La Bresse of Winterberg

Als extra tripje zou ik nog graag een weekendje gaan snowboarden.
Vermits het maar voor een korte periode is zou ik niet te ver willen rijden.
La Bresse en Winterberg zijn ongeveer even ver voor mij.
Welke zouden jullie aanraden? En waarom?
Of eventueel nog een andere bestemming?

Ben beide al geweest. La Bresse heeft meer hoogteverschil en dus langere pistes. Het terrein is daar ook iets uitdagender (in Winterberg redelijk wat platte pistes). Nadeel is de oudere infrastructuur en minder sneeuwkanonnen. Ondanks de oudere liften moesten we toch minder aanschuiven dan in Winterberg, en op de pistes was het echt merkbaar rustiger dan in Winterberg (beide tijdens het weekend gedaan).

Conclusie: als het even ver rijden is en de sneeuw is goed in La Bresse zou ik naar daar rijden. Als je lang op voorhand boekt ben je beter af met Winterberg want daar hebben ze door hun sneeuwkanonnen meer sneeuwzekerheid.

Vogezen hebben wat langere afdalingen dan het Sauerland en er zijn veel minder Nederlanders.
Als je naar de Vogezen gaat zou ik Gerardmer overwegen, vind ikzelf mooier dan la Bresse.
Of allebei een dagje doen

Vogezen hebben wat langere afdalingen dan het Sauerland en er zijn veel minder Nederlanders.
Als je naar de Vogezen gaat zou ik Gerardmer overwegen, vind ikzelf mooier dan la Bresse.
Of allebei een dagje doen

Paul20 op 28 jan 2015 15:51

Inderdaad allebei een dagje en hotel zoeken in Gerardmer. Veel gezelliger dorp en veel meer goede hotels & restaurants dan in La Bresse

thanks.
Hat zal dus Gerardmer en La Bresse worden.

Plaats een reactie