Eastpak prima te doen met skiën?

Hoi allemaal!

Ik ga binnenkort skiën en aangezien ik deze keer zonder ouders ga ben ik gedwongen van allerlei dingen mee de piste op te nemen (nu ik een stuk minder luxe, haha).

Nu werd mij geadviseerd om een rugzak om te doen. Nu vind ik het erg zonde van mijn geld om gelijk een speciale rugzak hiervoor te kopen (aangezien ik hoogstens een keer per jaar ga skiën. Volstaat een eastpak ook prima?

Alvast bedankt!

Ik persoonlijk vind het vervelende aan een eastpak de beugels die afzakken en niet lekker zitten.
Zelf heb ik een Dakine rugzak gekocht die ik ook voor school gebruik, heerlijke rugzak en me eastpak gebruik ik eigenlijk niet meer :)

Het lijkt mij eerlijk gezegd niet fijn. Omdat je eastpak van je schouders af kan glijden als je veel beweegt. Met een tas die voor het skien gemaakt is heb je rugbescherming, en heb je clipjes die je om je middel en borst doen zodat die zeker niet afglijdt.

A winter without powder isn't a winter!

Ik doe het al drie jaar, ik heb wel een knup gedaan onder dat clipding zodat hij niet verschuift en stevig vast zit.

Lijkt mij nogal irritant, zo’n ding beweegt inderdaad heel veel als je beweegt (ga maar is rennen met zo’n ding op je rug) dus ik zou een rugtas kopen die ook geschikt is voor school

Gang is alles

Wat is er mis met een eastpak??

http://www.eastpak.com/nl-nl/rugzakken/sport-rugzakken.html…

Hier staan volgens mij prima rugzakken tussen voor de wintersport.
@Joostw Voor rugbescherming draag je een backprotector. Voordeel is dat je dan je rugzak ook niet meer voelt.

Übung macht den meister!!!

Natuurlijk kan het maar er zijn ook rugtassen die speciaal gemaakt zijn voor buitensporten.

Wij namen eerst ook altijd een ‘gewone’ rugtas mee en de laatste jaren een Burton tas… Gewoon ff proberen en als het niets is kan je er toch altijd nog één kopen?

🏂

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen überhaupt een rugzak nodig hebben. Wat sjouw je allemaal mee de hele dag?

Ik heb mee:
Geld
Skipas
Sleutel
Skislotje
Telefoon

En dat was het wel. Past gewoon in een van de vele zaken van mijn jas en broek…?

Bedankt voor jullie reacties!!

Doordat we (ik) nu dus een stuk minder luxe gaan zal ik even normale schoenen mee moeten nemen, eten (lunch), drinken etc.

Vandaar dat de rugzak nodig is. Ik ga vanavond nog naar het centrum, dan zal ik even kijken of ik zo’n rugzak kan scoren.

@bram82 Klopt, maar misschien is het handig tijdens freeriden. Als je je schep en sonde kwijt wil. Of je gopro ergens op wil bergen, reserve handschoenen. Handenwarmers (voor als het echt koud is) Daar heb je echt wel een tas voor nodig…

A winter without powder isn't a winter!

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen überhaupt een rugzak nodig hebben. Wat sjouw je allemaal mee de hele dag?

Ik heb mee:
Geld
Skipas
Sleutel
Skislotje
Telefoon

En dat was het wel. Past gewoon in een van de vele zaken van mijn jas en broek…?

bram82 op 5 feb 2015 07:02

Aanvulling :D…
Labello
Gopro + accessoires
Zakdoekjes
Snowboard tool en klein herstellings materiaal (p-tex kaars…)
flesje water
Zonnebril

soms toch aardig gevuld :p

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Zie: https://www.wintersport.nl/forum/topic/43412?page=3…

Bij decathlon hebben ze nu een paar goedkope tassen ook nog in de aanbieding voor 15 euro: http://www.decathlon.nl/C-938064-wintersport-rugzakken…

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen überhaupt een rugzak nodig hebben. Wat sjouw je allemaal mee de hele dag?

Ik heb mee:
Geld
Skipas
Sleutel
Skislotje
Telefoon

En dat was het wel. Past gewoon in een van de vele zaken van mijn jas en broek…?

bram82 op 5 feb 2015 07:02

Dat dus. Reservebril erbij en goggle in m’n zak (ik ski meestal met zonnebril), en gaan met die banaan. Dat gezeik altijd met het meenemen van je halve inboedel…

Mike,

helemaal goed, mijn vrouw en ik zelf hebben ook alles gewoon in onze jas en wij hebben ook GoPro bij ons en in onze zakken.

Ik snap de rugzak cultuur ook totaal niet.

Ik heb ook liever geen rugzak bij maar als ik alles in m’n zakken prop voel ik me net een Michelin poppetje. (en ben al niet de magerste)

Übung macht den meister!!!

Ik heb ook jaren alles in mijn zakken gepropt en ben dan nu eindelijk overstag gegaan en heb een Deuter Speed Lite 10L gekocht, erg blij mee. Bewust voor een kleine rugzak gekozen zodat ik niet meer en meer spullen ga meenemen. Heb er een extra paar handschoenen in, een muts, portemonnee, telefoon, GoPro accessories, snowboardslotje, sultana, labello en zonnebrand.

