*Beste Oostenrijkse gletscher in Mei

Heb vorige week in Nendaz tijdens laatste afdaling op laatste dag mijn pols gebroken door een glijpartij op een ijsplaat. Dat is op zich al niet echt gezellig, maar vanochtend kreeg ik in het ziekenhuis te horen dat mijn reeds geboekte week skiën in Sölden, samen met mijn dochter van 10, niet door kan gaan omdat het gips er dan nog om zit en de arts geen toestemming geeft. Balen dus. Mijn dochter was verdrietig. Nu heb ik het plan opgevat om tijdens de eerste week van de meivakantie (va 2/5) een paar dagen met haar naar een Oostenrijkse gletscher te gaan. Zijn er mensen die tips hebben voor me? Op welke gletscher kan ik in die periode de meeste km’s verwachten ? Ben aantal jaren geleden op de stubaier geweest en die sprak mij wel aan. Wie helpt me met wat tips?

*bericht bewerkt door moderator op 21 jan 2015 15:25: Verhuisd naar juiste subforum en titel aangepast

Ik stond vorige week nog op de Hintertux en dat is me uitstekend bevallen. Als ik hier (regelmatig) lees dat hier ook in de zomer goed te skiën is zou dat wat mij betreft een aanrader zijn!

Gewoon lekker naar Sölden gaan, 2 gletschers naast elkaar met voldoende variatie.

Skiën. What else.

Sölden Gletschers sluiten 3 mei hun liften. Dan is het einde seizoen!

Kitzsteinhorn in kaprun heeft in mei vaak nog een prima aanbod :)

Chamonix is vaak nog laat open, weet niet of dat dan toch een optie is…

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Hintertux eventueel

A winter without powder isn't a winter!

Bedankt voor jullie reacties tot zover, ga zeker de Tuxer in overweging nemen. Is er iemand in die periode al eens op de pitztaler geweest ? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Als je de Tuxer overweegt, kijk dan naar het weer! Wij waren er dan wel in Juni maar dat maakt geen verschil. Bij ons was het bewolkt, en dan zie je echt niks. Misschien een 15 meter zicht. We zaten in een wolk. Het best kun je denk ik hebben dat er zon schijnt. Dan heb je daar in ieder geval geen last van…

A winter without powder isn't a winter!

2 Jaar geleden lag de pitztaler gletsjer er in de meivakantie nog goed bij. Voldoende mogelijkheden om je een paar dagen te vermaken!

Plaats een reactie