Warming op

Daniel824 februari 2015 · 09:52

Je wekker gaat het is 7:30 uur. Eerst langs de ontbijt tafel en dan de pisten op. Maar wacht, hoe zit het met de warming up van de benen en kuiten. Mijn vraag ja hoe doen jullie je warming up voor dat je de lange latten onder je voeten bind?

Powderaddict4 februari 2015 · 10:12

Herkenbaar!

Ik kies er voor om altijd dynamisch te rekken(daarmee bouw je spierspanning op). 3-5 series van 8-15 keer een soort verende rek beweging te maken. Dit doe ik voor de kuiten en schenen, soms voor de bovenbeentjes.

Dat werkt bij mij super, kan gelijk zonder problemen skieën (af en toe wel de feeling zoeken natuurlijk)

When life gives you lemons, it's probably too hot too ski there
InsaneTim4 februari 2015 · 10:50

Gewoon gaan, de eerste pistes als je boven komt zijn toch vaak blauw/rood dus dan heb je tijd zat om op te warmen voor de grotere uitdagingen.

- Tim
jaapm4 februari 2015 · 10:58

Gewoon gaan, de eerste pistes als je boven komt zijn toch vaak blauw/rood dus dan heb je tijd zat om op te warmen voor de grotere uitdagingen.

InsaneTim op 4 feb 2015 10:50

Dat denk ik ook altijd, maar de tweede piste is dan toch weer die steile rode of zwarte die er 's ochtends nog zo lekker bij ligt en dan de volgende dag als ik wakker word en naar de badkamer strompel vraag ik me af waarom ik geen warming-up heb gedaan. Maar ja, gordijntjes open en even later die ^^^^^^^-piste weer onder de ski`s en dan ben ik die pijn alweer vergeten en dat is een cirkel die zich elke dag herhaalt :D

Dit jaar misschien wel even stretchen `s ochtends…

Don`t eat yellow snow
Hessel4 februari 2015 · 11:04

Gewoon gaan, de eerste pistes als je boven komt zijn toch vaak blauw/rood dus dan heb je tijd zat om op te warmen voor de grotere uitdagingen.

InsaneTim op 4 feb 2015 10:50

Dat kan alleen wel eens verkeerd gaan. Vorige week weer eens mijn slalomlatjes ondergebonden en meteen de eerste afdaling lekker aanzetten en vol gas tramrails rijden. Zicht was niet optimaal (sneeuwval) dus niet ieder hobbeltje goed gezien. Daardoor toch een klapje verkeerd opgevangen met als resultaat een kleine spierblessure in de rug (niet dat dat me die dag van het skiën heeft afgehouden, enkel het naar huis rijden was wat pijnlijker :))
Volgende keer toch maar weer eerst rustig opwarmen.

Marco_ski4 februari 2015 · 11:09

Eigen speakers mee in het appartement en dan even hardstyle/hardcore nummertje beuken s’ochtends :D

Onder genot van muziek even lekker ochtend gymnastieken en dan de piste op en knallen! ;)

Ferdinand4 februari 2015 · 12:38

Ik moet de spieren in mijn rechter enkel altijd ff opwarmen voordat ik m’n skischoenen aantrek… inversietraumaatje van 3 jaar geleden :)
Dan neem ik gelijk de kuit- en bovenbeen spieren ff mee, en zonder dat je 't merkt warmt de rest ook wel op.

't Scheelt wel, voorheen zat ik altijd met een dikke enkel aan het eind van de dag…

fijne site hè, dat wintersport.nl?
Marijnt4 februari 2015 · 15:16

20-25 squats
20-25 jumping jacks
20-25 burpees
That’ll get your blood flowing :D

marcelhermus4 februari 2015 · 15:22

gewoon een eindje van de piste gaan zitten en naar de lift lopen :)

Tiny-M4 februari 2015 · 18:10

@marcelhermus : dat is ook mijn warming up, stukje naar de lift lopen ;)

X4ier4 februari 2015 · 18:18

Pipi doen is voor mij ook een soort opwarming.

frederik_154 februari 2015 · 18:37

Stukje naar de lift stappen en de eerste pistes rustig blauw of lichtrood nemen en deze ook rustig afkomen. Dan pas kan er geknald worden.

