Ik zoek een nieuwe goggle (twijfel momenteel tussen 2)

Hoi wintersporters.

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe goggle. Momenteel heb ik een sinner, maar ik heb vorig jaar in Valtho ervaren dat ALLES wit was en ik raakte totaal gedesoriënteerd.

Maar goed, ik zoek dus nu een bril met verwisselbare lenzen zodat ik met slecht weer wat meer contrast heb!

Nu zag ik dat iemand de Anon WM1 had gekocht, en die vond ik zelf wel heel mooi. Ik ben hem op internet tegen gekomen voor een leuk prijsje (150 euro) met twee lenzen, 6% en 80%.

Maar ik had eigenlijk een budget van 100 euro in gedachten. Mijn andere optie is dus de Anon tempest (89 euro), maar daar komt maar 1 lens bij, van 40%.
Dus voor slecht weer zou ik daar alsnog een lens voor bij moeten komen en dan zit je al weer snel boven de 100 euro en dan denk ik ja, dan zou ik toch ook nog voor de WM1 kunnen gaan. Het voordeel van de Anon wm1 is weer dat het zo makkelijk wisselt van lens (lijkt het)
Maar aan de andere kant denk ik, ik ben zo’n rustige snowboarder die niet extreme dingen doet op de piste, is dit dan niet te goed voor me? of maakt dat niet uit…

Dus mijn vraag is, kan ik met die 6 en 80% lenzen van de wm1 vooruit, of moet ik dan ook nog een tussen-in lens kopen van bv 35%? Aangezien het percentage zo ver uit elkaar ligt…

Of is er nog een ander alternatief qua merken voor mij van ongeveer 100 euro die met twee lenzen komt?

Ikzelf had een M1 met 3 lenzen wat ik wel heel fijn vond, tussen de 8% en 80% die ik ook had zat een te groot verschil. Zou er nu iets van 40% als 3e lens bij kopen maar dan zit je snel op 100eu. Bril met 1 lens is niet ideaal, wellicht is een Anon Helix nog een optie met standaard 2 lenzen (25% of 35% (blue solex of silver amber) en 50%) en daar nog een gele lens bij te kopen. Dat heb ik zelf voor dit seizoen klaar en bij blue-tomato in de sale was ik voor 63euro klaar. Het is verder een heel simpel ding, mijn vriendin wilde ook graag een tempest want die was mooi “rond en roze” ;-)

Zelf board ik nu twee jaar met een Helix, Silver Amber, Amber en Yellow zijn de lenzen die ik daarmee gebruik en daar kom ik prima mee uit de voeten. Silver Amber kan met de zonnigste dagen misschien ietwat teveel licht doorlaten, maar zelf vond ik het meevallen. Ik zou ongetwijfeld gaan voor een lens die er tussenin zit, voor die dagen waarin de zon zich af en toe laat zien. Met een 6% goggle ga je minder zien wanneer de zon dan weg is, met een 80% goggle ga je knijpen als je in het zonnetje board. Het is een luxe, maar persoonlijk vind ik zicht extreem belangrijk.

Niet vergeten: hou rekening met de frame height van je goggle, vooral in combo met je helm. De tempest is een van de kleinste goggles, de WM1 is een stuk groter. Pas de goggle i.c.m. je helm, je wilt dat het comfortabel zit.

Succes!

Dankje, ik denk dat ik voor de tempest ga :)
de gele komt met de red solex (25%) en dan moet ik nog een lensje erbij zoeken voor wat bewolkter weer. 55% (amber) of dan 75% kiezen? (yellow)

Ik vind deze ook nog wel vet trouwens,

http://www.blue-tomato.com/nl-NL/product/Electric-EGV+Stardu…

komt volgensmij met twee lenzen als ik het zo lees!

Nou het is toch de tempest lemon drop geworden met bijgeleverde red solex lens.
Als hij binnen is, en bevalt, bestel ik nog de amber lens erbij :)

null

Matcht er tenminste ook nog iets met mijn idioot gekke DVA bindings Franken haha.

Ik zou wel voor een sferische (bolle) lens gaan, dat kijkt veel chiller. Just my 2 cents.
Oeps, keuze al gemaakt zie ik. Sferische lens, top! veel plezier!

Lekker goggletje, ben benieuwd. Als je het geld hebt, bestel amber en yellow, ik merk toch wel veel verschil tussen die twee en heb er geen spijt van dat ik ze hebt gekocht!

Heb de goggle binnen, super blij mee :)
Ik heb nu eerst amber erbij besteld, misschien dat ik voor als ik naar valtho ga nog de yellow erbij koop :)

Plaats een reactie