Adidas ID2 of andere goggle voor brildrager

Ik weet dat er een hoop topics over de ID2 en goggles zijn, maar kwam er toch nog niet helemaal uit wat nu wijsheid is, dus vandaar de volgende vraag.

Ik heb als brildrager vrijwel geen ervaring met het skiën met goggles. Het zit gewoon niet lekker, past niet of het beslaat, dus vind het eigenlijk al heel mijn leven niks.

Ik ski vrijwel altijd met mijn zonnebril, de Adidas Evil Eye, perfect ding. Ooit gekocht voor hardlopen, fietsen en tennis, maar werkt perfect met skiën. Heb de gele en oranje lenzen voor dagen met minder zicht en zelfs dan kan ik meestal wel uit. Echter, bij sneeuwval is het klote en dan ski ik meestal maar met gewone bril maar dan zie ik ook niks.

Nu heb ik inmiddels vijf setjes lenzen versleten van de Evil Eye en is het montuur ook langzaam aan vervangen toe en aangezien ik over vier weken op wintersport ga, slaat de twijfel toe.

Een nieuwe zonnebril kopen met inzetbril of toch een keer voor een goggle gaan (de echte zonnebril glazen van mn zonnebril zijn nog goed, dus die kan nog wel jaartje mee evt).

Maar wat voor goggle moet ik dan nemen? Ik vind het insert systeem van adidas echt super, maar werkt het met goggle ook prima? of toch een goggle over mn bril? Lijkt me niks maar wie weet?

Welke lenzen zijn nodig en waar koop ik de insert en vooral kan ik die overal Op sterkte laten maken?

Afzetten en bril wisselen vind ik geen probleem. Wissel nu in restaurants en bij après-ski toch ook altijd gelijk naar mn gewone bril.

Ik ski vooral op snelheid en dat is gewoon klote als je weinig ziet en met gewone bril als er veel wind of sneeuw in je ogen komt.

Dus graag wat tips of reviews, het mag wel wat kosten, maar kan het geld maar 1x uitgeven, dus nieuwe zonnebril en goggle is nu even geen optie.

*noot telefoonpost, typefouten voorbehouden ;).

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

id2 is super. heb vorig jaar de pro gekocht mer verwisselbare lens, helemaal mooi.