Haar vol knopen

Hallo allemaal.
Ik heb jaarlijks hetzelfde probleem als ik ga skiën. Mijn haar is zo lang dat het altijd na een dag skiën vanonder mijn helm komt vol met knopen. Hebben jullie tips?

*bericht bewerkt door moderator op 26 jan 2015 10:04: Verhuisd naar juiste subforum

Kapper, alles eraf knippen.

Bekend probleem ik heb lang vrij krullend jaar. Ik maak 's ochtends twee vlechtjes voordat ik mijn helm opzet. Eén vlecht kan natuurlijk ook, maar ik vind 2 prettiger zitten. Het scheelt enorm.

Je kunt de knopen natuurlijk ook voor lief nemen en 's avonds je haar wassen met shampoo en conditioner. Ik heb behoorlijk droog haar dus voor mij is dat geen optie.

Let it snow, let snow, let it snow!

Je haar in een vlecht werkt inderdaad! Voorheen maakte ik altijd een staart, maar had dan hetzelfde probleem met de knopen, een vlecht maakt het dan toch een heel stuk beter.

Antikrulcreme gebruiken van andrelon… Doet mijn partner ook altijd en werkt prima, zit in een pompje en kan je na gebruik doseren!

Vlecht +1!

Inderdaad vlechten. Met muts / helm vind ik 2 lage vlechten plezieriger dan 1. Dan schuift je muts steeds naar voren. Gewoon lekker Heidi spelen en savonds geen klit in je haar te bekennen.

Ik heb jarenlang krullend / kroezend haar tot onderaan mn rug gehad en t gevlochten smorgen op skivakantie. Nu er een stuk af laten knippen, maar dat vlechten blijft erin.

Ik zeg: foto’s

Bij mij elk jaar hetzelfde ritueel: de week voor de skivakantie mijn haar bij de kapper 15 cm laten inkorten! Veel gemakkelijker en geen knopen meer.

Sinds dit jaar toch maar een staart (mn haar begint wel heel erg lang te worden nu), scheelde in ieder geval wel wat. Voor de volgende vakantie denk ik ook maar weer wat cm eraf knippen.

Mijn vriendin maakt altijd vlechten voordat ze d’r helm opzet en heb haar eigenliik ook nog nooit horen zeuren over d’r haar op wintersport.

🏂

Ja herkenbaar! Wat voor mij goed hielp was veel conditioner gebruiken : )

Het is niet voor niets dat Heidi’s altijd met twee staartjes afgebeeld worden, dus vlechten maar zou ik zeggen.

Plaats een reactie