Bij de vrijbuiter hebben ze ook ski/snowboard rugzakken voor een leuk prijsje.
Je hebt het over schoenen? die zou ik niet mee slepen in je rugzak. Als je skischoenen moet huren kun je vaak je gewone schoenen daar wel even kwijt. En je kunt toch je skischoenen thuis al aan doen?!

Dienten Die Alte schule

Ik snap die “zonder rugzak in de bergen op pad gaan cultuur” weer niet ;-)
Met het klimmen in de bergen is het er van kinds aan ingestampt dat je altijd een rugzak bij je hebt. Toen ik iets later ook begon met skiën verbaasde ik mij dan ook over het lage aantal rugzakgebruikers.
Ik geloof best dat ik eea in mijn zakken kan proppen, maar juist dat vind ik niet lekker skien.

Op mijn rug hangt een Ortovox rugzak. Ideaal. Pasvorm is zo dat de zak naadloos aansluit en er zit een backprotector in verwerkt.
In de zak:
-Extra goggles (op mijn hoofd met de kleur glazen die opdat moment qua weersomstandigheden voldoen, in de rugzak dus een andere goggle met andere kleur glazen voor weersverandering).
-Zonnebril (pauze op het terras doe ik met een zonnebril op en niet een goggle.
-Warm weer? dan gaat de jas er in, of de fleece.
-Reserve handschoenen
-Skislot
-Flesje water
-zonnebrand
-labello
-Telefoon
-Wat te knabbelen (mueslirepen, snickers)
-EHBO kit
-Reddingsdeken
-Karabiners en een stukje touw (ik heb al eens iemand die op zo’n skiweggetje in de afgrond skiede er mee naar boven gehaald)
-Muts (pauze op het terras, helm af, muts op)
-Als we buiten de piste gaan: pieps, schep, sonde.

Nog iets uit het klimmen: op je rugzak kan je zitten in de sneeuw, mocht nodig zijn qua pauze, ongeval, fotosessie, genieten van net uitzicht etc. Dat is warmer, droger en zachter dan met je kont in de sneeuw.
Bijkomend voordeel is ook nog dat ik eenmaal weer beneden in het dal de helm aan de zak kan vastmaken, en als ik echt nog een eind moet lopen kunnen de ski’s ook vast aan de rugzak. Dat vind ik makkelijker lopen dan met die planken over mijn schouder.

@suzannevandepaverd92 Mocht je in Utrecht of Amsterdam wonen: zoek eens op marktplaats naar Dakine Heli.
Fijne rugtas voor het skien, heeft een goede (niet zo’n flutriempje) heupband is redelijk plat en je kan je skies er ook nog op vastmaken. Je skibril gaat in een zacht, beschermend vakje. Staan er nu 2 voor € 40 op.

TeleMarker

Vergeet je reddingsdeken niet :P

@Hans- Klimmen is wel even iets anders dan pisteskiën. Bij klimmen ben je vaak lang onderweg, verder verwijderd van de bewoonde wereld, duurt het langer om hulp te halen in noodsituaties. Dus rugzak met noodzakelijk spul mee.
Bij pisteskien kras je in drie minuten de helling af naar de eerste de beste liftbediende.

On topic: een standaard eastpak rugzak die je hier in NL veel ziet is minder geschikt. Schuift heen en weer tijdens skiën, swing weight verstoort het skiën.
Dus of geen rugzak of een geschikt zakje voor het skiën.

Hier ook skiën met een rugzak. Wat zit er in mijn rugzak :

  • Extra fleece
  • Zonnecrème
  • Lippenstift
  • Zonnebril
  • Drinken
  • Lunchpakket
  • Snack
  • Portefeuille
  • GSM
  • Fototoestel
  • Zakdoeken

Bovendien vind ik het handig dat ik mijn ski’s aan mijn rugzak kan hangen als ik een eindje moet wandelen, want ik heb er een hekel aan om die te dragen.
Ik heb trouwens deze : http://nl.decathlon.be/rugzak-alpinisme-22-blauw-id_8302622…

Ook op de piste heb ik het gehad dat de binding brak van mijn snowboard (en verleden jaar die van een vriend) dus neem altijd een klein voorraadje mee met reparatiespul, tie wraps, tape, handslijpertje, wax, reparatie stick etc. Dus ook als je op de piste blijft kan het soms echt van pas komen. Heb best regelmatig de ski’s van andere mensen even snel bijgeslepen omdat ze geen grip hadden op de harde pistes.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Let op met lintjes aan die verdomde rugzakken (o.a. Mooi voorbeeld is Dakine). Voor je het weet hang je aan de stoeltjeslift te bengelen…

Bedankt voor al jullie reacties en goede tips. Ik heb vandaag een skirugzak gekocht bij Perry sport. De tas was (flink) in de aanbieding en ik krijg standaard 10% korting… Dus een mooie deal!

Toch bedankt voor jullie vele adviezen (die ik helaas te laat heb gelezen). De tas van de Tiny-M was/is ook erg mooi! Maar goed, degene die ik nu heb is wel erg stevig (misschien is die dat ook wel, maar dat kan ik nu niet zien).

Nogmaals bedankt voor alle adviezen, ook het advies van SkiTopper zal ik erg opletten.

De precieze tas: http://www.perrysport.nl/jackson-20-backpack_100031481.html…

Plaats een reactie