Aangepaste ski sticks

hey mede forum genoten,

Net zoals de meeste onder jullie ben ik ook een grote fan van het skiën, zelf heb ik al zo een 25 weken in de bergen doorgebracht maar zit nu al enkele jaren met een probleem, misschien vinden jullie wel een oplossing voor mij… Ik lijd namelijk aan het syndroom van poland waardoor mijn linkerhand zeer matig ontwikkelt is, ik kan dus m.a.w geen stick vasthouden met mijn linkerhand. Het zou een ‘droom’ zijn om met 2 sticks te kunnen skiën… Ik ben op zoek naar een systeem waardoor de stick vast hangt aan mijn linkerhand (systeem van leki heb ik al geprobeerd en werkt niet…) jullie andere idëen?

Alvast bedankt!

Dries

Wellicht kun je je skistok aan je handschoen vastlijmen. Op zo’n manier dat je handschoen de stok al vast heeft, en je dan alleen nog je hand er in hoeft te wurmen.

Alleen is dat bij een val misschien niet zo’n goede situatie omdat je stok dan echt aan je vast zit.

Leki is het enige wat ik zo snel kan bedenken, maar dat werkt niet zeg je.
Vastlijmen is geen goed idee, bij vallen moet de stok uit je hand gaan, anders heb je kans dat je je duim breekt.

Je zou kunnen denken aan een soort brace achtige schaal voor je onderarm waar de skistok in of aan zit.
Als dit dan ook nog een beetje flexibele bevestiging is zou dat mooi zijn, daarmee gebruik je de kracht van je onderarm ipv je hand maar eerlijk gezegd heb ik zo snel niets kunnen vinden wat daarop lijkt.

Ik zou aan iets denken waar je het handvat echt in de handschoen klikt en om een skiduim te voorkomen dat je je duim meer langs je wijsvinger houdt zodat je denk ik niet direct kans hebt op een skiduim (wellicht introduceert dit weer een andere mogelijke blessure overigens?). Wellicht kan het zo simpel zijn om een sterk elastieken band die de lengte heeft van je skistokhandvat aan de binnenkant van je handschoen te naaien welke onderaan precies de stok doorlaat maar niet het handvat.

Ik brainstorm ook zo maar even wat, misschien helpt het je! Succes

In aansluiting op @daryl even mee brainstormen: een soort houder van klittenband in de palm van je hand, waarmee je de stok vastzet. Bij een val trekt klittenband open en laat de stok los. Duim blijft boven op de stok, zodat de stok de duim niet kan wegdraaien (duim vastzetten aan wijsvinger van de handschoen, om te voorkomen dat de stok toch tussen hand en duim kan komen).
Let op dat het klittenband niet langdurig (dagen/weken) vastzit (dan blijft het vastzitten namelijk) dus voor gebruik altijd klittenband lostrekken en vastmaken.

Het lijkt er in ieder geval op dat je zelf iets in elkaar moet knutselen.

Waarom werkt leki niet? Ik heb de bandjes om mijn handschoenen vastgemaakt en daar kan
Ik de stokken aan vast klikken. Ik moet wel zeggen, omdat ik leki pas 2 weken gelden heb aangeschaft,
dat ik de stokken vorige week op wintersport steeds los heb vastgehouden. Leki had of heeft meerdere
systemen. Ik had de mijne ook niet eerder gezien en ook op wintersport bij anderen niet gezien.
Ik weet niet of je dezelfde bedoelt als die ik heb.

Hen48

Ik zou toch eens kijken voor het nieuwe Trigger S systeem van leki, daar krijg je van die bandjes bij die je rond de handpalm van je hanschoen vastmaakt met klittenband. Dat gaat volgens mij, heb ze hier in mijn handen, rond zowat alles.

Plaats een reactie