Helm

Zijn er nog mensen die geen helm dragen? Ik heb steeds meer het idee dat ik de enige op de hele piste ben zonder helm

Er zijn vast nog wel mensen die geen helm dragen. Moet iedereen natuurlijk ook lekker zelf weten vind ik. Ik heb ook de eerste jaren zonder geboard, maar ben 3 jaar geleden overgestapt en voel me daar veel beter bij. Niet zozeer omdat ik niet kan boarden, maar meer omdat je regelmatig mensen hebt die als een kamikaze-piloot de berg af knallen en daarbij maar weinig rekening houden met anderen. Heb regelmatig gezien dat een helm best prettig is als er iemand in je rug komt skiën/boarden…

Zoekfunctie: “helm”

Ik heb een déjà vu :-)

When life gets too complicated.... SKI

Ik ook @Alex Hier is vorig jaar ook al een topic over gevuld en waarschijnlijk alle jaren daarvoor ook zoals ook @Hessel al aangeeft.

Ja er zijn mensen die geen helm dragen, met diverse motivaties. De meerderheid hier draagt wel een helm met meestal als in mijn ogen vrij logische hoofdreden veiligheid en daarnaast zijn ze lekker warm.

Waarom de vraag of er meer mensen zijn die geen helm dragen? Wil je jouw keuze er geen te dragen voor je zelf rechtvaardigen door de mening van anderen te gebruiken? Of is het slechts interesse? Je geeft het antwoord al volgens mij aangezien je op de piste al het idee hebt alleen te zijn zonder helm.

Ik vind een helm een must en ik denk dat vrijwel iedereen hier mijn mening daarover deelt.

Maar doe vooral wat je eigen gevoel je ingeeft!

🏂

Ik draag nu 4 jaar een helm en vind het juist fijn zitten en lekker warm.
Doe het niet eens perse voor de veiligheid.

Toen ik nog geen helm droeg en ik zette me bril op me hoofd in de lift dan besloeg hij altijd.
Met een helm heb ik dit helemaal niet meer.

En een muts kruipt vaak tijdens draaien van het hoofd omhoog waardoor je oren koud worden.

En een helm is handig om je Gopro op te zetten.

Ook kom je vaak geen funpark binnen zonder helm.

@Hessel, @Alex, een veiligheidstopic herhalen kan nooit kwaad ;-)
@John_3 Als je er even bij stilstaat, een gemiddeld gevorderde skiër haalt gemakkelijk snelheden boven de 50km/u, en een iets te hard geprepareerde piste is zo hard als beton.

Het is dus niet verbazingwekkend dat meer en meer mensen voor veiligheid kiezen.

Maar het blijft inderdaad een eigen keuze, en tot twee jaar geleden ging ik zelf ook nog de berg af zonder.
Tot het toch maar eens moest (verplicht bij een off piste tour met gids).

Ik heb ondertussen nog maar 1 nadeel gevonden, je moet er mee sleuren in de après ski ;-)
Maar dat weegt niet op tegen alle voordelen.

LOL @Alex :P
Ja ik draag dit jaar voor het EERST een helm en ik was ook fel tegen in het begin maar de eerste dag in de poedersneeuw voorover gevallen en met mijn rug dubbelgeklapt waarbij mijn meskant een mooie kras in mijn net nieuwe helm heeft gemaakt…gelukkig zit die niet in mijn hoofd!
En ik moet zeggen als het sneeuwt, waait en koud is, is zon ding heerlijk warm en het zit als je het goed doet super comfortabel!

sorry mijn fout :p het enige topic dat ik ff snel kon vinden, was uit 2012

een keer met gs training onderuit gegaan en 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, als ik geen helm op had gehad was het een ander verhaal geweest. een helm dragen stond daarvoor al niet meer ter discussie maar daarna al helemaal niet meer. Gewoon een comfortabele helm uitzoeken die goed zit en je vergeet dat je hem draagt. @matt83 als je hem aan je onderarm hangt kun je er ook nog mooi je bier in zetten in de apres ski…

@Hessel en @Alex Als jullie vinden dat een topic ‘niet gepast’ is of teveel is, stuur dan even een PM naar een van de admins. Reageer niet op het topic zelf.

Click. Click. Peace

Mijn reactie was een korte en bondige verwijzing naar de zoekfunctie, aangezien er over dit onderwerp al vaker discussies voorbij zijn gekomen, waarbij zo’n beetje alle valide, niet-valide, emotionele, rationele, zinnige en onzinnige standpunten wel aan de orde zijn gekomen.

Een selectie:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/16978
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2877/Helm-of-geen-…
https://www.wintersport.nl/forum/topic/24307
https://www.wintersport.nl/forum/topic/23296

Inhoudelijk over het dragen van een helm: Ik vind dat iedereen zelf de keuze moet maken een helm te dragen of niet. Ik zou het aanraden, maar de keuze is aan iedereen zelf.

En of dit topic gepast is of teveel weet ik niet, ook dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken.

@Hessel en @Alex Als jullie vinden dat een topic ‘niet gepast’ is of teveel is, stuur dan even een PM naar een van de admins. Reageer niet op het topic zelf.

Rogier op 26 jan 2015 11:58

Ik vind niks. Ik zeg alleen dat ik een déjà vu heb! Ik vind het jammer dat je schijnbaar niks (weinig) meer kan roepen zonder dat er iets achter wordt gezocht.

When life gets too complicated.... SKI

Mijn reactie was een korte en bondige verwijzing naar de zoekfunctie, aangezien er over dit onderwerp al vaker discussies voorbij zijn gekomen, waarbij zo’n beetje alle valide, niet-valide, emotionele, rationele, zinnige en onzinnige standpunten wel aan de orde zijn gekomen.

.

Hessel op 26 jan 2015 12:52

geldt dit niet zo’n beetje voor 90% van de onderwerpen? Maakt toch niet zo veel uit, kan iedereen die zin heeft reageren en dan blijft de boel een beetje in leven

@Remmie daar ben ik het wel mee eens

Laten we het er op houden dat sommige topics een traditie worden :)

Ik heb het idee dat GEEN helmdragers een uitstervend ‘ras’ is, ik zie ze steeds minder op de pistes.
Persoonlijk ben ik daar niet rouwig om, vind het een goede ontwikkeling.
De helm vind ik een heel zinvolle en nuttige veiligheidsuitrusting zeker gezien de hoge snelheden die ik (vaak snelheden tussen 60 - 90 km/h) en andere wintersporters op de pistes soms ontwikkelen, daarnaast blijft mijn hoofd lekker warm zodat het dragen van een aparte muts overbodig is geworden. Bovendien heb ik nu een helm met een geïntegreerd vizier zodat mijn zicht en kijkhoek flink is verbeterd t.o.v. een losse goggle.
Kortom een zeer tevreden helmdrager.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ik was nooit voorstander van de helm om de simpele rede dat het je haar plat duwt. Of het is een belachelijk zicht… Maar vorig jaar was ik op skivakantie toen Schumacher tegen de rotsen is geknald. Ik kreeg schrik en ben dezelfde dag een helm gaan kopen. Ik dacht ook “ik ben nog nooit op mijn hoofd gevallen, waarom is dat nu nodig…” Tot ik dit jaar met nieuwjaar een serieuze smak heb gemaakt op ijs. Buiten hoofdpijn en een stijve nek hield ik er niks van over. Maar zonder helm had dat wel anders kunnen zijn. Je hoeft niet eerst op je hoofd te vallen vooraleer je helm koopt, want dan kan het al te laat zijn.

Plaats een reactie