Adidas ID2 of andere goggle voor brildrager

Ik weet dat er een hoop topics over de ID2 en goggles zijn, maar kwam er toch nog niet helemaal uit wat nu wijsheid is, dus vandaar de volgende vraag.

Ik heb als brildrager vrijwel geen ervaring met het skiën met goggles. Het zit gewoon niet lekker, past niet of het beslaat, dus vind het eigenlijk al heel mijn leven niks.

Ik ski vrijwel altijd met mijn zonnebril, de Adidas Evil Eye, perfect ding. Ooit gekocht voor hardlopen, fietsen en tennis, maar werkt perfect met skiën. Heb de gele en oranje lenzen voor dagen met minder zicht en zelfs dan kan ik meestal wel uit. Echter, bij sneeuwval is het klote en dan ski ik meestal maar met gewone bril maar dan zie ik ook niks.

Nu heb ik inmiddels vijf setjes lenzen versleten van de Evil Eye en is het montuur ook langzaam aan vervangen toe en aangezien ik over vier weken op wintersport ga, slaat de twijfel toe.

Een nieuwe zonnebril kopen met inzetbril of toch een keer voor een goggle gaan (de echte zonnebril glazen van mn zonnebril zijn nog goed, dus die kan nog wel jaartje mee evt).

Maar wat voor goggle moet ik dan nemen? Ik vind het insert systeem van adidas echt super, maar werkt het met goggle ook prima? of toch een goggle over mn bril? Lijkt me niks maar wie weet?

Welke lenzen zijn nodig en waar koop ik de insert en vooral kan ik die overal Op sterkte laten maken?

Afzetten en bril wisselen vind ik geen probleem. Wissel nu in restaurants en bij après-ski toch ook altijd gelijk naar mn gewone bril.

Ik ski vooral op snelheid en dat is gewoon klote als je weinig ziet en met gewone bril als er veel wind of sneeuw in je ogen komt.

Dus graag wat tips of reviews, het mag wel wat kosten, maar kan het geld maar 1x uitgeven, dus nieuwe zonnebril en goggle is nu even geen optie.

*noot telefoonpost, typefouten voorbehouden ;).

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

id2 is super. heb vorig jaar de pro gekocht mer verwisselbare lens, helemaal mooi.

inserts werken ook goed, vallen er nooit spontaan uit. meetsal poets ik de insert in de ochtend even een keer op. dan hele dag een prima bril. Lens van de bril heb ik nog nooit aangeraakt om te poetsen.

als je stil staat wil in sommige situaties de insert wel even beslaan, maar als je 10 meter skiet, is het leed weer geleden.

wil echt nooit meer anders.

Edwin van Riel

Frankw: Op dit moment heb ik een nieuwe witte Adidas ID2 goggle te koop.
Als je interesse hebt, stuur dan even een pm.

Gelukkig hebben we op de redactie 3 testcases. Zowel @Rogier als Martijn skiën met het insert systeem van Adidas in de ID2 (Pro). Ik hou m’n bril daarentegen op omdat ik vaker m’n goggle af moet zetten tijdens filmen. Hoe het insert systeem bevalt zal je dus aan hun moeten vragen, maar bij hun normale zonnebrillen (waar je ook ervaring mee hebt) vind ik het bijzonder fijn werken. Nooit echt het idee dat ik naast de inserts af kijk.

Wat betreft het gebruik van m’n bril met goggle er overheen. Ik heb voor m’n ID2 Pro wel wat goggles gehad, maar vaak had ik het probleem met een beslagen binnenkant. Sinds ik met de ID2 werk heb ik daar totaal geen last meer van. Ja als je een hike gaat maken en staat daarna stil beslaat hij wel minimaal, maar zodra je gaat bewegen is het eigenlijk direct weer weg. Toevallig vorige week af en toe gewisseld tussen de ID2 en een andere goggle en daar had ik direct weer problemen met het beslaan van de goggle.

Voor mij is de ID2 in ieder geval de perfecte goggle. Makkelijk met wisselbare lenzen, perfect met bril eronder en vrijwel nooit meer last van beslagen lenzen aan de binnenkant. En voordat je het afvraagt; dit is oprecht m’n mening en niet toevallig omdat het onze sponsor is…

Thanks Rene en ik weet dat jullie gesponsord zijn, maar ik vertrouw jullie sowieso wel. Toevallig niet nog een werknemer nodig? Ik kan behoorlijk goed skiën en heb een journalistieke opleiding, dus een gesponsorde bril is niet weg.

