Weekend met collega's

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo allen,

Ik speel al een tijd met de gedachte om een weekend met collega’s naar Winterberg te gaan. Op vrijdagmiddag erheen, nachtje slapen. Vervolgens 2 dagen op de latten (voor de liefhebbers) en zondagavond weer retour naar NL.

Dan komen er natuurlijk heel wat dingen bij kijken. Ik ben ooit in een heel ver verleden met school in Winterberg geweest maar verder dan wat info van google kom ik niet.

Daarom heb ik de volgende vragen:

  1. Bij welke lift moet ik zijn in Winterberg? Zag dat er diverse zijn maar vanuit welke bestrijk je het grootste gebied?
  2. Welke accommodatie is geschikt voor ca. 12 - 20 personen? Hierbij moet rekening worden gehouden met a) dicht bij de lift, b) vertier voor de niet-skiers, c) goed eten en d) relatief betaalbaar. Zijn er nog grotere accommodaties voor het geval iedereen mee zou willen?
  3. Wat is er nog voor leuks te doen tijdens de avonden?
  4. Wat zijn de uitwijkmogelijkheden voor een groep als er geen sneeuw ligt? Een leuk weekend laten we sowieso niet schieten natuurlijk.

Voorlopig zijn dit vragen genoeg. Ik zie jullie reacties met (vertrouwen en) belangstelling tegemoet.

Marco

Qua verblijf, Appartementen am waltenberg 57, op 5 min loopafstand van het centrum, 1 minuut van de pistes en langs hotel der brabander. Daarnaast zijn de prijzen erg laag en is het appartement geweldig( 2 weken geleden geweest), ik meen dat ze 5/6 4 persoons appartementen hebben. qua liften zit je ook prima, meestal kun je de herlloh sleeplift omhoog pakken en zit je meteen midden in het gebied. Is deze lift gesloten, dan is er nog de mogelijkheid om naar beneden naar de quick jet te skiën, waarna je ook midden in het gebied zit. Savonds is het erg gezellig in de tenne, een echt duits cafe/discotheekje.

2 huisjes bij landal, apres ski beneden aan de berg. Je bent ook zo in het dorp, desnoods een taxi. http://www.landal.nl.

Plaats een reactie