Voor iedereen die niet weet welke snowboard uitrusting hij/zij moet kopen!

Hallo,

Ik heb laatst de website http://www.snowboard-outfit.nl gemaakt en als je niet weet welke snowboard uitrusting je moet kopen, is het zeer de moeite waard om even een kijkje te nemen.

Ik ben niet erg ervaren met websites maken en grote teksten schrijven dus als iemand nog tips heeft hoor ik ze natuurlijk graag :)

Mvg, Vince

Nice! Handig voor erg veel snowboarders denk ik.

A winter without powder isn't a winter!

Mooie overzichtelijke samenvatting van alles wat er op internet te vinden is. En alles bij elkaar, van snowboard tot google. Mooi gemaakt!
(Tip: Nu nog effe de laatste taalfoutjes eruit halen, dan is ie helemaal perfect)

Dankjewel!, ja er moet inderdaad nog wel even een grote spelling controle overheen en dan is hij af ;)

Laatste tip
De plek waar je rijd heeft dus veel invloed op de keuze van je ski/snowboard bril, als het er vaak bewolkt is kun je het best gaan voor donkere lenzen en als het vaak zonnig is kun je het best gaan voor lichte lenzen.

Volgens mij moet dit andersom zijn???

Übung macht den meister!!!

ohja erg bedankt, zal het gelijk veranderen!

Handig! Ik heb steeds een “te groot” board gehad, maar ook nooit geen problemen mee gehad. Het board dat ik nu heb is 159 en het volgende zou ik in 154 willen nemen.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Oke, tja het ligt er maar net aan wat je het fijnst vind.

Very Nice :)
Als ik de gewicht en daarbij mijn rijstijl in acht neem zou ik een 8 cm kleiner board nodig hebben. De reden waarom die van mij zoveel afwijkt heeft met de specs van het board te maken, daardoor dien je hem +/- 10 cm groter te rijden dan normaal.
Wat ik mis/ wat er bij zou kunnen om het te completeren, bij bindingen kopen is het verschil tussen de soorten bindingen zoals de standaard en flow en sommige tussen vormen.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ohja, dankje voor de tips. Dat met de bindingen was ik inderdaad stom vergeten :$ zal het zsm bijwerken.

wat info

flex heeft ook veel te maken met hoe “ervaren” dat je bent
beginners gebruiken best een flex plank omdat het vergevingsvriendelijker is terwijl iemand dat kei hard wilt carven en direct reactie wilt een stijver plank opteerd

de voorwaartse leuning…elke highback kan je afstellen. als je dat niet kan heb je 1 of ander goedkoop model gepakt.
je vertelt wel niks over het materiaal dat he van gemaakt is
dat speelt heel veel rol in gewicht, stijfheid, …

nogmaals beginners moet een flex binding hebben op een flex plank.
ze zijn aan elkaar gekoppeld
als je een flex binding op een stijve plank zet heeft het weinig nut want ga je u snowboard niet te volste kunnen gebruiken.

fakie of switch (achteruit). Das niet achteruit rijden hé…das bij skien.

Alweer maar eens bedankt voor de tips!, dat met die flex is inderdaad waar. Zal het zometeen gelijk bijwerken.
Het klopt dat (bijna) alle bindingen af te stellen zijn naar voren, dat stond er dan ook bij. Maar sommige bindingen hebben al een wat extremere voorwaartse leuning en die kan je niet afstellen naar achter, vandaar dat dat erbij staat.

Ik zal dit weekend ff tijd vrijmaken om het een en ander bij te werken. :)

@kedrick sommige freestyle bindingen hebben ook geen forward lean mogelijkheid en staan altijd recht (flux bijvoorbeeld) en ik kan je zeggen dat is geen goedkope zooi.

De site is top als richtlijn. De vraag is dan ook of je al die verschillen weer moet gaan noemen. Dan maak je het mensen juist weer moeilijker lijkt me. Het zal altijd per board, binding schoen toch weer net anders zijn.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Inderdaad, het was ook niet de bedoeling om de site al te ingewikkeld te maken.
Zat er nog wel aan te denken om misschien nog een soort blog aan te maken waarop ik wat meer “ingewikkeldere” onderwerpen bespreek. Maar dat weet ik nog niet zeker.

Dank voor de complimenten!

Zo’n site lijkt me voor de doelgroep beginners, omdat de meeste gevorderden niet naar zo’n soort website gaan om te kijken wat ze nodig hebben (lijkt me) dus daar zou je dan ook je informatie op af moeten stellen. Dan is het idd niet handig met dingen aan te komen waar ze toch niet echt mee bezig zijn, want de geeft alleen maar meer verwarring en onzekerheid.
Of je zou de pagina’s in kunnen delen in beginner en gevorderd, zodat die informatie gescheiden blijft, maar dat je toch makkelijk toegang hebt tot beide.

Ja, klopt de site is inderdaad meer voor beginners. Ik denk dat ik het daar eerst ook maar bij laat ;)

Ik zat dr wel aan te denken om misschien nog zo’n site te maken voor skiers

Thx! Dit zal mij zeker helpen
Heb nog nooit eerder een snowboard gekocht, erg handig dus voor mij

Gang is alles

Kijk daar doe ik het voor :)

Handig of niet, ik vind het pure spam.

Speciaal een domeinnaam ervoor geregistreerd en volgepropt met advertenties.

Hoezo volgepropt? Ik heb een paar links van bol.com als voorbeelden van dingen die je zou kunnen kopen. En verder wat advertenties Onderaan de pagina.
Ik heb de site aangemaakt omdat ik dacht dat het handig zou kunnen zijn voor veel beginnende snowboarders.

Ooh daarom zag ik niks op de ‘‘kopen’’ pagina, had adblock aan :P

Misschien kun je bij kopen ook verschillende websites zetten zoals Revert95, Downtown, Blue-Tomato etc. ?

Gang is alles

Ohja, goeie tip :)

Heb nog niet de tijd gehad om dingen aan te passen, waarschijnlijk word hij zondag wat bijgewerkt :)

Plaats een reactie