Anyway thanks voor het advies. Ik denk dat ik het dan toch ga doen en dan vermoedelijk met insert (@Rogier kan me misschien definitief overhalen). Kan 'm uiteraard altijd zonder nog gebruiken dan. Uiteraard kost de insert ook flink wat, maar goed zou zonde zijn als ik 'm nu niet koop en dan op wintersport erachter kom dat ik 'm liever met heb.

Nieuwe zonnebril stellen we dan nog wel jaartje uit. Iemand goede verkoopshops? Kun je de inserts bij elke opticien fixen eigenlijk of hoe en wat?

Sorry voor alle vragen beetje leek.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

@FrankW Ik sta er hetzelfde in als @Rene. Ik ben zeer tevreden met mijn ID-2 met insert. Bijna geen last van beslagen inserts (zorg dat deze goed schoon blijft), de ventilatie in de Aidas goggles is gewoon heel goed. Ik zou geen seconde twijfelen…

Click. Click. Peace

Kun je de inserts bij elke opticien fixen eigenlijk of hoe en wat?

FrankW op 26 jan 2015 12:09

Ik heb de Adidas insert (voor de Evil Eye & Tycane Pro) gewoon afgegeven bij Hans Anders. Paar dagen later had ik hem al terug met de glazen er in en was voor € 18,- klaar. De inserts van de goggle is wel flink wat groter, maar of dat veel zal schelen in prijs?

ik draag zelf geen bril maar kask helmen met vizier schijnen ook goed te werken omdat het vizier (vaak) mooi over de bril heen valt terwijl het vizier wel goed afsluit op de wang/neus zodat er geen wind onderdoor komt. Dan heb je geen druk van het elastiek op je brilmontuur.

Maar @Remmie ik ben een skiër geen motorrijder ;). Inderdaad misschien wel een optie, maar ik vind het eigenlijk geen bek op de piste.
@Rene: Weet je toevallig waar je de insert kan kopen? Ik zit beetje online te zoeken, maar vindt het nog best lastig voor de ID2 Pro. De bril vind ik overal wel, maar de insert niet.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Eerste google result was dit, maar schiet me er niet op af als ze niet precies hebben wat je zoekt :P http://www.sportbrilstore.nl/zoeken?searchfilter=shopid%3A55…

Volgens mij de a798. Je moet zo’n lipje aan de bovenkant hebben, maar zou voor de zekerheid even bellen of ergens in 1 koop bestellen.

Edwin van Riel

Volgens mij de a798. Je moet zo’n lipje aan de bovenkant hebben, maar zou voor de zekerheid even bellen of ergens in 1 koop bestellen.

evr66 op 26 jan 2015 13:48

Ja, dat is het dus, ik weet niet welke past en vind ze online niet in één koop (of ik zoek slecht) of de prijs is niet heel gunstig. De ID2 Pro heeft zelf als nummer A184, maar geen idee hoe dat communiceert met die inserts.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Mijn ID2 Pro heb ik gekocht bij mijn opticien (Trompper in Delft). Ze hadden een goede prijs voor zowel bril als insert.

als ik dit zo bekijk http://www.sportbrilstore.nl/product/267629/adidas-id2-pro-o…
is het de a747. lijkt zo op een plaatje sterk op de 798 (747 wordt niet meer geleverd). Ik zou ze gewoon even bellen. Of gewoon bestellen en als het niet past retourneren. Mag als consument volgens mij zonder problemen en Coolblue is een nette club, zullen ze echt niet moeilijk over doen. Heb helaas de rekening van mijn exemplaar niet meer, maar ben er vrij zeker van, dat het (toen) de 747 was.

Edwin van Riel

als ik dit zo bekijk http://www.sportbrilstore.nl/product/267629/adidas-id2-pro-o…
is het de a747. lijkt zo op een plaatje sterk op de 798 (747 wordt niet meer geleverd). Ik zou ze gewoon even bellen. Of gewoon bestellen en als het niet past retourneren. Mag als consument volgens mij zonder problemen en Coolblue is een nette club, zullen ze echt niet moeilijk over doen. Heb helaas de rekening van mijn exemplaar niet meer, maar ben er vrij zeker van, dat het (toen) de 747 was.

evr66 op 26 jan 2015 19:05

Yes, daar ging ik ook vanuit toen ik dat zag. Ik heb hier nog wel de bril en de a747 gevonden + ik kan 'm daar voor 35€ op sterkte laten slijpen.

http://www.smartbuyglasses.nl/designer-zonnebrillen/Adidas/A…

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik had die shop in de post boven me gemaild en die zeiden dat ze niet wisten welke insert erbij hoorden en dat ze die niet verkochten. Beetje tegenstrijdig met hun aanbod, maar nu durf ik niet echt meer te bestellen.