FrankW4 februari 2015 · 19:19

Loopje maken naar de bakker, vaak even een trapje stevig doorlopen, allemaal wel genoeg. Als je niet vol gas begint is een warming-up niet echt nodig.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.
Piet.4 februari 2015 · 19:51

Wij kijken na het ontbijt altijd naar Nederland in beweging, nemen dan een jagatee en hebben nooit last van spierblessure oid.

Hoge bomen........lange latten!
Jesper4 februari 2015 · 19:56

Ik neem de skiroute naar het dalstation, dat telt wel als opwarming vind ik

Skileraar bruin Jelmer
RCGrootveld4 februari 2015 · 21:49

In plaats van na de wekker langs de ontbijttafel te lopen eerst even onder de douche en vervolgens aan die ontbijttafel te gaan zitten en rustig te ontbijten. Daarbij rustig 3x naar het buffet lopen ipv alles in een keer op te scheppen. Verder in het hotel de trap nemen ipv de lift en die 900m tussen hotel en gondel te lopen ipv de skibus te nemen. Daarbij doe ik sowieso veel lopend, ook buiten de wintersport en pak dus niet voor elke scheet het blik op wielen (wat tijdens de wintersport dan ook regelmatig in NL achterblijft).
Je raadt het al: De tijd dat ik elke minuut benut om de latten/plank onder te binden is passé.

Rob
Maartenvc5 februari 2015 · 09:23

Beste warmingup: kijk naar u vrouw/vriendin, voel het bloed stromen en doe een ochtendoefening :p ski-verlof is meer dan skiën, er mag ook eens gereden worden op iets anders dan sneeuw.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space
Daniel825 februari 2015 · 19:08

Dank voor de tips. Helaas zit het lopen er niet in. We zitten in Sölden aan de piste. En kunnen wel eerst rustig naar beneden skiien naar Sölden ;-).

Burpies… Auwwwwww ;-)

interjrs5 februari 2015 · 19:29

Die tip van @Maartenvc heeft er voor gezorgd dat we dit jaar met 3en op vakantie gaan…

Verder inderdaad ochtendwandelingetje naar de bakker, met de skischoenen aan die kl#te trappen naar de gondel lopen en gewoon de eerste afdaling lekker inskieen op rustig tempo met wat extra beweging tussendoor.

Peter305 februari 2015 · 22:02

Vooral ook aandacht voor de cooling down! Spullen opbergen en wandelingetje naar après-ski tentje. Daarna sauna en warme douche.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen
Sneeuwbaard6 februari 2015 · 01:27

Als er net een laag verse sneeuw in de nacht is gevallen ben ik al moe van het op en neer springen! :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
martijn-koevermans6 februari 2015 · 05:27

Mijn spieren zijn in de ochtend al aardig opgewarmd met het achter de vodden zitten van mijn vriendin. Die is niet zo snel in de ochtend!!

The mountains shall bring peace to the people
SkiTopper6 februari 2015 · 16:53

Herkenbaar!

Ik kies er voor om altijd dynamisch te rekken(daarmee bouw je spierspanning op). 3-5 series van 8-15 keer een soort verende rek beweging te maken. Dit doe ik voor de kuiten en schenen, soms voor de bovenbeentjes.

Dat werkt bij mij super, kan gelijk zonder problemen skieën (af en toe wel de feeling zoeken natuurlijk)

Powderaddict op 4 feb 2015 10:12

Mij hebben ze altijd gewaarschuwd NOOIT een verende rekbeweging te maken, aangezien het de spieren op het moment zelf losmaakt, maar korter inkrimpen op lange termijn. Niet goed voor de soepelheid dus (zowel sportleraar als fysiotherapeut)

Svennoo6 februari 2015 · 23:38

Hmm… Het rustig wakker worden van de wekker en het daarna met hardstyle of hardcore (zoals @marco_ski) uit het raam kijken wat het weer is en of er verandering is qua sneeuwcondities. Daarna ga ik douche om vervolgens te eten. Daarna tandjes poetsen en op naar de piste met de auto om vervolgens te knallen :)

Mijn cooling down is het aanwezig zijn in de après-skibar ^^ :D

Carnas on Tour
Jesper6 februari 2015 · 23:47
Skileraar bruin Jelmer

Plaats een reactie