Ongeval, kind valt uit lift, veroorzaakt door 2 Nederlanders in Flachau.

@Mosquito Nieuwe liften worden ook steeds vaker met automatische beugel gebouwd

Gang is alles

Een poos geleden zag je ook een systeem met magneten op de rugleuning van de lift. Kleine kinderen hadden dan een hesje met ‘iets’ op de rugkant dat daarbij paste. Dit systeem zag ik dit jaar niet meer, wel extra veiligheid die op de beugel staat en tussen je benen komt. Inderdaad nieuwe liften vaak met automatische vergrendeling. Dus men is daar zeker mee bezig.

Ik blijf het ook spannend vinden, die stoeltjesliften icm met (mijn) jonge kinderen.

Mijn kids zijn 6 en 8, maar klein voor hun leeftijd (oudste is 1.20 en jongste is 1.08, allebei erg smalletjes ook) en kunnen heel makkelijk uit de stoeltjeslift glijden. Met name omdat hun skies en schoenen zo zwaar zijn dat ‘rug tegen de leuning’ niet goed lukt omdat ze vanzelf weer naar onderen zakken. Wij houden ze altijd vast én leggen onze skistokken over hun benen, en wijzen ze telkens op het belang van goed naar achteren zitten (zelfs zo vaak dat de oudste dit jaar zei ‘ja mama, ik weet het! Je hebt een zwak hart en je bent zuinig op ons, en daarom moeten we HEEL veilig in de lift zitten…’ :-) ). En we hopen op voldoende gezond verstand van degenen die hen tijdens de skiles meenemen de stoeltjeslift in…

Afgelopen jaar zijn ze beiden trouwens telkens met de skileraar/lerares in de stoeltjeslift geweest. Ik denk omdat ze allebei veruit de kleinste van hun klasje waren. Tot verontwaardiging van zoonlief: ‘ik moet elke keer perse met de juf mee. Denkt ze soms dat ik te klein ben om alleen te gaan, ofzo?’. Ja, dat denkt ze waarschijnlijk inderdaad. En terecht :-)

Plaats een reactie