Terwijl ik juist beetje haast heb, ga over 3 weken en 2 dagen weg, dus wordt wel erg krap nu dan.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik weet niet waar je op skivakantie gaat maar zowel in Tignes als Val Thorens weet ik een opticien die de adidas inserts verkoopt alsook de goggles. Ook hier in België kan je ze verkrijgen bij de betere optiezaken die Adidas verkopen.

Houd er even rekening mee, dat wanneer de inserts er zijn, ook nog even de glazen geslepen moeten worden. Gaat wel een paar dagen overheen. Geen kwestie dus van binnenlopen en met een kant-en-klaar verhaal vertrekken. Kun je niet gewoon Adidas bellen en vragen of die insert die coolblue nu op voorraad heeft, de juiste is?

Edwin van Riel

@Sarah Ik ga naar La Plagne,maar ik vermoed idd dat het wat tijd kost om het op sterkte te slijpen, plus ik denk dat ik dan vooral voor het sterkte gedeelte de hoofdprijs betaald.

Coolblue heeft er nu maar één op voorraad en die past niet.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

welke sterkte heb je ongeveer nodig qua glazen?

Edwin van Riel

Zo rond -3,5 maar ik heb ook nog een cilinder in het ene oog van -1 en andere -0,5. Zou eventueel met skiën wel zonder kunnen, maar meestal is het niet heel veel duurder.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

http://www.vision3k.com/adidas-ski-goggles

Misschien dat zij je nog op tijd kunnen helpen?

Sorry Frank, kan ik weinig voor je betekenen. Dacht als het een beetje bij mij in de buurt zit, neem je mijn insert maar mee voor die paar dagen. Heb je alle tijd om verder te kijken. Maar heb zelf -1.5/-1.0 zonder cilinders en andere afwijkende zaken. Gaat niks toevoegen voor je :)

Edwin van Riel

Ik ga ook voor de Adidas ID 2 PRO maar waarom kan ik nergens Een duidelijke site vinden die de insert verkoopt? Dat is toch vaag?

Ik zie er dus wel eentje op deze site staan maar er staat niet bij dat deze ook op de id2 pro past.
Hoe weten jullie dat zo zeker?
http://www.smartbuyglasses.nl/designer-zonnebrillen/Adidas/A…

Verkopen ze de insert ook bij de wintersportwinkel speciaal zaken?
Dan ga ik daar morgen eerst wek ff kijken.

Mijn tip is om voor de insert (of inert en bril) even bij je opticien te informeren.

Ik weet niet waar je op skivakantie gaat maar zowel in Tignes als Val Thorens weet ik een opticien die de adidas inserts verkoopt alsook de goggles. Ook hier in België kan je ze verkrijgen bij de betere optiezaken die Adidas verkopen.

Sarah op 28 jan 2015 09:43

Ik ga naar Val Thorens. Welke opticien is het?
Klopt het dat in Frankrijk glazen heel snel klaar zijn?

@jopie25 Mijn brillenglazen zijn hier inderdad vaak in 24-48 uur. Maar ik durf dit niet te garanderen natuurlijk ;-)

Click. Click. Peace

Wellicht kun je een deal met de franse opticien maken, receptuur voor de bril even op de mail en spul klaar laten leggen voor je aankomt?

Edwin van Riel

Dat is een goed idee! Hier in Nederland moet ik eerst de goggle en insert nog bestellen. Voordat die binnen zijn heeft de NL opticien volgens mij te weinig tijd.

Nu nog de naam van de opticien? Sara?

Volgend seizoen dan maar eens kijken naar die Nano coating:
http://www.nanocoatingtotaal.nl/2/56/contentitem/nieuws/de-o…

Waarom zou je allemaal gekke fratsen op je inserts willen hebben? Ik heb gewoon standaard glazen in de inserts zitten. Geen ontspiegeling, krasbestendigheid of wat dan ook. Je hebt je goggle of zonnebril er toch nog voor zitten die dat weer allemaal hebben. Beetje geld uit geven voor niets. Vandaar dat ik ook voor 18,- klaar was met de glazen in m’n inserts.

@Rene +1 Ik heb ook gewoon de goedkoopste glaasjes erin gezet…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie