Paasvakantie in Saas-Fee of Les Deux Alpes??

Overweeg om met de pasen nog even naar de sneeuw te gaan en heb twee reizen gezien. De keus is tussen Saas-fee en Les Deux Alpes. Allebij hoge gebieden met gletsjer. Lees bij beide veel voordelen maar ook nadelen en kan moeilijk inschatten wat nu beter is. Zelf ben ik gevorderd maar er gaat ook een beginner mee.
iemand ervaring met deze gebieden? Wat is de ervaring met skiën eind april? Is het te doen qua drukte met pasen?

Ben de afgelopen 2 jaar in saas-fee geweest en bevalt me enorm als gevorderd skiër, maar ook zeker goed voor een beginner. Is er lekker skiën in een adembenemende omgeving… Met L2A geen ervaring.

Heb L2A altijd het slechtste gebied gevonden waar ik ooit geweest ben. In Paasvakantie kan ik nog steeds tignes - val’dhisere aanraden ook. Waar je dan nog steeds leuke tochtjes kunt maken.

Voor ik het vergeet : de stubaier gletsjer (110 km) is ook altijd een aanrader in de paasvakantie

@Wim

Ook ervaring met het vele wandelen naar de liften en tussen de liften in Saas-Fee of wordt dit overdreven in de recensies?

Wandelen naar de liften: als je 1 van de gratis busjes neemt dan zetten deze je af vlak voor de gondel, hangt natuurlijk wel beetje van de verblijfplaats af of deze ver van een halte gelegen is… Wij sliepen dit jaar op 2 min stappen van de piste en hebben dus nooit een busje genomen.
Wandelen tussen de liften: is enkel voor de aansluiting naar metro alpin, ik heb het nooit als ergerlijk ervaren maar ja,…

Stubai ben ik keer of 8 geweest zeker ook niet slecht en liften zijn er iets moderner voor zover dat belangrijk is.
Alleen zijn de meeste verblijfplaatsen een eind van het dalstation vandaan…

Verbijf is waarschijnlijk in Saas-grund, dus met de bus naar de grote parking in Saas-Fee en dan lopend? naar de lift.

dat is goed te doen, en zoals wim zegt het lopen naar de metro vond ik absoluut niet te ver… maarja het is maar net wat je gewend bent.

smorgens: lopen vanaf de bushalte tot aan de gondel, gaat bergaf
savonds: neem het busje tot aan de parking…

L2A is voor deze periode denk ik ideaal, uitgebreid gebeid op grote hoogte. Voor de gezelligheid moet je niet gaan, wel voor de lange pistes. Met Saas-Fee heb ik geen ervaring.

Hoi

Ik ga met vrienden dit jaar ook laat op wintersport en heb gekozen voor L2A omdat het een hoog gebied is. Omstandigheden dwongen ons die te kiezen. We gaan georganiseerd en dingen eerst naat trois vallees. Maar de reis werd door onderbezetting geanuleerd door de organisatie. Nu al wel de reispapieren binnen. We vertrekken 15 april.
Hopelijk is het goed. Maar ik ben doorgaans niet iemand die luistert naar anderen. Alles 1x zelf zien. Dan oordelen.
Dus ik zou zeggen. Wat wil je zwitserland of frankrijk?
Euro.s or franken?
Kies maar.

Veel plezier in elk geval.
Hahah

Groetjes.

M

Haha helaas kun je in Saas Fee ook wel met euro´s terecht. Wacht nog even de berichten af qua weer.

Weet ook iemand het aantal km piste tussen de 2200 en 3600 meter hoogte, oftewel waar de sneeuw nog ligt?

Wat sneeuw betreft, de zijde aan Plattjen is normaal de mindere kant later op het jaar. Om de andere pistes blijft het best ok door de orientatie (noord) maw de zon komt nooit loodrecht op deze flank te staan…
En tegen die tijd zal het hopelijk ook nog wel eens sneeuwen zeker …

iemand onlangs op de piste in Les Deux Alpes geweest? Ben benieuwd hoe deze er bij ligt? Snap dat dalafdaling geen optie is!

Volgens mij is iedereen alweer met de zomervakantie bezig. Iemand recentelijk nog in L2A geweest?

Ik vertrek morgen, hopelijk met veel (goede) sneeuw!

Plaats een reactie