solden met carnaval

Hallo allemaal

Normaal ga ik altijd begin januari naar solden.
Dit jaar zit ik echter gebonden aan de carnavals vakantie.
Aangezien ik nog nooit in deze tijd ben gegaan heb ik geen idee hoe het dan daar is mbt drukte bij liften restaurants enz. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en tips hebben om toch zo optimaal mogelijk te kunnen genieten. We vertrekken al op donderdag nacht zodat we op zaterdag tijdens de wisseldag al lekker kunnen genieten van de dan waarschijnlijk iets minder drukke pistes. Ook zijn alle tips welkom voor activiteiten op of naast de piste.

Met het drama in de omliggende gebieden (Obergurgl-Hochgurgl daargelaten) was het dit jaar extreem druk in de eerste week van de kerstvakantie bij Sölden.

  • Wachttijden aan de Giggijochbahn: om 9 uur al een kwartier, om 10 uur zeker het dubbele.
  • Wachttijden om 10 uur aan de Golden Gate: een kwartier per lift.
  • Op de Gaislachkogl heb ik geen rijen van meer dan 2-3 minuten meegemaakt, wil je de drukte vermijden dan is dit je beste optie.
  • De Silberbrünnl en Giggijoch hebben doorgaans een minuut of 5 wachttijd, de andere liften in dit deel van het gebied enkele minuten. Bij de Rotkogl vrijwel geen.

Ik vermoed dar dit niet veel zal verschillen met de voorjaarsvakantie.

❄️

Carnavalsweek is een extreem drukke week in Sölden. Met wachttijden bij Gigijoch rond 30 minuten. Tip hiervoor is om als eerste naar boven te gaan, Gigijoch gaat om 08.00 uur open of neem de Gaislachkogl. Die is iets minder druk en dan hoef je vervolgens boven niet wederom in drukke rijen te staan alvorens je kan skiën.

Qua eten of lunch. Of doe het voor het middaguur of ruimschoots erna als je de grote drukte wil vermijden

Erg druk ,zorg dat je vroeg begint.Tip koop voor 10 euro extra een dag Obergurgl daar is het altijd rustiger.

Plaats een reactie