij zomers al niet zo en op wintersport kan ik mij er helemaal niet in vinden…

🏂

Plaats een reactie